مستندساز جوان «سنتی، گراشی» می‌سازد

امین حیدری، مستندساز جوان گراشی مستند «سنتی-گراشی» را کارگردانی خواهد کرد.

به گزارش پندری، امین حیدری سال گذشته مستند کوتاه «بوشهری، گراشی» را با موضوع تاریخچه سینه‌زنی بوشهری در گراش را ساخته بود، این‌بار با ساخت مستند «سنتی، گراشی» به تاریخچه سینه‌زنی سنتی در گراش می‌پردازد.

حیدری در گفت‌وگو با پندری گفت: «هدف من از ساخت مستندهای محرمی ثبت پیشینه و آشنایی بیشتر با سبک‌های عزاداری در گراش است. گراشی که به هر کجایش نگاه کنید چه فرهنگ چه تاریخ چه رسم و رسومات، می‌توان از آن مستند ساخت.»

حیدری در ادامه عوامل مستند را معرفی کرد. او گفت: «این مستند به نویسندگی مجتبی بنی‌اسدی، تهیه کنندگی امیرحسین جمالی، فیلمبرداری افسانه رزاق‌پور، تدوین محمدهادی فتاحی و عکاسی سهیلا نوروزپور در حال تولید است.»

حیدری گفت: «خدا را شکر می‌کنم که باز هم توفیق ساخت یک اثر محرمی را پیدا کردیم به لطف مجتبی، امیرحسین، خانم رزاق‌پور، محمدهادی، خانم نوروزپور. به طور ویژه باید تشکر کنم از گروه رسانه‌ای حنین که تصاویری را برای تکمیل پروژه در اختیار ما قرار دادند و توانستیم مستندی با موضوع سینه زنی سنتی را با تجهیزات و بودجه اندک شخصی خود که در اختیار داشتیم بسازیم. کاری که شاید خیلی قبل تر از این باید انجام می‌شد.»

او در پایان گفت: «ما در این کار کمی برای هماهنگی لوکیشن‌ها و اجازه فیلمبرداری اذیت شدیم و درخواست من از مردم شهر این است که راه را برای فعالیت جوانان در این عرصه هموار سازند و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم جای جای گراش را ثبت و پخش کنیم.

تشکر ویژه میکنم از: سجاد فتحی، مسعود غفوری، مهدی وفائی‌فرد، حجت عالمی، مصطفی آیینه افروز، حاج مسعود محسن‌زاده، عبدلله کاظم‌اف و دیگر عزیزان.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13676

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: