اول آموزش پایه، بعد آموزش کنکوری

نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1401، 11 مرداد اعلام شد. نتایج گراشی‌ها مثل سال قبل باز چنگی به دل نمی‌زد. اما چند رتبه سه رقمی هم بین نتایج دیده می‌شد. یکی از این سه رقمی‌ها، فاطمه کارگر بود که با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

(نتایج اولیه در سایت پندری)
فاطمه کارگر، فرزند علی‌اکبر، در سال اولی که در کنکور شرکت کرده، توانسته رتبه ۹۰۱ را در منطقه ۲ کسب کند. او ابتدایی و متوسطه اول را در مدارس بانوحقانی و امام محمدباقر(ع) گراش خوانده و به خاطر نبود رشته ریاضی فیزیک در گراش، برای ادامه تحصیل به لار رفته است. کارگر دهم و یازدهم در مدرسه راه برتر بوده و طبق گفته‌ی خودش، به دلایلی که چندان خوشایند نیست، مجبور شده مدرسه‌اش را برای سال دوازدهم تغییر دهد و به مدرسه‌ی سما لار برود. کارگر می‌گوید در مدرسه سما چهار گراشی دیگر نیز درس می‌خواندند که در رشته‌ی تجربی بودند.

او در گفت‌وگو با پندری، آموزش پایه‌ی دانش‌آموز را در موفقیت در کنکور مؤثر می‌داند و می‌گوید: «برخلاف بسیاری از رتبه برترها که موفق شدن در این مسیر را تا حدود زیادی وابسته به خود آدم می‌دانند، من معلم و جو حاکم بر مدرسه را بسیار کمک‌کننده می‌دانم و باور دارم تا زمانی‌که فرد آموزش پایه را به خوبی یاد نگرفته باشد امکان یادگیری کنکوری فراهم نمی‌شود و یک تشکر ویژه‌ای از معلمان دلسوز و همیشه همراه دارم، آقای مجیدی؛ آقای تفضلی، آقای اعلایی و…»

او اوج علاقمندشدنش به ریاضی را به خاطر معلم ریاضی متوسطه اولش می‌داند و می‌گوید: «آموزش پایه بسیار تاثیر دارند. علاقمندی من به ریاضی از آنجایی اوج گرفت که در متوسطه اول، درس ریاضی را با خانم عباسپور داشتیم. این معلم بسیار عالی با آموزش خوب سبب شد علاقه من به ریاضی حتی بیشتر شود.»

فاطمه کارگر تنها کلاس کنکوری که شرکت می‌کرده، فیزیک بوده. او در رابطه با حضور در آزمون‌ها می‌گوید: «با توجه به شرایطی که داشتم و مشورت با چند نفر، ترجیح دادم که آزمون ندهم و تنها دو آزمون گاج و آزمون سوم و چهارم سنجش را شرکت کردم و از رو اول تا آخرین روز مسیر کنکور تست زمان‌دار نزدم. در این مسیر خودم مشاور خودم بودم و اعتقاد دارم هیچکس بیشتر از خود آدم با خود آشنا نیست. ضمن اینکه بسیاری افراد با داشتن مشاور به نتیجه دلخواه می‌رسند.»

فاطمه کارگر درباره‌ی آشنایی‌اش با نردبان هم می‌گوید: «بله تقریبا دو سه سال هست با نردبان آشنا هستم. خواهرم انتخاب رشته‌اش را با این گروه انجام دادند و بسیار راضی بودند.»

او گاهی هم نامید شده. کارگر می‌گوید: «ناامیدی قطعا پیش می‌آید. اما مهم این است که مسیر را رها نکنیم و ادامه بدهیم و بدانیم مهم‌ترین چیز در این راه داشتن استمرار است و امیدوارم شرایط برای دانش‌آموزان فراهم شود و رتبه های برتر صفر تا صد مسیر را در گراش طی کنند.»

او درباره‌ی نقش خانواده می‌گوید: «خانواده بسیار موثر بودند. به خصوص برای من که به دلیل نبود سرویس و حضوری بودن کلاس‌ها، رفت‌وآمد با را خانواده می‌رفتم و می‌آمدم. فراهم کردن کتاب‌های کنکور و از همه مهم‌تر فراهم کردن مکان و فضای مطالعه از وظایف خانواده هست که خانواده من به خوبی این کار را انجام دادند.»

اولویت‌های کارگر برای ادامه تحصیل در دانشگاه به گفته‌ی خودش: «بیشتر دنبال رشته‌ای هستم که در آینده اولا آینده کاری خوبی داشته باشد و هم اینکه درآمد معقولی. طبق پیشنهاد دوستان و همچنین تیپ شخصیتی خودم، فعلا درحال تحقیق در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، معماری و معماری داخلی هستم.»

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9537

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: