رسیدگی ادارات به زلزله‌زدگان خلیلی «لاک‌پشتی» است / افراد ملزم به قرنطینه را رصد می‌کنیم

پندری: یک‌شنبه ۲۵ آبان، نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، در ناحیه مقاومت سپاه گراش برگزار شد. در این نشست، سرهنگ دوم وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت، ضمن عرض سلام و خیر مقدم، پیشاپیش هفته بسیج را تبریک گفت. ستاری، صبغه اصلی بسیج را خدمت بی‌مزد و منت به مردم میهن اسلامی عنوان کرد و گفت: «مقام معظم رهبری می‌فرمایند بسیج برای دشمنان بیم‌آفرین و برای دوستان امیدآفرین است. ما در این هفته قصد داریم بخش‌های امیدآفرین را برای مردم پررنگ کنیم.»

فرمانده ناحیه در ادامه لیست برنامه‌های هفته‌ی بسیج را به صورت تیتروار معرفی کردند:

ـ ترویج و بازخوانی مکتب شهید سردار سلیمانی به عنوان یک الگو:

الف) برگزاری مجالس و محافل مختلف (غالبا به صورت مجازی)

ب) مسابقات فرهنگی و دلنوشته‌ها

ـ افتتاح نمابشگاه عکس از فعالیت‌های بسیج توسط بسیج هنرمندان

ـ برگزاری مسابقه مدرسه‌ی عشق توسط بسیج فرهنگیان

ـ برنامه‌های عمومی مثل: عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا (طبق دستورالعمل‌های بهداشتی)

ـ همیاری اهدای خون توسط بسیجیان برای نیازمندان به خون

سرهنگ دوم وحید ستاری در ادامه‌ی صحبت‌ها به نقش بسیجیان در عرصه کرونا گفت: «بسیجیان در این عرصه نیز ورود پیدا کردند و هرجا نیاز بود، نقش‌آفرین بودند. از جمله: فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی و همیار بودن با کادر درمان، طرح محله‌محور (با محوریت پایگاه‌های مقاومت هر محله در مبارزه با کرونا)، ورود و حمایت از افراد آسیب‌پذیر که در این شرایط دچار صدمه و آسیب شدند علی‌الخصوص افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده و نیاز به کمک بیشتری داشتند.»

ستاری

فرمانده ناحیه مقاومت در ادامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند:

پندری: ظاهرا بین ناحیه مقاومت و دانشکده علوم پزشکی و خصوصا دکتر عبدالهی، جلسه‌ای گرفته شده و برخی از پایش‌هایِ مربوط به افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده، بر عهده‌ی پایگاه‌های محلی واگذار شده است. این جلسه صحت دارد؟ و اگر صحت دارد، طرح به شکل قرار است پیش برود؟

ستاری: بله جلسه‌ای گرفته شده که در راستای طرح‌های محله‌محور می‌باشد. اطلاعات به صورت محرمانه در اختیار ما قرار می‌گیرد. پایش عزیزانی که تست آن‌ها مثبت شده است، در چند بُعد انجام می‌شود: اول؛ به صورت تذکر‌های تلفنی است که طی آموزش‌هایی که از سمت نهادهای بهداشتی به همکاران ما داده می‌شود. دوم؛ بعضی از کسانی که تست مثبت هستند، نیازمندی‌هایی دارند که بعضا ممکن است قدرت مالی داشتنه باشند، اما توانایی تهیه ندارند که ما برای آن‌ها تهیه می‌کنیم و به دست‌شان می‌رسانیم. سوم؛ بعضی از افرادی که تست‌شان مثبت می‌شود مستنمد هستند. بسیج و هلال احمر همکاری می‌کنند در تهیه‌ی بسته‌های معیشتی در دو هقته‌ای که عزیزان در قرنطینه هستند. که دیگر هیچ بهانه‌ای برای بیرون آمدن از خانه نباشد. در مرحله‌ی آخر و چهارم، اگر همکاری نکنند و در قرنطینه نمانند، طبق مصوبات ستاد کرونا، با کمک دستگاه قضایی و انتظامی مدیریت بیشتری صورت می‌گیرد.

هفت‌برکه: در اوایل شیوع کرونا، مباحثی پیرامون نقاهت‌گاه‌ که توسط ناحیه مقاومت و دیگر نهادها آماده شده، مطرح بود. این قضیه به کجا رسید؟ در موج سوم شما آمادگی دارید؟

ستاری: مراکز نظامی مثل سپاه در استان‌های مختلف، در آمادگی و تجهیز نقاهت‌گاه‌ها نقش عمده‌ای داشتند که ما هم این تصمیم را گرفتیم. نقاهت‌گاه را در نمازخانه‌ی باغِ رضوانِ مجمع‌القرآن فاطمیون با تجهیز ده تا پانزده تخت مستقر کردیم. با توجه به اینکه بیمارستان گراش، خروجیِ بیمار نداشت، یعنی مراجعه‌کننده نداشتیم، نیازی به این نقاهت‌گاه پیدا نشد. اما ما در موج سوم کرونا، آمادگی خدمت‌رسانی و استفاده از این نقاهت‌گاه را داریم. البته در صورت نیاز، سالن ورزشی خودمان و همچنین دیگر سالن‌های شهرستان را نیز می‌توانیم تجهیز کنیم.

هفت‌برکه: توزیع ماسک‌ها در سطح شهر توسط پایگاه‌های مقاومت در این مدت چه تعداد بوده است؟

ستاری: سر جمع چیزی حدود ۹۰۰۰ ماسک ما در این ایام توزیع کردیم. البته بحث اصلی ما فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن استفاده از ماسک است.

هفت‌برکه: از اول آذر منع عبور و مرور بین شهری را داریم. آیا شما برنامه‌ای در این خصوص دارید؟

ستاری: ما امروز هم رزمایشی داریم که ایست و بازرسی‌های ایمنی را به ایست و بازرسی‌های بهداشتی تغییر دهیم. البته ما منتظر جلسه ستاد کرونا بودیم که خود عزیزان نیروی انتظامی اعلام آمادگی کردند. ما نیز همه‌جوره در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانیم همکاری کنیم و در صحنه باشیم.

پندری: در زلزله‌های اخیر خلیلی، نقش بسیج چه بوده و تا کجا رسیده است؟

ستاری: ما نیز در کنار دیگر مسئولین شهرستان از همان روز اول ورود پیدا کردیم. به کمک هلال احمر از محل بازدیدهای میدانی داشتیم که توزیع و تقسیم چادرها را با همکاری پایگاه‌های محلی انجام دادیم. اصل موضوع حل کردن صدمات و لطمات زیربنایی ساختمان بود. گروه‌های جهادی مجمع جهادی استان، منطقه را دیدند و اعلام آمادگی کردند که اگر بنیاد مسکن وام‌هایی را مهیا کرد، فراخوان بدهیم گروه‌های جهادی هم گوشه‌ای از کار را بگیرند. علاوه بر آن، اگر خدا بخواهد آخرین هماهنگی‌ها را با موکب احمدبن‌موسی(ع) که در ایام اربعین فعالیت دارند، انجام دادیم که یک هم‌افزایی صورت بگیرد و ظرفیت‌های‌شان را به خلیلی بیاورند. اخیرا یک تیم رسانه‌ای از خارج شهرستان به منطقه دعوت کردیم که از وضعیت خلیلی تصویری منعکس شود که نگاه‌ها به سمت خلیلی جلب شود. اگر خانواده‌ی ما، پدر یا مادر ما در آن وضعیت چادر و غیره بودند، می‌توانستیم آرام بمانیم؟ یکی از مشکلات این است که مراحل اداری خیلی لاک‌پشتی و آرام است. اگر ما می‌گوییم وضعیت خلیلی بحرانی است، باید تصمیم‌گیری‌ها هم بحرانی پای کار باشد. اگر واقعا مردمِ آنجا را از خودمان می‌دانیم باید تصمیمات و گیر و دارهای اداری هم باید اورژانسی باشد. من یک ضعف می‌بینم.

 

استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در بهبود وضعیت خیلی

ستاری در پایان به ظرفیت‌های شهرستان گراش و خیرین در رابطه با حل شدن مشکلات شهرستان و خصوصا خلیلی اشاره کرد و گفت: «اگر ظرفیت‌های شهرستان گراش پای کار بود، به جرأت می‌توانم بگویم بیشتر از نصف کارهای خلیلی انجام شده بود. و ورود خیّرین به این قضیه باید در اولویت قرار بگیرد. البته نیت خیّرین خیر است، اما ممکن است اطلاع نداشته باشند و به آن‌ها خبررسانی درست صورت نگرفته باشد. نگاه من به صورت کلی این است که گراشی‌ها، پایِ کار بودن را در موضوعات مختلف از انقلاب تا الآن ثابت کردند. به نظر من کارِ نشد در گراش وجود ندارد. اما به دو شرط: یک مردم و مسئولین همه با همدیگر و در کنار هم باشند. دوم اینکه یک هم‌افزایی صورت بگیرد و نگاه‌های بچه‌گانه را کنار بگذاریم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1714

۱ نظر

  • باسلام. خدمت کارکنان محترم در ورسانه پندری درگراش.دربلوارسرداران روبروی تعمیرگاه وقارفرد یه پل سیمانی به طول ۳/۵متر خابیده بودوبه بعانه جمع شدن اب ودادن بوی بد اقدام به جمع اوری پل ازطرف شهرداری البته باگذارش یکی ازمغازه داران درهمین راسته به شهرداری منجربه جمع اوری پل سیمانی گردید. بعدازیک هفته با فشاراوردن مغازه داران به طرف گذارش دهنده به شهرداری منجربه اوردن یک پل فلزی به طول۲/۵مترشد که باکوچک شدن پل تابحال چندخودرو به داخل جوی اب وترکیده شدن لاستیک خودروهاشده که ازجمله ماشین بنده که مغازه بنده روبروی همان پل هست لاستیک عقب ماشین خودم پوکیده هست. ازاعضاگروه پندری تقاضادارم خبرروبه مسیول مربوطه شهرداری رسانده. وتقاضای تعویض یا ادامه دادن پل به طول ۳/۵متررادارم…باتشکرازاعضاگروه پندری… درشهرستان گراش

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: