سه‌راه‌حل برای کاهش قیمت مسکن در گراش |‌ به لغو پروتکل الحاقی رای مثبت دادم

حسین‌زاده در پاسخ به خبرنگار پندری گفت سه راه حل برای ارزان‌شدن مسکن در گراش وجود دارد: انبوه‌سازی، شهرک‌سازی و جاده چک‌چک.

اولین نشست خبری دکتر حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز عصر دیروز، سه‌شنبه ۱۸ آذر ۹۹ در سالن اجتماعات شهرداری جویم برگزار شد.

این برنامه برای ارائه گزارش فعالیت‌های ۶ ماهه نماینده تدارک دیده شده بود و علاوه بر حسین‌زاده، روسای دفاتر تهران و چهار شهرستان نیز روبه‌روی خبرنگاران نشستند. نشستی که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید و تنها بخش کوتاهی از زمان، به سوالات خبرنگاران اختصاص یافت.

پس از حدود سه ساعت و بعد از گزارش روسای دفاتر نماینده (خبر به زودی در پندری) و گزارش حسین‌زاده (خبر در پندری)، نوبت به خبرنگاران رسید تا سوالات خود را بپرسند. در این برنامه خبرنگاران رسانه‌های پندری گراش، هفت‌برکه گراش، آفتاب لارستان، ایرنا لار، میلاد لارستان، صداوسیمای جویم، صداوسیمای خنج، اوز امروز، خبر بنارویه و … سوالات خود را از نماینده پرسیدند.

حسین‌زاده: نماینده در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کند

مهدی وفائی‌فرد، سردبیر پندری: علاوه بر فرمانداری و شهرداری، ادارت دیگری مثل جهاد کشاورزی، مخابرات و امور مالیاتی با سرپرست اداره می‌شوند. غیر از این، یازده سال بعد از شهرستانی گراش، تعدادی از ادارات ما به صورت نمایندگی فعالیت می‌کنند. هنوز بعضی ادارات در گراش نیز اصلا مستقر نشده‌اند. آیا پیگیری این موارد هم در دستور کار شما بوده؟

حسین‌زاده: در خصوص بحث ادارات گراش این وظیفه فرماندار هست و نماینده در عزل و نصب دخالتی ندارد. بنده هم تا الآن دخالتی نداشته‌ام و اگر مشورت شود که می‌شود، خیر و صلاح مردم را در نظر می‌گیریم. سریع هم جواب نمی‌دهم. سه یا چهار روز صبر می‌کنم، با معتمدین و متخصصان مشورت می‌کنم بعد نظرم را اعلام می‌کنم. موردی بوده که خودم اختلاف سلیقه داشتم ولی این کار انجام شده است.

[انتصاب رئیس] اداره‌ی جهاد کشاورزی تا یک ماه آینده انجام می‌شود. در خصوص مخابرات با رئیس مخابرات استان صحبت کردیم که قرار است خنج و گراش که به صورت مشترک اداره می‌شود، تفکیک شود. در خصوصی اداره دارایی از طرف آقای زمانی، لار و استان در حال پیگیری است.

برای استقرار ادارات من مثال اوز را می‌زنم که واقعا پیگیر هستند و پای کار. هم فرماندار جوان و جسورشان هم شورا و هم معتمدین و خیّرین. از سی اداره، ۲۴ اداره استقرار پیدا کرده است. ۱۰ مورد بعد از ورود ما بوده است. دادگستری و تعزیرات و یک اداره‌ ثبت اسناد در حال پیگیری است. اوز را تقدیر می‌کنم به خاطر پیش‌رو بودن در این امر.

مهدی وفایی فرد

سه‌ راه حل برای ارزانی مسکن در گراش

پندری: یکی از موضوعاتی که در این ایام درگیر آن هستیم بحث گرانی مسکن است. طرحی که برای مالیات بر عابدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار مجلس بود، این موضوع به کجا رسیده است؟ به جز این طرح و طرح ملی مسکن، چه برنامه‌ای برای ارزان شدن زمین و مسکن، خصوصا در گراش دارید؟

حسین‌زاده: گرانی مسکن همه جا هست، اما در گراش بدتر است. به دلیل محصور شدن گراش بین کوه سیاه و سرخ، یکی از دلایلی که جاده چک چک را پیگیری می‌کنیم بحث مسکن است. شاید ذهن بعضی‌ها به سمت مسائل سیاسی متمایل شود که این‌گونه نیست. یکی از این مسائل بحث مسکن است. شهر ما نیاز به تنفس دارد. یکی از راه‌های ارزانی مسکن، انبوه‌سازی و بحث بعدی شهرک‌سازی است. مطالعات از قبل شکل گرفته. در اوز و گراش و لار مصوب شده و در حال انجام است.

حقوق نماینده کفاف خرج روزمره را هم نمی‌دهد

پندری: بسیاری از نماینده‌ها از جمله شما، در ایام انتخابات بحث شفافیت آرا را مطرح کردید. شما تعهدنامه را امضا کردید، ولی هیج‌کجا مشخص نیست که رأی شما به طرح‌ها و لوایح چه بوده است. در این خصوص توضیح دهید.

حسین‌زاده: در خصوص شفافیت آرا، طرحی را در مجلس می‌گذرانیم که شفافیت را نه فقط در بحث آرا، که در بحث اموال و مسائل مختلف نمایندگان هم گسترش دهیم. بنده به شفافیت اعتقاد دارم و قبل از ورود من تعهدنامه را امضا کردم و انگشت زدم. ولی اگر الان مشخص نیست رای هر نماینده چه بوده، به خاطر ساختار مانیتورنگ مجلس است. ولی اگر بفرمائید من می‌گویم که به هر طرحی چه رأیی داده‌ام.

بدانید حقوق نمایندگی از حقوق خیلی از ارگان‌ها پایین‌تر است و کفاف خرج روزانه نماینده را نمی‌دهد. اگر دیدید حسین‌زاده غیر از چیزی که در طرح شفافیت ارائه کرده، روزی یک متر زمین را به دست آورد، بدانید از راه خلاف به دست آورده است. امیدواریم طرح شفافیت به زودی در صحن مجلس مطرح شود و رأی بیاورد.

به لغو پروتکل الحاقی رای مثبت دادم

مسعود غفوری، سردبیر هفت‌برکه: با توجه به اینکه شما در کمیسیون انرژی حضور دارد و رئیس این کمیسیون یکی از حامیان اصلی طرح جدید مجس برای برجام بود، و شما هم در این جلسه حضور نداشتید که رای بدهید، نظر خود شما درباره طرح جدید مجلس درباره برجام چیست؟

حسین‌زاده: در خصوص لغو پروتکل الحاقی بنده در مجلس حضور داشتم، فقط بحث جلسه تصویب اعتبارنامه آقای تاج گردون حضور نداشتم آن هم به دلیل تغییر برنامه‌ی مجلس بود. قرار بود این موضوع در برنامه‌ی پایانی مجلس باشد و من یک جلسه با مجمع خیرین کشور داشتم و وقتی به مجلس آمدم دیدم برنامه را جابه‌جا کرده‌اند و رای‌گیری انجام شده است.

من به لغو پروتکل الحاقی رای مثبت دادم. چون ما بد عهدی نکردیم و این لغو پروتکل به معنای خروج از برجام نیست. ذهنم ما به سمت دیگری نرود. وقتی طرف مقابل بدعهدی می‌کند و انواع تحریم‌ها را اعمال می‌کند، ما هم از ماده ۲۶ و ۳۶ برجام استفاده و این را لغو کردیم. به نظر من این یک کمک [به دولت و دستگاه دیپلماسی] است.

فرماندار گراش هفته‌ی بعد معرفی می‌شود

هفت‌برکه:‌ بلاتکلیفی سطح اول ادارات گراش تا کی ادامه دارد؟ آیا سیاست شما این است آقای زمانی به عنوان فرماندار  بماند یا فرد دیگری؟ از آقای فرسوده به عنوان یکی از گرینه‌های بومی برای این سمت نام برده می‌شد، در این باره هم توضیح دهید.

حسین‌زاده: در خصوص فرمانداری، در حال انجام است و فرماندار مراحل اداری آن در حال انجام است و هفته بعد معرفی خواهد شد.

حسین حسین زاده

برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی گراش نامه نزده‌ام

زینب دلام، خبرنگار آفتاب لارستان: موضِع شما درباره ارتقای دانشکده‌های علوم پزشکی لار و گراش چیست؟ می‌دانیم که بر اساس شاخص‌ها، علوم پزشکی لارستان رتبه بالاتری دارد اما ازسوی دیگر زادگاه شما گراش است و اهالی گراش این توقع را از شما دارند تا این اقدام را انجام دهید. این دوگانگی را چطور رفع خواهید کرد؟

حسین‌زاده: در خصوص ارتقای دانشکده پیشنهاد می‌کنم ابتدا قوانین را مطالعه کنید. من قبول دارم در ۹۰ درصد آیتم‌ها لار از گراش بالاتر است، اما در قانون آمده دانشکده با استان شدن می‌توان به دانشگاه ارتقا پیدا کرد. لار ۵ بیمارستان، ۱۲ شبکه بهداشت و ۱۵ مرکز جامع سلامت دارد و یک سر و گردن از دانشکده علوم پزشکی گراش بالاتر است.

بیشتر از دو هفته در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه نماینده جبهه‌گیری کردند که می‌خواهد دانشکده گراش را ارتقا دهد. آفت پیشرفت جنوب فارس دیده‌تنگی است. ما ادعا داریم روزی لنگهریال بستک، گله‌دار و حتی ابوموسی جزو ما بوده، پس چرا از ما جدا شدند؟ من برای ارتقای دانکشده گراش نه نامه زده‌ام و نه پیگیری کرده‌ام. ما مشکلی با مردم لار نداریم ولی بعضی مسئولین که احتمالا خودشان موجب عقب‌ماندگی لار هستند، این فضاسازی‌ها را انجام می‌دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1806

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: