گفت‌وگوی پندری با ناهید نوروزی، زن ورزشی نمونه گراش

ورزش خانه‌داری را آسان می‌کند

اداره ورزش و جوانان گراش به مناسبت روز زن، ناهید نوروزی، را به عنوان زن ورزشی نمونه گراش معرفی کرد. مدیر باشگاه تناسب اندام آفتاب در گفت‌وگو با پندری می‌گوید: «افتخارم پرورش بيش از ٣٠ قهرمان استان است.»

صحبت‌های نوروزی را از زبان خودش بخوانیم:

ناهید نوروزی هستم و متولد ١٣٧٢. دیپلم هنر دارم. ورزش را از نوجوانی دنبال کردم و سال ٩٠ دوره‌ی مربیگری دیدم. الآن در رشته‌های بدنسازی، فیتنس trx و… فعالیت دارم.

مربیگری‌ بدنسازی و پرورش اندام، مربی‌یگری آمادگی جسمانی درجه ٣ و ٢، مربی‌گری فیتنس و حدود ٣٠ دوره مختلف و معتبر در رشته‌های مختلف را گذرانده‌ام.

با توجه به علاقه‌ای که از نوجوانی به ورزش داشتم، ورزش را توی باشگاه شروع می‌کردم. باشگاه به من پیشنهاد کار داد و من هم بعد از گرفتن مدارک مربی‌گری شروع به کار کردم.

خدا را شکر خانواده و اطرافیان ما همه طرفداران ورزش هستند و پدر خدا بیامرزم مرحوم مهندس محمود نوروزی من را همیشه دعوت به ورزش می‌کردند؛ اما همیشه افرادی پیدا می‌شوند که با گفتن جملاتی، ناخواسته و خواسته بخواهند انگیزه‌ی آدم را کم کنند.

«اگر مرد بودم توی ورزش موفق‌تر بودم.»

تا حالا به این جمله فکر نکردم. اما اگر مرد بودم سختی‌های باشگاه‌داری و خانه‌داری و همچنین مادر بودن را همزمان با هم نداشتم.

من اغلب روزها به خودم می‌گویم ۲۴ ساعت برای من کم است و شاید می‌توانستم حداقل یک وقت کوتاهی را در روز استراحت و آرامش داشته باشم و البته سرعت انجام شدن کارها هم بیشتر می‌شد.

اگر بخواهم صادقانه بگویم، بالاترین هدف من در این رشته‌ی ورزشی این است که دوست دارم خانم‌‌های گراشی به خودشان و سلامتی‌شان اهمیت بدهند و بدانند که چقدر ورزش می‌تواند از بُعد روحی و جسمی حال و احوال و جسم‌شان را قوی‌تر و بهتر کند. خدا را شکر الان سن شروع ورزش کمتر شده و بیشتر جا افتاده است.

یک جمله به زنان خانه‌دار گراشی؟

اگر می‌خواهید خانه‌داری برای‌تان آسان شود، ورزش کنید.

یک جمله به زنان شاغل گراشی؟

وقت برای زندگی خانم‌های شاغل بسیار با اهمیت است. اما می‌توانند با اختصاص یک وقت سه ساعته در هفته حال خودشان را بهتر کنند و انرژی بیشتری برای کارها داشته باشند.

یک جمله به آن‌هایی می‌خواهند ورزش را از شنبه شروع کنند؟

ورزش یک امر روزمره است و برای کارهای روزمره هیچ‌چوقت لازم نیست شنبه برسد.

یک جمله به آن‌هایی که این مصاحبه را می‌خوانند؟

من از ١٣ سالگی که مشغول به کار در ورزش هستم بدن‌هایی را می‌بینم که فوق‌العاده ضعیف هستند و متأسفانه خیلی افراد از سن کم درگیر مشکلات اسکلتی ناشی از ضعف عضلات هستند. پس تا دیر نشده ورزش کنید، درست غذا بخورید و به بچه‌های‌تان هم یاد بدهید که برای سالم ماندن بدن‌شان وقت بگذارند. و از طرفی ما زنان قوی این شهر نشان دادیم توانمندیم و حتی در زمینه اشتغال و مدیریت نیز حرف برای گفتن داریم.

یک جمله به مادرتان؟

مادرم به من یاد داد که همیشه مهربان باشم از همین‌جا از تمام زحماتش تشکر و قدردانی می‌کنم و دستانش رو می‌بوسم

از خیرین عزیز تقاضا دارم بیشتر به ورزش بها بدهند. چون الآن ورزش مخصوصا برای قشر نونهال و نوجوان یک الزام برای سلامتی محسوب می‌شود و برا میانسال و بزرگسال جهت پیشگیری از بیماری و افسردگی می‌تواند خیلی موثر باشد.

از مسئولین و خیرین عزیز خواهشمندم که بیشتر به فکر مکان‌های تخصصی برای بانوان باشند. از جمله پارک بانوان و سالن‌های ورزشی اختصاصی بانوان. حداقل مکان‌های نیمه‌کاره و کلنگ خودره مثل ورزشگاه محبی را مدیریت کنند و دقت بیشتری برای انتصاب مسئولین ورزش داشته باشند. خودشان ببینند و بسنجند که چه مسئولی کاردرست‌تر و دلسوزتر است و جلوی موانعی که برای مسئولین دلسوز پیش می‌آورند را بگیرند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13038

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: