شورا بالاخره ۵ نفره شد

منصور فیروزی ۴۷ ساله با حضور در صحن شورا، به صورت رسمی جانشین مصطفی خورشیدی شد. حالا با معرفی عضو جدید، شورانشینان یک مهندس عمران در جمع خودشان دارند.

به گزارش پندری، جلسه تحلیف عضو جدید شورا شب گذشته، ۱۲ دی ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورا، شهردار، اعضای نظام مهندسی، خبرنگاران و فعالیت فرهنگی اجتماعی حضور داشتتد.

منصور فیروزی در این جلسه گفت: «من یک شعار کوچک برای خودم انتخاب کردم وآن صداقت فاطمی و جهادی بودن حاج‌قاسم است.»

سعید جعفری، عضو شورای شهر گفت: «من تا بحال عضو فنی و عضوی که تجربه کار مهندسی و عمرانی در شهر داشته باشد در شورا شهر نداشتیم و امیدوارم با آمدن مهمدس فیروزی این خلا پر شود.»

علی بیضایی نائب‌رئیس شورا نیز گفت: «این کار باید زودتر صورت می‌گرفت اما به خاطر مراحل اداری‌ آن دیر شد. ۳ دی فرماندار به صورت رسمی اعلام کرد که می‌توانیم از مهمدس فیروزی به عنوان عضو شورا استفاده کنیم.»

بیضایی در ادامه گفت: «پنج نفر عضو برای شورای شهر گراش کم است چون کار عقب‌مانده در شهر گراش زیاد است. در این برهه شورای شهر فراتر از وظایف خود عمل کرده. علاوه بر شورای شهر ما شورای شهرستان و در بعضی مواقع شورای منطقه بودیم و با شهرهای منطقه همکاری داشتیم. امیدوارم با مهندسی فیروزی بتوانیم اهداف باقی‌مانده شورا را محقق کنیم.»

ناصر دلخوش دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: «در این شورا به خاطر اعضای جوان و خلاق ما، چندین مکاتبات رسمی به صورت پیشنهاد به استانداری و وزارت در خصوص مسائل شهری داشتیم. از وزارت زنگ زدند که آیا رئیس شورا آماده‌ی صحبت با وزیر کشور هست یا نه. به خاطر اینکه دیده بودند شورای شهر چقدر فعالیت دارد. و ما اعلام آمادگی کردیم و یک ارتباط مجازی بین رئیس شورای شهر و وزیر کشور انجام شد که به صورت عمومی نیز پخش شد. و این افتخاریست برای گراش.»

دلخوش در ادامه گفت: «مراسم تحلیف اصلی در فرمانداری صورت کرفت که فرماندار، بخشدار و شهردار حضور داشتند اما امشب حضور ندارند اما برنامه زیر نظر کامل فرمانداری برگزار می‌شود.»

مهندس هنرور از اعضای نظام مهندسی گراش نیز در جلسه حضور داشت. او گفت: «فیروزی یکی از بهترین مهندسان گراش است. مرد عمل است و از ۱۵ سالگی کار رو شروع کردند. ان‌شاءالله که ما از طرف نظام مهندسی بتوانیم ایشان را حمایت کنیم. همه مهندسان آماده همکاری با شورای شهر هستند.»

عبدالعزیز فیروزی، برادر عضو جدید شورا نیز در جلسه حضور داشت. او گفت: «یک عبارت عامیانه در شهر است اینکه شورای شهر، شورای شهر باشد نه شورای شهرداری. نباید شورای شهر محدود شود به شهرداری و وظایف شهرداری. این حرف همه مردم است.

ما در برهه‌ای از تاریخ هستیم که نماینده مجلس بومی هستند. در انتخابات بعدی اگر نماینده گراشی نباشد کار شورای شهر بسیار مهم‌تر و خطیر است. چون دیگر کسی نیست که حرف‌های ما را به بالا برساند.»

مهندس سرخی، رئیس نظام مهندسی در ادامه گفت: «سوگندنامه‌ای که فیروزی قرائت کردند در حقیقت سوگندنامه کل مهندسان تلقی می‌شود. جامعه مهندسی همچنان سر قول خود برای ارائه خدمات به شهروندان و شورای شهر می‌باشد.»

حاج‌مهدی جعفری نیز در این جلسه گفت: «یکی از دغدغه‌هایی که در بحث مسائل اجتماعی و رویکرد عملکردی شورای شهر داشتیم کمبود یک‌ مهندس عمران در شورای شهر بود که اکنون رفع شد. شورای شهر باید این مسئله را در بین شهروندان جا ییندازند که شوراهای آینده یک عضو مهندس عمران داشته باشد. چون نیاز شهر است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13022

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: