در پاسخ به یادداشت آفتاب لارستان؛کدام خاک، کدام ریشه؟

تعیین تکلیف انتخابات با خیال و یادداشت

آفتاب لارستان خیلی زودهنگام به سراغ انتخابات رفته و شاید موضع خود و عده‌ای از کنش‌گران لاری در انتخابات آینده را آشکار کرده است: تخریب حسین‌زاده، معرفی بروجردی.

حجت محبی‌پور در سه یادداشت با عنوان «برای خاک، برای ریشه» که آفتاب منتشر کرده است، به مقدمه‌چینی‌های فراوان علاء‌الدین بروجردی را به عنوان گزینه مورد اجماع لار معرفی کرده. یادداشت کامل محبی‌پور را در «اینجا» ببینید.

حالا مجید محبی، فعال فرهنگی اجتماعی گراش با انتشار یادداشتی با عنوان «تعیین تکلیف انتخابات با خیال و یادداشت» به برخی از نوشته‌های محبی‌پور پاسخ داده است و با ذکر چند سؤال از او خواسته پاسخگو باشد.

 

متن یادداشت:

زنگ انتخابات مجلس دوازدهم به صدا در آمده و حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم نیز تحت تاثیر فضای سیاسی و رسانه ای کشور، رفته رفته رنگ و بوی انتخاباتی به خود می گیرد، شهر لار نیز که در دوره قبل میدان را به نامزد گراشی واگذار کرد در تکاپوی اجماع، جلسات حضوری و مجازی و بهره برداری های رسانه ای است. نوشته حاضر نقدی است بر یادداشت “برای ریشه برای خاک” حجت محبی پور از فعالان اجتماعی شهر لار که نکاتی را جهت اطلاع خوانندگان معروض می دارم.

درست فکر کنیم، درست حرف بزنیم و درست رفتار کنیم. الگوی بی بدیل همه ما پیامبر گرامی اسلام کانون محبت، عواطف و سرچشمه رحمت و فروتنی بود حال چه شده است که در آستانه انتخابات مجلس نویسنده یادداشت “برای خاک برای ریشه” این چنین بی محابا و بی پروا مردم گراش را به بی اخلاقی متهم می کند. مگر از مردم گراش چه خطایی سرزده که شخصی شتابزده برای اغراض انتخاباتی خود ببافد و به آنها بتازد. طبق بیان شهید مطهری همیشه هدف وسیله را توجیه نمی کند.

نویسنده یادداشت مورد اشاره مکررا اظهار داشته “هرگز” و “بی تردید” هیچ یک از مسئولان لار و نمایندگان سابق لاری از ابتدا تا کنون کوچکترین حرفی و عملی در مقابل دیگر شهرها از جمله گراش نداشته اند گویی سراسر لطف و فداکاری بوده! برادر گرامی شما اگر دچار فراموشی شده اید مردم منطقه با حافظه ای قوی به خوبی ریز و درشت قضایا را به خاطر دارند اگر خدمتی ارائه شده می دانند و اگر کارشکنی و قصوری در حقشان شده هم می دانند.

بر سر مردم‌ جویم و اوز منت نهاده اید شهرستانی جویم توسط معاون لاری استاندار ابلاغ شده و شهرستانی اوز همزمان با نماینده لاری بوده! شگفتا شما دیگر چرا آقای محبی پور مثلا شخصی غیر لاری معاون استاندار بود مصوبه هیات دولت ابلاغ نمی شد؟!! مگر استنکاف از مصوبه دولت امکان‌پذیر است؟ مطمئن باشید اگر فقط یک نامه، در خصوص ارتقای جویم و اوز داشتید بارها رسانه ای کرده بودید. برای مردم منطقه، اینکه ارتقا شهر و روستایشان همزمان با کدام نماینده بوده قابل اعتنا نیست مهم این است نماینده چه سهمی در مخالفت یا موافقت و کمک به رسیدن به هدف مدنظر داشته است، قطعا مردم اوز بهتر از من و شما قضاوت می کنند.

به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات پیش رو نویسنده محترم دچار خطای ادراکی شده و ظرفیت انسانی و نخبگانی مردم شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه را نادیده انگاشته اند، باید در نظر داشت سراسر منطقه قابلیت معرفی نامزد مطرح انتخاباتی و پیروزی دارند و در انتخابات ادوار هم این توانایی را نشان داده اند و لازم است به آنها احترام گذاشته شود. کسی را به دیگری برتری دادن در پیشگاه مردم با استفاده از حربه تحریک احساسات ناسیونالیستی و ترسیم دشمن فرضی حتما با پاسخ مردمی روبرو می شود.

به گواه فعالان اجتماعی و مردم بسیاری از حوزه انتخابیه، نماینده فعلی با وجود اینکه دوره خدمت ایشان به مدت طولانی با شیوع ویروس منحوس کرونا و تبعات سخت آن مقارن شد، در مسیر عدالت قدم برداشته، شهری را بر شهری و روستایی را بر روستایی برتر ندانسته، بر محور مردمداری و حق طلبی، تحرک، دست پاکی و شفافیت حرکت می کند و کارهای اساسی مهمی را پیگیری نموده، برای اولین بار در بین نمایندگان ادوار بودجه های نفتی جذب کرده و پروژه های راهبردی جانی دوباره گرفته که بعضی از آنها به ثمر رسیده یا با سرعت خوبی در حال محقق شدن است مانند تصویب منطقه ویژه اقتصادی بعد از ۱۳ سال، آبرسانی از خط سلمان به ارد و توابع بعداز ۱۳ سال، مجوز باربری هوایی (کارگو) بعد از ۱۳ سال، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری خنج بعد از ۱۳ سال، پیشرفت چشمگیر باند دوم جاده جهرم لار و لار بندرعباس، پیگیری و تصویب شهرستان جویم بعد از نزدیک به یک قرن، رفع مشکل برق مناطق وسیعی از توابع خنج با ایجاد نیروگاه برق با بودجه ۱۶۰ میلیارد تومانی نفت، شروع بکار بزرگترین پروژه در حوزه انرژی در خنج که تا انتها حدود ۳ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد، احداث جاده چاه گازی شماره ۱ بیرم که جای تعجب است با وجود ذخایر موجود نمایندگان سابق هیچگونه پیگیری نداشته اند، ساخت ۵۳ چمن مصنوعی در جای جای حوزه انتخابیه، جذب بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه از وزارت نفت، درج چند پروژه مهم درمانی و راه سازی در لایحه بودجه و … اما نویسنده محترم به طرز مضحکی چنان سیاه نمایی نموده کانه با عدم انتخاب گزینه دلخواه خود منطقه به قهقراه می رود!

در سراسر نوشته ایشان روحیه قیم مابی، ناآگاه فرض نمودن قاطبه مردم، یکجانبه گرایی، نسخه پیچی و تصمیم گیری برای کل منطقه و ترسیم سراب برای این منطقه وسیع مشهود است، شما که وعده معجزه، بواسطه انتخاب گزینه ملی و بین المللی مد نظر خود می دهید لطفا پاسخ دهید آیا در حوزه تحریم ظالمانه، تجارت خارجی، ورود درامدهای نفتی، نوسازی صنعتی و بودجه عمرانی‌ و بروکراسی های اداری اتفاق خاصی افتاده یا گشایش مهمی ایجاد شده که تحت تاثیر آن منطقه ما دچار تحول آنی شود؟ عجیب است با سطحی نگری و غلبه احساسات آدرس غلط می دهید.

مردم به خوبی می دانند این شعارهای آرمانی، شیک، مجلسی و وعده های پررنگ و لعاب صرفا برای “رای جمع کنی” است که تاریخ مصرفشان فصلی بوده و پس از راهیابی داوطلب مدنظر به مجلس، مردم می‌مانند و دست خالی آنها در خرمن وعده‌ها.

ضمن احترام به گزینه مد نظر شما، به دور از کنایه و شوخی از شما می‌خواهم توضیح دهید ایشان در ۷۴ سال اخیر چند روز یا چند سال در منطقه ما زندگی کرده و با مردم‌ ما زیسته است؟ کارنامه و عملکرد ایشان در زمینه طرح‌های کلان صنعتی، انرژی، عمرانی، درمانی در حوزه شهرستان بروجرد طی چند دوره نمایندگی چیست؟
چرا جناح‌های ملی خواستار عضویت گزینه شما در لیست انتخاباتی خود نیستند؟ نماینده ای برای منطقه بزرگ لارستان، خنج، گراش و اوز و جویم به نیروی جوانی و جنب و جوش شبانه روزی و حضور و مداوم در اقصی نقاط این خطه نیاز دارد یا عناوین و اسم بزرگ؟ تمنا دارم به طور صریح و روشن پاسخ دهید.

سبک و سیاق شما و دوستانتان انتخابات سال ۹۰ را تداعی می کند واقعیت این است که مردم منطقه در آن سال به گزینه مد نظر شما اعتماد کرده و گزینه ای پایتخت‌نشین و سال‌ها به دور از منطقه انتخاب کردند. ضمن احترام به ایشان خوب به یاد دارم مردم حوزه انتخابیه وعده عزت و کرامت در سطح ملی و جهش عمرانی و صنعتی شنیدند اما سرانجام چه شد؟ اجازه دهید این دوره مردم خود در فضایی سالم و آرام اعلام موضع کنند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12021

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: