مدیرکل آ.پ فارس: امتحان‌ها مجازی است

وضعیت امتحانات پایانی مدارس را مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: همه امتحانات دی‌ماه مجازی است. او عصر امروز، دوشنبه اول دی‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفته «بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا در امتحانات نوبت اول که دی ماه برگزار می‌شود به جز دانش‌آموزان بزرگسال سایر دانش آموزان امتحان حضوری ندارند.»

این موضوع مهم‌ترین چالش این روزهای آموزش و پرورش گراش از یک سو و دانش‌آموزان و خانواده‌ها در سوی دیگر بود. در حالیکه به نظر می‌رسید اطلاعیه اخیر آموزش و پرورش گراش بحث را خاتمه دهد، اما تا پیش از اظهار نظر صریح مدیر کل آ.پ فارس، دانش‌آموزان دست از تلاش برنداشتند. آخرین اقدام آن‌ها ایجاد کمپین «حضوری امتحان نمی‌دهیم» در واتساپ واینستاگرام بود.

اما اشاره‌ی مدیرکل به کدام بخشنامه‌ها بود؟

آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا نشان می‌دهد در وضعیت زرد باید مدارس به صورت کامل تعطیل باشند. این دستورالعمل اول آذرماه ۹۹ ابلاغ شده و یک نسخه از آن به تازگی و حین تهیه این گزارش در اختیار پندری قرار گرفت. این ابلاغیه «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور» نام دارد.

دستورالعمل ستاد کرونا - آذر99

در دستورالعمل قبلی که مرداد ۹۹ ابلاغ شده بود، مدارس جزو گروه شغلی ۳ محسوب می‌شدند. این گروه شغلی در وضعیت زرد مجاز به فعالیت بودند.
اما در دستورالعمل جدید «مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه» باید در وضعیت زرد «تعطیل کامل» باشند. در صورت عمل نکردن به این مورد، بار اول تذکر به مدیر مدرسه، بار دوم انفصال از خدمت به مدت یک‌ماه، و بار سوم جریمه نقدی در نظر گرفته شده است. مسئولین اجرای این بند با آموزش و پرورش است و دانشکده علوم پزشکی نیز باید بر آن نظارت کند.

هفته گذشته، ۲۳ آذر، نیز مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش «شیوه‌نامه امتحانات تمامی دوره‌ها» را ابلاغ کرده است. درحالی که انتظار می‌رفت در این ابلاغیه شرایط حضوری یا مجازی برگزار کردن امتحانات مشخص شود، اما اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

بر اساس این بخشنامه امتحان دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، به‌صورت حضوری و با گروه‌بندی دانش آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

در سایر پایه‌های متوسطه، این بخشنامه از عبارت «در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه فراهم نباشد» استفاده کرده، اما درباره شرایط توضیح نداده است.

با این شرایط، حتی اگر مدیرکل نیز در این‌باره اظهار نظر نکرده بود، با استناد به تازه‌ترین دستورالعمل ستاد کرونا مبنی بر تعطیلی کامل مدارس در وضعیت زرد، می‌شد نتیجه گرفت امتحانات پایانی نوبت اول مجازی خواهد بود.

تنها امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای کسانی که در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند نمره قبولی را کسب یا فارغ‌التحصیل شوند به صورت حضوری خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1889

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: