برای استان شدن دست از «پان‌لاریسم» بردارید

مطرح شدن موضوع تقسیمات کشوری واکنش‌های متعددی را در منطقه در پی داشت. مصطفی خورشیدی، نائب رئیس شورای شهر گراش در نامه‌ای، خطاب به رییس شورای شهر لار نوشته: شما که نیاز به حمایت مناطق تابعه و شهرستان‌های همجوار دارید و می‌دانید بدون رضایت و حمایت آنان توان استان شدن نخواهید داشت، چرا تعامل سازنده و مفید را بلد نیستید؟

پندری: مطرح شدن موضوع تقسیمات کشوری واکنش‌های متعددی را در منطقه در پی داشت. در یکی از واکنش‌ها، زینل قنبری، رئیس شورای شهر لار در نامه‌ای خطاب به حسین حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، گفته: مردم منطقه لارستان بزرگ دهه‌ها است که به دنبال ارتقاء سیاسی هستند و در این برهه زمانی، از شما توقع دارند که منافع همه منطقه را در نظر بگیرید و استان شدن را با جدیت پیگیری نمایند تا شاهد تسریع در پیشرفت منطقه باشیم.(خبر در پندری)

حالا مصطفی خورشیدی، نائب رئیس شورای شهر گراش در واکنش به این نامه، خطاب به رییس شورای شهر لار نوشته: شما که نیاز به حمایت مناطق تابعه و شهرستان‌های همجوار دارید و می‌دانید بدون رضایت و حمایت آنان توان استان شدن نخواهید داشت، چرا تعامل سازنده و مفید را بلد نیستید؟

مصطفی خورشیدی نائب‌رئیس شورای اسلامی شهرستان گراش:

باید یادآور شد که همه‌ی منطقه به مهندس حسین‌زاده رای داده‌اند که کارهایی را انجام بدهد که از نظر ایشان و دیگر هم‌تیمی‌های مورد مشورتش که قطعا از هر چهارشهرستان هستند درست و به نفع همه باشد. اگر نماینده بخواهد برای کلیه کارهای جزیی و کلی با همه‌ی فرمانداری‌ها و شوراهای شهرستان‌های حوزه‌ی انتخابیه صحبت و مشورت کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. چون هر کسی نظری دارد ولی مهم نظر نماینده‌ی منتخب مردم است.

آماری که شورای شهر لار داده‌اند آمار بعد از بیداری مناطق و اعتراض به نحوه‌ی توزیع ناعادلانه‌ی بودجه است و باتوجه به اینکه در فرمانداری لار از ابتدا تاکنون به هیچ یک ازنیروهای مناطق تابعه بهایی داده نمی‌شد و نمی‌شود و در تاریخ لارستان سابقه ندارد که یکی از مسئولین خنج و اوز و گراش در فرمانداری لار، حائز سِمَتی شده باشند پس نمی‌توانیم به این آمار، بدون شک و شبهه نگاه کنیم ولی بر فرض که این آمار درست باشد این آمار، آمار بعد از بیداری مناطق و اعتراض آن‌ها به نحوه توزیع ناعادلانه‌ی بودجه است.

لذا مسئولین لار برای رفع شبهه لازم است پاسخگوی کارگروه مالی متشکل از سه شهرستان اوزوخنج وگراش بوده واین آمارداده شده ازطرف شورای شهر لار وهمچنین آمار سال‌های قبل از ۱۳۹۲ که بیشترین نماینده‌ها وبیشترین جذب بودجه‌ها داشته ایدنیزبه تایید این کارگروه برسد .

ضرب المثلی داریم که می‌گوید:( قسم حضرت عباست رو باور کنیم یادم خروس را)
اگر ادعا های اخیر ریاست محترم شورای شهر لاررا باعقب ماندگی مناطق جویم وبنارویه ، صحرای باغ ودیگر مناطق تابعه ی لار مقایسه کنید متوجه خواهید شد که محرومیت در این مناطق بیداد می‌کند تا لار بعنوان، مرکز خرید، درمان، اداری و… منطقه باقی بماند و سیاستگذاران لار راضی نمی‌شوند با محرومیت زدایی از مناطق تابعه رونق خود را ازدست بدهند.

مساله ی مهم این است که چراوقتی نماینده ای درخواست بجا و درستی را مطرح میکند که به سود منطقه است و موجب جذب بیشتر بودجه‌های دولتی می‌شود مسئولین لار او را بازخواست وت خطئه می‌کنند؟
توسعه ی سیاسی لار رامطرح میکنندو همیشه میگویندبگذارید استان شویم…
سئوال ماهم این است: شما که نیاز به حمایت های مناطق تابعه وشهرستانهای همجوار دارید و می‌دانید بدون رضایت وحمایت آنان توان استان شدن نخواهید داشت چرا تعامل سازنده ومفید رابلد نیستید ودست ازپان لاریسم برنمیدارید و مدام می‌گویید :لاریِ خومو
تاکی می‌خواهید این سیاست شکست خورده را دنبال کنید وهمه‌ی منطقه را لار قلمدادکنید؟

موضوع راهداری را مطرح می‌کنید. کارهایی که نمایندگان لار نتوانسته‌اند به انجام برسانند، نظیر منطقه ویژه اقتصادی و… با تلاش‌های فراوان مهندس حسین زاده به نتیجه رسید ولی چرا شما حاضر نیستید و ادب سیاسی ندارید که از نماینده‌ی غیرلاری تقدیر و تشکر کنید؟
البته این کار شما مسبوق به سابقه است و همانطور که می‌دانید فرمانداری ویژه شدنتان هم توسط یک نماینده‌ی بزرگ از گراش به نام حسنی بود اما بجای تشکر به ایشان توهین کردید و عامه مردم را شوراندید. اگر چه دکتر حسنی با توجه به رفاقت دیرینه‌اش با دکتر رضایی، می‌توانست همین فرمانداری ویژه را به جهرم بدهد و صدالبته اگر این کار را کرده بود، جهرم هم‌اکنون شرایط استان شدن را دارا شده بود.
چرا حتی یک‌بار از دکتر حسنی به خاطر خدمات شایسته‌ای که هیچ‌یک از نمایندگان لار به لار نکرده بودند تشکر نکردید؟

امیدواریم با تغییر رویکرد سیاسی و بها دادن به مناطق تابعه و احترام به شهرستان‌های همجوار و دوری از خودبزرگ‌بینی شرایطی فراهم آورید که اچمی‌ها هم همانند کردها، ترک‌ها، لرها و دیگر اقوام مختلف ایرانی، در این جغرافیای سیاسی اتحاد و انسجام خود را نشان دهند و بی‌مهری بزرگان لار موجب جدایی گراش و پیوست آن به عنوان آخرین شهرستان پارس جنوبی نشود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4213

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: