شکاری خبر داد: خدمت‌رسانی هلال‌احمر گراش به ۸ هزار نفر در یک‌سال

رئیس جمعیت هلال احمر گراش در دومین همایش گرامیداشت هفته هلال احمر، از خدمت‌رسانی این جمعیت به نزدیک به ۸ هزار نفر در یک‌سال اخیر خبر داد.

محمد شکاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، در این برنامه با بیان اینکه در سالی که گذشت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بین ۱۹۵ کشور دنیا رتبه برتر را کسب و نشان افتخار را از سازمان های بین المللی دریافت کرد، گفت: جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در سالی که گذشت توانست در تمام رده‌ها مقام برتر را در سطح کشور کسب کند.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر هلال احمر گراش در فارس افزود: تمام افتخار ما این است که جمعیت هلال احمر شهرستان گراش در بین ۳۷ شعبه استان فارس توانست رتبه اول را در تمام رده‌های داوطلبانه، امداد و نجات، آموزش و پژوهش و جوانان کسب کند. این را مدیون تمام همکاران، امداگران و نجاتگران هستیم.

شکاری با طرح این پرسش که چگونه توانستیم این مقام را کسب کنیم، گفت: ما در حوزه داطلبان توانستیم بیش از ۳ میلیارد تومان از بودجه های هلال احمر و ۲ میلیارد تومان از محل کمک خیرین و داوطلبان جذب کنیم و بیش از ۳ هزار نفر از خدمات حمایتی ما بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در حوزه سازمان جوانان در سالی که گذشت ۳۵ برنامه متنوع برای جوانان و افراد زیر ۳۵ سال برگزار و بیش از ۲۲۰۰ نفر از آن بهره‌مند شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر گراش با اشاره به عملکرد حوزه آموزش و پژوهش ادامه داد: در یکسال اخیر بیش از ۹۰ کلاس آموزشی برگزار شده و ۱۵۰۰ نفر آموزش‌های امدادی را فراگرفته‌اند.

وی در حوزه امداد و نجات نیز به حضور نجاتگران این جمعیت در حوادث و سوانح رخ داده در سطح ملی اشاره کرد و بیان داشت: نجاتگران ما در یکسال گذشته به کمک زلزله‌زدگان هرمزگان و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافتند. همچنین با حضور ۱۵۰ نفر عضو داوطلب و تخصصی بیش از ۱۰۰ حادثه را امدادرسانی کردیم و به بیش از ۱۲۰۰ نفر از افراد متاثر از حوادث امدادرسانی شد.

شکاری در ادامه خطاب به امدادگران گفت: زبان من قاصر است از زحمات شما عزیزان تشکر کنم. شما با خدا معامله کردید. تشکر میکنم از شورای اجرایی هلال احمر شهرستان، جناب آقای دکتر فتحی که در این مدت ما را یاری کردند و هرجا کاری بر زمین مانده بود ما را همراهی کردند. ما همه‌جا گفتیم مدیون خدمات آقای حسنی هستیم و آن وقت که گراش شهرستان هم نبود، فعالیت‌های شهرستان شدن گراش در هلال احمر شکل گرفت و همه ما به طریقی مدیون این برادر عزیزمان هستیم.

وی ادامه داد: ما در کمک‌رسانی به مردم امثال حاج مهدی [جعفری] را داریم که در دل شب به ته چاه ۶۰ متری می‌روند و مصدوم را از ته چاه نجات می‌دهند. امثال حاج یونس [نوروزی] را داریم که همیشه کاستی‌ها را جبران می‌کنند، امثال ابوالحسن [رشیدی] هستیم که در ایام اربعین بیش از ۲۰ روز کار خود را کنار گذاشت به مرز شلمچه اعزام شد، امثال مهدی [وفائی فرد] را داریم که ۸ روز کار شرکت‌اش را رها کرد به سیستان و بلوچستان رفت و آن‌جا روابط عمومی استان فارس شد؛ و امثال عوض [دبستان] که در راه خدمت نزدیک بود جان خودش را فدا کند و ما یک‌بار دیگر معجزه خداوند را دیدیم؛ یا امثال مهدی و محمد و احمد و بقیه عزیزان. من اینجا داستان تعریف نمیکنم اینها رشادت همین پدران و همسران و فرزندان شماست که ما در این مدت به چشم خود دیدیم. امدادگران ما کم نظیر نه، بی نظیرند و من به عنوان کوچکترین عضو هلال احمر گراش، به وجود شما و همکاری شما افتخار می‌کنم.

رئیس جمعیت هلال احمر گراش در پایان از همراهی دکتر حسین‌زاده، نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار، روسای ادارات و کارکنان، نجاتگران و داوطلبان تشکر کرد. جمله پایانی شکاری هم به تشکر از خانواده و همسرش اختصاص داشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13594

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: