مشاوره تحصیلی برای همهٔ دانش‌آموزان نهم

متوسطه به کام دختران؛ از ریاضی‌فیزیک تا رشته‌های جدید هنرستان

«راه‌اندازی رشته‌ی ریاضی فیزیک برای دختران در شهرستان» و «سه رشته‌ی جدید طراحی دوخت لباس شب و لباس عروس، گرافیک رایانه و نقاشی ایرانی در هنرستان‌ها» دو خبر جدید آموزش و پرورش گراش است. هم‌چنین امسال همه‌ی دانش‌آموزان نهمی، پیش از انتخاب رشته، باید دوره‌های مشاوره‌ای را بگذرانند.

به گزارش پندری، با اعلام نتایج امتحانات پایه نهم و صدور فرم هدایت تحصیلی، بار دیگر تب‌وتاب انتخاب رشته داغ شده است. دانش‌آموزان ننم باید برای ورود به پایه دهم و ادامه روند تحصیل‌شان یکی از رشته‌های شاخه نظری، کاردانش یا فنی‌وحرفه‌ای را انتخاب کنند.

رشته ریاضی برای دختران پس از ۱۰ سال

معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش اعلام کرده امسال بعد از ۱۰ سال، دختران گراش می‌توانند در رشته‌ی ریاضی فیزیک نیز تحصیل کنند.

مهرزاد رستم‌پور، معاون آموزشی آ.پ گراش در گفت‌وگو با روابط عمومی آ.پ گفت: «بعد از حدود ده سال که ما در مدارس متوسطه دوم دخترانه شهرستان رشته‌ی ریاضی‌فیزیک را نداشتیم، با پیگیری‌هایی که از اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام داده‌ایم، در سال تحصیلی آینده، بار دیگر این رشته‌ را برای دانش‌آموز دختر دهمی‌ متقاضی ریاضی‌فیزیک راه‌اندازی کردیم.»

معاون آموزشی در ادامه گفت: «ما در مدارس متوسطه دوم پسران و دختران گراش، هر سه رشته‌ی نظری را خواهیم داشت. در گراش رشته‌های انسانی و تجربی در مدرسه پسرانه سیدالشهدا و دخترانه امام رضا داریم. در مدرسه پسرانه محبی، ریاضی و تجربی و در مدرسه دخترانه ام‌البنین، هر سه رشته‌ی ریاضی، تجربی و انسانی برقرار خواهد بود. در ارد، رشته‌ی انسانی در مدرسه خشنود و انسانی و تجربی در شهید باهنر و در فداغ، رشته‌ی انسانی در مدارس علی‌بن‌ابیطالب و تجربی و انسانی در دبیرستان شهید مطهری فداغ تشکیل خواهد شد.»

سه رشته‌ی جدید برای متقاضیان هنرستان

اما دایره‌ی انتخاب در هنرستان‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای کمی گسترده‌تر است. با اعلام کارشناس آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آ.پ گراش، رشته‌های جدیدی در هنرستان‌های شهرستان راه‌اندازی شده است. «نقاشی ایرانی» و «طراحی دوخت لباس عروس» دو مورد از این رشته‌ها است.

مرتضی ایزدی، کارشناس آموزش فنی‌وکاردانش در گفت‌وگو با روابط عمومی آ.پ گفت: «در سال‌های اخیر با توجه به بازار کار، استقبال از هنرستان‌ها زیاد شده است. ما در گراش ۴ تا هنرستان داریم؛ دو هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و دو هنرستان کاردانش. دانش‌آموزانی که کلاس نهم را پشت سر گذاشته‌اند، با توجه به فرم هدایت تحصیلی می‌توانند در کلاس دهم هنرستان‌های ما ثبت‌نام کنند.»

مرتضی ایزدی گفت: «در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲، سرجمع ۱۰ رشته در ۴ هنرستان دخترانه و پسرانه خواهیم داشت که سه رشته‌ی آن جدید است.»

ایزدی در ادامه گفت: «هنرستان دخترانه کاردانش امیرکبیر گراش به اضافه‌ی رشته‌ی معماری داخلی که از قبل داشت، دو رشته‌ی جدید طراحی دوخت لباس شب و لباس عروس و نقاشی ایرانی به رشته‌های این هنرستان اضافه شده است.»

کارشناس آموزش فنی‌وکاردانش گفت: «در هنرستان دخترانه فنی‌وحرفه‌ای زاهدی دو رشته‌ی نرم‌افزار شبکه کامپیوتر و حسابداری برقرار است. در هنرستان پسرانه فنی‌وحرفه‌ای امام حسین نیز دو رشته‌ی ساختمان و الکتروتکنیک خواهیم داشت.»

ایزدی گفت: «در هنرستان پسرانه کاردانش شهید منفرد هم سه رشته‌ی تاسیسات سرمایشی، گرافیک رایانه و مکانیک و برق خودرو ثبت‌نام انجام خواهد شد که گرافیک رایانه رشته‌ی جدید است.»

همه‌ی دانش‌آموزان پیش از انتخاب رشته مشاوره می‌گیرند

محمدصادق نوروزی، مسئول هسته مشاوره معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان گراش نیز در خصوص مشاوره‌ به دانش‌آموزان می‌گوید: «با هماهنگی معاونت آموزشی، برنامه‌ریزی کردیم تا همه‌ی دانش‌آموزان به نحوی پیش از انتخاب رشته مشاوره بگیرند و بعد انتخاب کنند. برخی مدارس این دوره‌های مشاوره را برگزار کرده‌اند و برای برخی از دانش‌آموزان در حال انجام است.»

هسته مشاوره در اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در کلاس‌های دهم، طبق فرم هدایت تحصیلی را اعلام کرده است.

ثبت‌نام دهمی‌ها از کی آغاز می‌شود؟
#اطلاعیه هسته مشاوره مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش

با توجه به صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم متوسطه، از روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ در مدارس متوسطه دوم شهرستان گراش آغاز خواهد شد.

بازه زمانی ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس متوسطه دوم

دانش‌آموزان واجد اولویت «الف» در رشته مورد نظر:
شروع ثبت‌نام از ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

دانش‌آموزان واجد اولویت «ب» + باقیمانده اولویت «الف»:
شروع ثبت‌نام از ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

فاقد اولویت‌ها جهت هدایت به رشته‌های دارای ظرفیت صرفا در شاخه کاردانش:
شروع ثبت‌نام از ۱ شهریور ۱۴۰۲ تا ۸ شهریور ۱۴۰۲

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12302

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: