برداشت از فداغ و ارد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: امسال سطح برداشت گندم و جو آبی این شهرستان 1350 هکتار است و تولید 4000 تن گندم و جو پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی افزود: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش شدید بارش در سال زراعی جاری متاسفانه حدود ۱۱۰۰ هکتار از مزارع دیم شهرستان از چرخه تولید خارج شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش ادامه داد: امسال با وجود خشکسالی و در پی آن طغیان شدید آفات و به‌خصوص سن گندم، خوشبختانه با پایش مستمر مزارع، مدیریت خوبی در کنترل آفات داشته‌ایم و گندم‌های برداشتی از کیفیت مطلوبی برخوردار است. اما خطر خسارت پوره و سن‌های بالغ نسل جدید در مزارعی که هنوز به مرحله برداشت نرسیده همچنان وجود دارد. لذا در صورت صدور اخطاریه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است که کشاورزان هر چه سریع‌تر نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

مرادی ادامه داد: عملیات برداشت مکانیزه گندم با ۱۰ دستگاه کمباین از مناطق جنوبی (دهستان فداغ ) شروع شده و به تدریج به بخش ارد خواهد رسید. در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه در مرکز شهرستان ادامه خواهد داشت. مرکز خرید شهرستان واقع در بخش ارد نیز جهت تحویل و خرید تضمینی، شروع به کار نموده است.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7668

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: