از تصمیم جدید برای دانش‌آموزان غیرایرانی تا تعیین نرخ کلاس‌های تقویتی

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش، یکشنبه، 9 مرداد 1401، با حضور اکثریت اعضا، به میزبانی آموزش و پرورش گراش برگزار شد.

به گزارش پندری به نقل روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، در این جلسه، محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش به عنوان رئیس شورای آ.پ، محمدعلی فرجی، به عنوان دبیر شورا و حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه، ابراهیم مهروری، نماینده دانشگاه، رئیس شبکه بهداشت، رئیس شورا، نماینده‌ی شهردار، نمایندگان اولیا و نمایندگان مدیران مدارس شهرستان گراش حضور داشتند.

دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ و دبیر جلسه، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزای اباعبدالله(ع)، شورای آموزش و پرورش را مهم‌ترین شورا برای تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: «به امید خدا ما قصد داریم جلسات شورای آموزش و پرورش را هر ماه به صورت منظم برگزار کنیم. و مصوبات جلسه نیز ابتدای جلسه‌ی آینده از مسئولان مربوطه پیگیر خواهیم بود.»

مهم‌ترین موضوعی که در این جلسه به گفت‌وگو گذاشته شد، ساماندهی دانش‌آموزان اتباع بود. محمد قادری، معاون آموزشی آ.پ گراش، که به عنوان مدعو در جلسه حضور داشت، این موضوع را در جلسه مطرح کرد. او پیشنهاد آ.پ گراش درباره شیوه‌ی ثبت‌نام دانش‌‌آموزان اتباع را اینگونه عنوان کرد: ««دانش‌آموزان اتباع، در یک مدرسه متمرکز نشوند. این دانش‌آموزان به صورت متمرکز در خود آموزش و پرورش ثبت‌نام شوند و در مرحله‌ی بعد در مدارس مختلف شهر و روستا پخش شوند.»

این پیشنهاد به تایید همه‌ی اعضا، خصوصا فرماندار رسید. اما موضوع اتباع، ابعاد گسترده‌تری را در جلسه پیدا کرد. امام جمعه و رئیس شبکه بهداشت علوم پزشکی گراش، به مسئله‌ی آسیب‌های اجتماعی اتباع و وضعیت بهداشتی آ‌نها اشاره کردند. فرماندار در پایان این بحث گفت: «اگر خیرین محترم، برخی هزینه‌های مربوط به طرد اتباع را به فرمانداری کمک کنند، ما می‌توانیم هر ماه ۵۰۰ نفر از اتباع غیرمجوزدار را از شهر طرد کنیم.»

فرماندار همچنین از شبکه‌ی بهداشت گراش نیز خواست طرحی را در خصوص وضعیت بهداشت اتباع آماده و آن را برای فرمانداری یا استانداری ارسال کنند.

بخش دیگر جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش، به تعیین نرخ کلاس‌های تقویتی و تعیین سطح اختصاص داشت. با موافقت همه‌ی اعضا، نرخ کلاس‌های تقویتی و نرخ تعیین سطح برای هر درس مشخص شد.

نرخ کلاس‌های تقویتی: هر ساعت‌نفر ۱۰ هزار تومان به همراه تفویض اختیار به شورای معاونین آ.پ شهرستان و نگاه ویژه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت

نرخ تعیین سطح: برای هر درس ۲۰ و ۴۰ هزار تومان، با نگاه ویژه به دانش‌آموزان کم‌برخوردار

بخش پایانی جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان، طرح تجاری سازی حیاط آموزشی برخی از مدارس گراش بود. مهندس احمد عظیمی که به عنوان پیمانکاری که در این خصوص پروژه مدرسه سلیمی را در دست اجرا دارد و به این جلسه دعوت شده بود، توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه کرد. در پایان مصوب شد، مسئولان شهرداری و شورای شهر گراش، برای این موضوع با مسئولان آموزش و پرورش گراش هماهنگی لازم را انجام دهند.

طاهرزاده، فرماندار گراش در این جلسه به صورت مختصر به «تامین نیروی انسانی و ترغیب دانش‌آموزان گراشی به دانشگاه فرهنگیان»، «توجه به عدالت آموزشی» و «تجهیز مدارس گراش» اشاره کرد.

این جلسه، ۱۲۸مین جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش در شهرستان گراش بود. طبق پیش‌بینی انجام شده و تعدد موضاعات، جلسه‌ی بعدی شورا، در اواخر مردادماه برگزار خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11788

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: