از ابتدای سال تا کنون ۱۰۸ سارق دستگیر شده‌اند

سرهنگ کریمی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش، سخنران نماز جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ گراش بود. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «از ابتدای سال‌ ۱۰۸ سارق دستگیر شدند، کشف مشروبات الکلی ۴۲ درصد کاهش یافته، ۵ تصادف منجر به فوت داشته‌ایم.» فرمانده نیروی انتظامی گفت: «۷۶۲۰ جلد گذرنامه و گذر موقت صادر شده است.»

به گزارش پندری سرهنگ کریمی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش، در سخنرانی نمازجمعه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ گفت: « هفته فراجا از ۱۳ لغایت ۱۹ مهرماه با شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس»، ادامه دارد. این هفته را به همکاران عزیز و ارجمندم و خانواده‌های محترم‌شان د شما نماز‌گزاران محترم تبریک عرض می‌کنم. هفته فراجا فرصتی است دوباره برای شکر گذاری به درگاه خداوندی که توفیق حضور و درس آفرینی در بخش تأمین امنیت و خدمات انتظامی را به ما عنایت فرموده است. تقدیم ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده مدعی این ادعا است که در عمل به وظایف خود کوتاهی نمی‌کنیم و برای آرامش و امنیت مردم جان‌مان را هم می‌دهیم.»

فرمانده نیروی انتظامی گفت: «امروز پلیس برای حراست از جان و مال و ناموس مردم و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرامش و امنیت جامعه باتمام وجود در میدان است. امنیت خط قرمز پلیس است و به هیچ کس اجازه نخواهد داد اندکی امنیت ملت ما را خدشه‌دار کند. امروز همه‌ی ما به ویژه فرزندان این ملت در فراجا به یاری خداوند متعال و با استعانت از سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در میدان‌های نرم و سخت بیش از پیش باهمان شور و حال حسینی گام بر می‌داریم. چرا که دفاع مقدس و شهادت و ایثار در جای جای فکر و اندیشه‌هایمان ریشه کرده و در زندگی و کارو جهاد و میدان عمل ما جاری است.»

ماجرای دختر سرزمین عزیزمان چه ارتباطی با آتش زدن پر چم نظام مقدس جمهوری اسلامی و توهین به قرآن و مقدسات دارد

سرهنگ کریمی ادامه داد: «فراجا در اربعین حسینی به‌صورت شبانه روز و از همان ابتدای کار توانستند خدمات خوب و شایسته‌ای را به عموم زائران ارائه دهند و در این مأموریت خطیر همه‌ی دستگاه‌ها حتی خود مردم به‌صورت خودجوش پای کار بودند تا همه‌ی کارها به فضل الهی به بهترین شکل ممکن انجام شود و رضایت مقام معظم رهبری را به دنبال داشته باشد. مدتی است معاندان به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. انتشار بعضی کلیپ‌ها در فضای مجازی به دنبال وقوع این حادثه که متاسفانه عده‌ای معاند مورد سو استفاده قرار داده‌اند و هدف آنان ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی فضای جامعه را ملتهب می کنند. وگرنه ماجرای دختر سرزمین عزیزمان چه ارتباطی با آتش زدن پر چم نظام مقدس جمهوری اسلامی و توهین به قرآن و مقدسات دارد. این جاست که فراجا به همراه سایر نیروهای امنیتی در شرایط حساس و بحرانی که در کشور رخ می‌دهد برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان از تقدیم جان خود هم دریغ نمی‌کند.»

پلیس افتخار می‌کند که تکیه‌گاه مردم است

سرهنگ کریمی ادامه داد: «از حمایت‌های مردم مومن و ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان گراش بخاطر راهپیمایی و تجمع و ایراد سخنان امام جمعه محترم شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه و محکوم نمودن اقدام اغتشاشگران؛ جادارد و بر خود فرض می‌دانم که مصداق حدیث شریف «لم یشکر مخلوق لم یشکر خالق» از این اقدام ارزشمند و به موقع قدردانی و تشکر کنم. پلیس افتخار می‌کند که تکیه‌گاه مردم است و تا زمانی که در این لباس مقدس هستیم با جان و دل برای امنیت کشور و مردم عزیزمان خدمت خواهیم کرد.»

آمارهای افزایشی و کاهشیِ از زبان سرهنگ کریمی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: «در خصوص عملکرد شهرستان و خدماتی که به مردم ارائه شده از ابتدای سال تا‌کنون، تعداد تماس‌هایی که مردم در راستای امداد خواهی با پلیس داشتند ۲۱۵۶ مورد بود. تعداد سرقت‌هایی که به پلیش گزارش شده، ۱۱۲ مورد بوده که ۸۳ مورد از آن کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است. ۱۰۸ سارق دستگیر شدند که ۱۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در بحث کشف مواد مخدر و سلاح نیز به ترتیب شاهد افزایش ۹۷ و ۴۳ درصدی هستیم. کشف مشروبات الکلی ۴۲ درصد کاهش یافته است. همچنین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال بوده است. در موضوع حوادث نیز متاسفانه شاهد ۵ فقره تصادف فوتی و ۶ نفر متوفی،۴۳ فقره تصادف جراحتی و ۵۴ نفر مجروح و ۵۵ فقره تصادف خسارتی بوده‌ایم. تعداد ۷۶۶جلد گواهینامه صادر شده وتعداد ۲۶۲۰مورد تعویض پلاک در یک سال گذشته و از ابتدایی که مرکز تعویض پلاک شهرستان راه‌اندازی شد، به مردم خدمات ارائه شده و تعداد ۷۶۲۰جلد گذرنامه و برگ گذر برای زائرین صادر شده است.»

سرهنگ کریمی در پایان گفت: «شهروندان گرانقدر می‌توانند پلیس را در تامین امنیت و آرامش شهروندان یاری کنند. شماره‌ی ۱۹۷ به صورت شبانه‌روز آماده‌ی دریافت انتقادات و پیشنهادات و درخواست و تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس می‌باشد. تقدیر و تشکر از خیرین امنیت ساز که درساخت و تکمیل ستاد انتظامی شهرستان فعالیت بسیار خوبی داشتند که این اقدام خداپسندانه آنان برگ زرینی است در کارنامه‌ی مردم سخاوت‌مند شهرستان گراش.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9978

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: