نامه‌ی مجمع طلاب شهرستان گراش به استانداری

مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش در راستای سفر استاندار فارس به گراش، طی نامه‌ای پنج درخواست خود را به استاندار رساندند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، یک‌سال پس از اولین سفر خود به گراش، دیروز دوباره چندساعتی میهمان شهرستان گراش بود. (خبر در پندری) استاندار فارس در ادامه دور دوم سفرهای شهرستانی، روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در شصتمین سفر خود به گراش آمد و علاوه بر بررسی مصوبات بر زمین مانده، هفت مصوبه جدید نیز به تصویب رساند. (خبر در پندری) 

مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش در راستای این سفر،‌ درخواست‌های خود را در نامه‌ای به استاندار نوشته‌اند.

متن نامه بدین شرخ است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر ایمانیه استاندار محترم فارس
سلام علیکم؛
ضمن عرض خدا قوّت و خوش آمدگویی به شهرستان ولایی گراش دیار کریمان، با توجّه به توقّع مردم شریف از روحانیّون شهر که صدای مردم و تریبون نظام باشند و مشکلات شهر و شهروندان را به گوش مسئولان برساند، مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش بر خود لازم دانسته تا نکاتی چند را خدمت حضرتعالی تقدیم کند:
۱. مردم مومن و شریف شهرستان گراش در طول این سالیان همواره ثابت کرده اند در میدان های مختلف آماده پشتیبانی از انقلاب و پیشرفت کشور عزیزمان ایران هستند و اینک که رهبر معظّم انقلاب اسلامی امسال را سال مهار تورّم و رشد تولید نام گذاری کرده اند نیز با وجود ظرفیّت خیّرین بزرگوار و سرمایه داران متدیّن، حاضرند سرمایه های خود را در مسیر تولید و اشتغال جوانان و پیشرفت کشور به کار گیرند، تنها آنچه که لازم است، معرّفی و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در جهت رفع نیازهای کشور و برقراری ارتباط عادلانه و مطمئن بین سرمایه گذار و صنعت می باشد. متأسفانه شهرک صنعتی گراش که قدمت چندین ساله دارد، با مشکلات عدیده ای روبرو است و صنعتگرانی که در این شهرک مشغول فعالیّت هستند از برخی امکانات اوّلیه برخوردار نیستند و با سختی هایی دست و پنجه نرم می کنند که به برخی از آن ها اشاره می شود:
الف. عدم وجود آب شرب؛
ب. عدم وجود بستر مناسب برای استفاده از اینترنت؛
ج. بی بهره بودن از تلفن ثابت؛
د. عدم بهره مندی از خدمات نظافت؛
ه. نبود سیستم فاضلاب؛
و. سهمیه کم موادّ اوّلیه مانند آرد برای شرکت لی تک.
و از همه این ها شگفت انگیزتر صدور سند زمین های شهرک به نام شهرستان همجوار اوز است؛ چرا شهرک صنعتی که به نام گراش و در محدوده گراش است، سند زمین های آن به نام شهر دیگری صادر شود؟! لذا خواهشمند است در اسرع وقت و با زمانبندی مشخّص مشکلات طرح شده رفع گردد تا سرمایه گذار رغبت به مشارکت در امر تولید نماید و شاهد رشد روزافزون شهرستان باشیم و این نیز با توجّه به نیاز کشور و تاکیدات مکرّر سالیانه رهبر معظم انقلاب، با یک کار جهادی و پیگیری مستمر میسّر خواهد بود. لازم به ذکر است در سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس، وزیر محترم بهداشت در سفر به گراش این نکته را متذکّر شدند، ولی تاکنون گام موثّری دیده نشده و موجب گله مندی است که چرا تاکنون از این ظرفیّت استفاده نشده است. امیدواریم با بذل عنایت حضرتعالی شاهد حرکتی شتابان به سوی ایجاد کارخانه های بزرگ تولیدی باشیم.
۲. یکی دیگر از موارد گله مندی مردم عزیز اخذ مالیات بر تعداد تراکنش است در حالی که قبلاً مالیات بر سود حاصله تعلّق می گرفته است، با وجود این که کالاها افزایش قیمت داشته و سود فروشندگان با افزایش چشمگیری همراه نبوده، خواستار بررسی موضوع و رفع کاستی این طرح هستیم.
۳. با توجّه به گذشت سالیان متمادی از شهرستان شدن گراش، امّا ادارات ارتقاء شایسته را نداشته اند که لازم است توجّه جدّی به این مسئله شود و موجبات گشایش هر چه بیشتر امور مردم فراهم گردد.
۴. از دیگر موارد دیگری که خیل بسیاری از مردم را به خود درگیر کرده است، مشکل حاشیه نشینی و عدم الحاق شهرک های اطراف شهر به محدوده شهر است که در شهرهای دیگر این امر به آسانی محقّق می شود امّا در شهر گراش کار با کندی پیش می رود و باعث دلخوری مردم گشته که نیاز است در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.
۵. همان گونه که مستحضرید شهرستان گراش دومین شهر مهاجرپذیر اتباع بیگانه بعداز شیراز در استان فارس است که دارای آسیب های اجتماعی متعدد می باشد و بافت اصیل متدین شهر را دچار خدشه می کند که نیاز به چاره اندیشی عاجل و موثر دارد.
از خداوند متعال توفیقات روز افزون مسئولان خدوم و خدمتگزاران واقعی را خواستاریم و امیدواریم خبرهای خوبی به زودی کام مردم را شیرین نماید.

مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12137

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: