برخورد با مالکان در صورت اجاره مسکن به اتباع غیرمجاز

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، در جلسه ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: «فروش و یا اجاره مسکن و یا واگذاری محل کسب و کار به اتباع بیگانه غیرقانونی است و در این خصوص با افراد متخلف برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.»

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱، جلسه ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی به ریاست محمود طاهرزاده سرپرست فرمانداری گراش و با حضور اعضای شورای تامین، بخشداران، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و مسئولین دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری گراش در این جلسه بر شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز خارجی تاکید کرد و افزود: حضور اتباع غیر مجاز باعث ایجاد مشکلات امنیتی، بهداشتی و اشتغال در شهرستان شده است که برای ساماندهی اتباع مجاز و طرد اتباع غیرمجاز باید اقدامات جدی و قاطعانه صورت گیرد.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی مطالبه اصلی مردم شهرستان گراش است، گفت: متاسفانه گراش در سال‌های اخیر به مامن اتباع بیگانه غیر مجاز تبدیل شده است و حضور آنها در شهرستان یک مشکل جدی است و در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی خطرات و تهدیدهایی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در ارتباط با اتباع خارجی غیرمجاز است، تصریح کرد: حضور بی‌قاعده اتباع غیرمجاز می‌تواند تبعات سوء امنیتی و معضلات اجتماعی را به دنبال داشته باشد و از همین رو باید تمام دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با آن‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس شورای تامین گراش با اعلام تشدید برخورد با اتباع غیرمجاز در این شهرستان، از غیرقانونی بودن اسکان و اجاره دادن منزل به اتباع غیرمجاز توسط شهروندان خبر داد و افزود: فروش و یا اجاره مسکن و یا واگذاری محل کسب و کار به اتباع بیگانه غیرقانونی است و در این خصوص با افراد متخلف برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری گراش همچنین از فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان انتقاد کرد و افزود: فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز به ویژه افاغنه در بعضی صنوف سبب نارضایتی کارگران فصلی و روزمزد در این شهرستان شده و باید با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی شود.

وی در جمع آوری و طرد اتباع بیگانه غیر مجاز بر حفظ کرامت انسانی و برخورد مناسب با آنها تاکید کرد.

محمود طاهرزاده با بیان اینکه امنیت مهمترین مولفه برای ایجاد زیرساخت‌های زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: مشارکت مردمی مهمترین اصل در تامین امنیت پایدار است و در این خصوص نیاز است همه پای کار باشیم و در تامین امنیت تلاش کنیم.

وی گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا موظف هستند در صورت حضور اتباع در محلات، مراتب را به کلانتری‌های محل منعکس تا نسبت به جمع‌آوری و طرد آنان اقدام گردد.

سرپرست فرمانداری گراش با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات کمیته ساماندهی اتباع بیگانه گفت: ضروری است دستورالعمل‌های مربوط به تردد، اقامت، اشتغال و تحصیل اتباع خارجی با دقت و حساسیت بیشتری توسط اعضای کمیته پیگیری شود.

در این جلسه راهکارهای محدودسازی حضور افاغنه غیرمجاز در شهرستان و چالش‌های پیش رو و نحوه اطلاع‌رسانی به مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11763

۱ نظر

  • اگر قدم از خیابان تمیز به سمت پاقلعه گذارید و پارک لاله را در مسیر تردد خود قرار دهید و کمی بالا تر از پارک لاله کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ را در نوردانید متوجه می‌شوید ما به کابل رسیده ایم فقط تابلو به کابل خوش آمدید را نصب نکرده اند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: