گروه سرود رایت‌الهدی؛ فعالیت در گراش با دورنمایی بین‌المللی

نماهنگ‌های گروه سرود رایت‌الهدی گراش به شبکه‌های مختلف سیما راه پیدا کرده است. گروهی که چشم‌اندازی بین‌المللی دارد و البته در این مسیر نیازمند حمایت نهادهای رسمی و مردمی است.

پندری ـ مجتبی بنی‌اسدی: دیگر عادت کرده‌ایم در اعیاد بزرگ، همچون غدیر، منتظر پخش سرودی از بچه‌های گراش باشیم. بچه‌های گروه رایت‌الهدی که کارهای‌شان از ماه‌ها پیش به تلویزیون راه پیدا کرده و آخرینش که درحرم مطهر شاهچراغ ضبط شده بود، به جز شبکه فارس، در شبکه‌های پنج و آموزش نیز پخش شد.

این گروه، زیرمجموعه‌ی هیأت محبان اهل‌بیت(ع) گراش است که یک تیم تولیدِ محتوایِ کاملا بومی دارد و از شعر و موسیقی تا فیلمبرداری و تدوین را خود بچه‌های هیات انجام می‌دهند.

خسرو جولافیان، سرپرست گروه، می‌گوید چشم‌اندازش اثرگذاری بین‌المللی است و حجت‌الاسلام محمد عالی‌پور مسئول هیات محبان نیز معتقد است باید حمایت‌های رسمی و مردمی از این گروه بیشتر شود.

این گروه در روزهای کرونایی، که اجرای برنامه‌های مفصل در شهر تعطیل شده، در نقاط مختلف شهر اجرای میدانی داشت تا شور و شوق اعیاد در گراش دو چندان شود.

گروه سرود رایت‌الهدی، به سرپرستی خسرو جولافیان، از سال ۹۶ در مدرسه فرامرزی با همکاری مهدی کهندلی، کار خود را آغاز کرده است. این گروه در سه رده‌ی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می‌کند. البته بخش بزرگسالان سال‌ها با عنوان «بشارت» و به سرپرستی محمدحسن عباسپور فعالیت می‌کرد که به گفته‌ی عباسپور، مداح اهل‌بیت‌(ع)، چند سالی‌ست که فعالیت این گروه به جولافیان سپرده شده است.

خسرو جولافیان، نوحه‌خوانِ ثابت هیأت محبان اهل‌بیت(ع)، هدف از تشکیل گروه سرود را کار کوچکی برای اهل‌بیت(ع) عنوان می‌کند، به امید رضایت آن‌ بزرگواران. او چشم‌انداز این گروه سرود را بالاتر از این‌ها می‌داند و می‌گوید: «ما به دنبال اثرگذاریِ بین‌المللی هستیم. یعنی با کارِ سرود، می‌خواهیم صدایِ‌مان را حتی به خارج از کشور برسانیم که با لطف خدا موفق خواهیم شد.»

او پیرامون پخش سرودهای این گروه در صداوسیما می‌گوید: «سرود قبلی ما که به مناسبت میلاد امام حسن(ع) بود، در شبکه‌ی استانی فارس پخش شد. اما این‌بار در آستانه‌ی عید غدیر، شبکه‌های پنج، آموزش و فارس نماهنگ اجرای سرود در را پخش کردند.» او در خصوص ادامه‌ی فعالیت‌ها می‌گوید: «الان هم مشغول ضبط یک سرود دیگر از گروه بزرگسالان هستیم با موضوع مدافعان سلامت.»

حجت‌الاسلام محمد عالی‌پور، مسئول هیأت محبان اهل‌بیت(ع) پیرامون ظرفیت این گروه سرود در گفت‌وگو با پندری می‌گوید: «این گروه سرود ظرفیت این را دارد که در دیگر شبکه‌های صداوسیما نیز پخش شود؛ لذا باید حمایت نهادهای رسمی و مردمی پشت سر این گروه باشد. به عنوان مثال ما به تجهیزاتی مثل دوربین برای بالا بردن کیفیت کار نیاز داریم.»

عالی‌پور درباره فعالیت هیات محبان نیز می‌‌گوید گرچه هیأت تعطیل است، اما فعالیت‌هایِ هیأتی هیچ‌وقت در ایام کرونا تعطیل نشده است.

او همچنین به سرودهای خیابانی اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما تیمی را به سرپرستی محمد درستکار آماده کردیم و طی یکی دو شبِ باقی‌مانده به غدیر، در محله‌های مختلف شهر به صورت زنده اجرای سرود داشته‌ایم. این کار با استقبال مردم همراه بود؛ به گونه‌ای که بالغ بر ۱۰ نفر با بنده تماس گرفته‌اند که لطفا این سرود را به محله‌ی ما هم بیاورید، اما من عذرخواهی می‌کنم. ما اکثر اجراها را به پارک‌ها برده‌ایم. چون در کوچه‌ها مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و اجرا در فضای کوچکِ کوچه باعث تجمع می‌شود.»

عالی‌پور درباره تولید محتوای سرودها و تولید نماهنگ نیز می‌گوید: «نکته‌ی مهم و اساسی این گروه سرود، تولید محتوا توسط خود بچه‌هایِ هیأتی است. آهنگساز سرود که خود خسرو جولافیان است. اشعار سرودها را هم آقایان مصطفی کارگر، مهدی کهندلی، خسرو و ابراهیم جولافیان بر عهده دارند. تدوین نماهنگ را هم محمدامین نورانی انجام می‌دهند. بخش عمده فیلم‌برداری هم توسط آقایان محمدامین نورانی، امیرحسین گراشی، مصطفی محسن‌زاده و محمد نجاتی از بچه‌ها هیأت انجام می‌شود. نوجوانان سرودخوان هم هیأتی هستند. البته زحمت کارگردانی و بخشی از فیلمبرداری را آقای احمدرضا خودکامه قبول کرده‌اند و تنظیم موسیقی را نیز آقای ابوالحسن حسینی انجام می‌دهند.»

گروه سرود رایت‌الهدی

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1215

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: