تذکر حسین‌زاده به وزیر نیرو برای اصلاح تعرفه برق

حسین‌زاده در یک تذکر کتبی به وزیر نیرو با اشاره به افزایش بی‌سابقه رقم قبوض برق شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، گفته لازم است ماه فروردین به ماه‌های گرم افزوده، قبوض اصلاح و هزینه‌های دریافتی جبران شود.

به گزارش پندری، چهار روز پیش پندری در یک گزارش خبری، لزوم پیگیری اصلاح تعرفه برق شهرستان‌های لار، گراش خنج و اوز توسط نماینده مجلس را خواستار شده بود. (خبر در پندری)

برق مصرفی مردم منطقه در ماه‌های گرم (ابتدای خرداد تا پایان مهر) بر اساس تعرفه گرمسیری درجه ۱ و اردیبهشت براساس تعرفه گرمسیری درجه ۲ محاسبه می‌شود. این یعنی از خرداد تا مهر هزینه‌ی برق کمتر خواهد بود. در اردیبهشت هزینه برق کمی بیشتر خواهد شد و از ابتدای آبان تا پایان فروردین برق واحدهای مسکونی با تعرفه عادی (زمستانه) محاسبه می‌شود.

در حالی‌که تعرفه برق گراش و لارستان، خنج و اوز در ۶ ماه از سال گرمسیری محاسبه می‌شود، همسایه‌های غربی این منطقه یعنی شهرستان‌های لامرد و مهر از ۷ ماه تعرفه گرمسیری درجه ۱ بهره می‎برند. در حالی که طبق داده‌های اداره کل هواشناسی فارس، متوسط دمای هوای لامرد در ۱۰ سال اخیر، تنها یک درجه بیشتر از لار بوده است.

متن کامل تذکر کتبی حسین‌زاده به اردکانیان، وزیر نیرو:

در فروردین ماه سال جاری به دلیل خشکسالی، بروز گرمای زودرس و افزایش دما در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز، مردم مجبور به استفاده از کولر شدند. از آنجایی که طبق تعرفه برق امید، ماه فروردین جزو ماه‌های سرد و زمستانی است، رقم قبوض مشترکان به شدت افزایش یافت (نسبت به سال گذشته چند برابر شد) و واکنش و اعتراض بسیاری از مردم را برانگیخت.

از این رو لازم است ماه فروردین به ماه‌های گرم افزوده، قبوض اصلاح و هزینه‌های دریافتی جبران شود.

ضمن اینکه تعرفه مصرف برق در ماه اردیبهشت در شهرستان‌های فوق‌الذکر جزو مناطق گرمسیری درجه دو تعریف شده که باتوجه به گرمای پیش‌آمده و نظر کارشناسی‌ سازمان هواشناسی، لازم است تعرفه ماه اردیبهشت نیز اصلاح و از ابتدای فروردین تا پایان مهر و آبان، جزو مناطق گرمسیری درجه یک محاسبه شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3120

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: