گراش زرد شد، اما چرا؟

نرم‌افزار ماسک در آخرین به‌روزرسانی خود وضعیت شهرستان گراش را زرد اعلام کرد. وضعیتی که نشان می‌دهد این شهر شیب تند ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشته و روند مبتلایان بستری کاهش چشم‌گیری داشته است. طبق آخرین خبر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، 13 نفر در بخش کرونا بستری هستند.

به گزارش پندری، گراش حدود دو هفته پیش قله‌ی موج چهارم کرونا را پشت سر گذاشت. همین باعث شد وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی و سپس به زرد تغییر کند. نرم‌افزار ماسک در آخرین به‌روزرسانی خود وضعیت شهرستان گراش را زرد اعلام کرد. وضعیتی که نشان می‌دهد این شهر شیب تند ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشته و روند مبتلایان بستری کاهش چشم‌گیری داشته است.

وضعیت گراش تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ قرمز بود. در این تاریخ، وضعیت شهر بعد از ۲۰ روز قرنطینه، به نارنجی تغییر کرد. حالا امروز ۱۸ اردیبهشت وضعیت گراش زرد اعلام شده است.

روابط عمومی نرم‌افزار ماسک علت تغییر رنگ شهرهای مختلف کشور را تشریح کرده است:

شهر وقتی قرمز می‌شود که آمار بستری رو به افزایش و در حال نزدیک شدن به قله یک موج باشد. ولی قرمز نگاه داشتن یک شهر برای چند هفته متوالی باعث لطمه جدی به بعضی کسب و کارهای کوچک و کارگران روزمزد می‌شود و در نبود حمایت اقتصادی از سوی دولت، تبعات سنگین دارد. همچنین میتواند به نافرمانی و بی‌اثر شدن محدودیت رنگ‌ها بیانجامد.

لذا وقتی روند بستری از قله موج عبور و شروع به کاهش کرد، رنگ شهر نارنجی می‌شود. بیمارانی که امروز فوت می‌کنند چند هفته قبل مبتلا شده‌اند. لذا بعد از کاهشی شدن روند ابتلا و نارنجی شدن شهر، ممکن است همچنان روند مرگ صعودی باشد.

فراموش نکنیم موثر ترین زمان برای اعمال محدودیت‌ها، بلافاصله پس از شروع روند افزایشی ابتلا است. وقتی روند بستری نزولی شد ادامه محدودیت‌ها در کاهش آمار مبتلایان تاثیر کمتری دارد.

سخنگوی ستاد کرونا در مورد جزئیات محدودیت تردد در ایام عید فطر نیز گفت:
از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ۱۲ ظهر شنبه (۲۵ اردیبهشت) محدودیت تردد داریم. جریمه تردد در این روزها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3127

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: