اولویت با طرح‌های نیمه‌تمام و مناطق محروم

بودجه شهرستان گراش: ۸۳ میلیارد تومان

فرماندار گراش گفت: ۸۳ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای، قانون استفاده متوازن و سه درصد نفت و گاز امسال به این شهرستان اختصاص یافت که این میزان نسبت به پارسال ۷۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، محمود طاهرزاده یکشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۲، در دومین نشست کمیته برنامه‌ریزی گراش از اختصاص ۸۳ میلیارد تومان اعتبارات دولتی به این شهرستان خبر داد و افزود: این اعتبارات از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی، ردیف ۳ درصد سهم نفت و گاز و قانون استفاده متوارن بین دستگاه های اجرایی شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات صرف اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام می‌شود، اظهار داشت: تکمیل و شتاب بخشی ۳۵ طرح عمرانی نیمه تمام در شهرستان گراش از محل اعتبارات سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار گراش گفت: عمده اعتبارت مورد نظر در قالب ۱۸ فصل، در حوزه راه و حمل و نقل، صنعت و معدن، کشاورزی و منابع طبیعی، آب و فاضلاب، خدمات شهری، روستایی و عشایری، حفاظت محیط زیست بهداشت و درمان، ورزش، آموزش و پرورش، آموزش فنی حرفه‌ای، فرهنگ و هنر، بنیاد مسکن، گردشگری و موارد دیگر هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی، ۳۷ میلیارد تومان ار محل ردیف ۳ درصد سهم نفت و گاز و ۳۱ میلیارد تومان از محل قانون توازن از مجموعه اعتباراتی است که به شهرستان گراش اختصاص یافته است و اعتبارات محل دیگر از جمله بودجه در اختیار نماینده و اعتبارات خشکسالی و سایر منابع مالی استانی و ملی طرح های عمرانی هنوز مشخص نشده است.

طاهرزاده افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به جذب کامل اعتبارات استانی، ملی و سفر استانی دولت تلاش کنند و یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها میزان جذب اعتبارات مربوطه است.

محمود طاهرزاده با اشاره به محرومیت منطقه، کمبود امکانات و وضعیت آب و هوایی خاص، خواستار توجه بیشتر در زمینه افزایش اعتبارات عمرانی از محل های مختلف برای شهرستان گراش شد.

رئیس کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان گراش از جذب ۶۷ درصدی بودجه سال گذشته توسط دستگاه های اجرایی شهرستان خبر داد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی تا ۳۱ شهریورماه سال جاری وقت دارند تا به صورت صد درصد اعتبارات اختصاصی را جذب کنند و توسعه شهرستان در گروه تلاش مسئولین در جذب بودجه است.

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام را امری ضروری دانست و اضافه کرد: بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات در موضوعاتی همچون اتمام پروژه های نیمه تمام شهرستان به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت و همچنین توسعه خدمات در مناطق محروم توزیع شده است.

فرماندار گراش با اشاره استفاده از ظرفیت نماینده برای تحقق و جذب اعتبارات بیشتر خاطر نشان ساخت: نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در دریافت اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های مهم در گراش دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تقدیر از هیات های مذهبی و تشکل‌ها و تشکر از حضور شایسته مردم گراش در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: این مراسم هر روز پر رنگ تر از قبل در بزرگداشت پرچمدار قیام عاشورا و بدون هیچ مشکلی در سطح شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان دین خدا احمقانه و کورکورانه تلاش می کردند، پیام حسینی را کمرنگ نشان دهند، تاکید کرد: مردم خداجو با برگزاری مراسم با شکوه تاسوعا و عاشورا حسینی پاسخ مناسبی به دشمنانی که قصد داشتند، عزاداری های مردم را کمرنگ کنند نشان دادند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12311

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: