عکس‌های برتر سوگواره‌ی عاشورایی معرفی شدند

آیین اختتامیه نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش، شب گذشته، 18 مهرماه 1400، در سالن اجتماعات آبشار اندیشه با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش پندری، سوگواره عکس عاشورایی گراش، نهمین دوره خودش را با شعار «عزاداری در سایه کرونا» برگزار کرده است. در مرحله‌ی اول این سوگواره، آثار ۱۵ عکاس به مرحله‌ی نمایشگاه رسید. از آثار رسیده به مرحله‌ی نمایشگاه، سه اثر در بخش آزاد، سه اثر در بخش پیرغلام و یک اثر به عنوان برگزیده‌ی مردمی معرفی شدند.

صحبت‌های رئیس اداره ارشاد، نائب‌رئیس شورا، تقدیر از حامیان و دست‌اندرکاران سوگواره، خواندن بیانیه‌ی هیات داروان توسط خانم یزدان‌پناه و معرفی عکس‌های برگزیده، از برنامه‌های اختتامیه‌ی این سوگواره بود. عبدالرضا راستگو، نرگس دانشور و یسنا یزدان‌پناه، داوران نهمین سوگواره عکس عاشورایی بودند.

آینه‌افروز: جشنواره فیلم کل، بین‌المللی برگزار می‌شود
مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره ارشاد اسلامی گراش در صحبت‌های خود گفت: «انجمن فیلم و عکس تنها انجمن ثبت شده گراش است. این انجمن از اولین انجمن‌های استان است که ثبت شده است. این انجمن الآن جلساتی را برای جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کل گراش برگزار می‌کنند.»

او در ادامه گفت: «سالی ۱۰ میلیون تومان به شهرستان‌ها می‌دهند که اگر دو تا برنامه اجرا کنیم، تمام می‌شود. و بودجه‌ای که از طرف وزارت می‌آید، دیگر به اداره ارشاد نمی‌رسد. مستقیما به مؤسسه‌ها و انجمن‌های ثبتی می‌رسد. ما می‌خواهیم این جشنواره‌ها گسترده‌تر شوند تا بودجه‌های کشوری بیشتری هم برسد.»

رئیس اداره ارشاد اضافه کرد: «من دوست داشتم این سوگواره در فضای بزرگتری برگزار شود. الآن نهمین دوره است و ما هنوز در سطح شهرستان هستیم. البته ما تشکر می‌کنیم از آقای مجید افشار که زحمت زیادی می‌کشند. البته با کمک و حمایت انجمن و آقای آب‌افکن.»

خورشیدی: سوگواره عکس عاشورایی گسترش پیدا کند
مصطفی خورشیدی، نائب‌رئیس شورا یکی از سخنرانان اختتامیه بود. او ضمن تشکر از عوامل برگزاری این سوگواره که هر ساله این سوگواره را برگزار می‌کنند گفت: «واقعا سخت است که وقت بگذاری، از جیب هم هزینه کنی. الآن هم آقای آیینه‌افروز خبر بدی دادند که این سوگواره‌ها را برون‌سپاری می‌کنند. این برون‌سپاری کردن‌ها حرف دارد. یعنی ما بودجه نمی‌گذاریم. همین بلایی که سر شهرداری‌ها آوردند.»

خورشیدی در ادامه گفت: «چون من کمیسیون فرهنگی شورا هستم، خوب است که تاریخچه‌ای از این سوگواره عاشورایی را خدمت‌تان عرض کنم. اولین باری که این عکس عاشورایی را برگزار کردیم. از هنرستان شهید منفرد توسط استاد فرج‌الله امانی، جشنواره عکس را برگزار کرد. و بعد سال بعد بهتر و بهتر شد در ادامه نیز دوستان تحویل گرفتند و ادامه دادند تا رسید به اینجا.»

نائب‌رئیس شورا گفت: «خوب است کارها از لاک انحصاری بیرون بیاید. ما الآن چند ساله است این سوگواره عکس عاشورایی را برای یک طیف خاص برگزار می‌کنیم. باید این را عمومی‌تر کنیم. باید منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و استانی شود. مثل جشنواره کل حمایت‌ها هم بیشتر می‌شود.»

او به تلفیقی کردن جشنواره‌های این‌چنینی اشاره کرد و گفت: «من درخواست دارم تلفیقی کار شود. من چند سال است به دنبال چاپ کتاب «شیرین‌ترین شعرهای گراشی» را چاپ کنم. آماده هم هست. چرا چاپ نمی‌شود؟ چون منتظریم چند تا عکس‌های بومی هم اضافه شود. گذشته از آن نوحه‌هایی که داریم را استخراج کنیم و عکس‌ها را در کنارش منتشر کنیم. این کارهای تلفیقی باید انجام شود. عکس در کنار شعر. این کار ارزشمندی است.»

نفرات برگزیده در بخش آزاد:
نفر اول: ابوذر بیغرض
تندیس + کتاب + ۷۰۰ هزارتومان

نفر دوم: علی رایگان
تندیس + کتاب + ۵۰۰ هزار تومان

نفر سوم: فاطمه ابراهیمی
تندیس + کتاب + ۳۰۰ هزار تومان

عکس‌های برگزیده بخش ویژه (پیرغلامان و محرم):

نفر اول: هانیه امانی
تندیس + کتاب + ۴۰۰ هزار تومان

نفر دوم: مسعود فتوحی
تندیس + کتاب + ۳۰۰ هزار تومان

نفر سوم: هادی افشار
تندیس + کتاب + ۲۰۰ هزار تومان

عکس هادی افشار نیز به عنوان عکس برگزیده به انتخاب بازدیدکنندگان نمایشگاه معرفی شد.

عکس‌های برگزیده‌ی این سوگواره را ببینید:

 

 

 

 

 

عکس‌های اختتامیه از صادق قاسمی:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5191

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: