برنامه‌های خودجوش ورزشی در غیاب رئیس

در حالیکه اداره ورزش و جوانان ماه‌ها رئیس و حتی سرپرست ندارد، اما برنامه‌های ورزشی شهرستان به صورت خودجوش در حال انجام است. لیگ تندرستی یکی از این برنامه‌های ملی است که در گراش با همت و حمایت چند ارگان در حال برگزاری است. کلاس‌های آموزشی و استعدادیابی ورزشی ویژه‌ی کودکان جهت آمادگی هر چه بیشتر در این لیگ به زودی برگزار خواهد شد.

جزئیات و چگونگی شرکت در این لیگ را در پندری بخوانید.

شورِ بیشتر برای حضور قدرتمند در لیگ تندرستی

به گزارش پندری، نوره نظامی نایب‌رئیس هیات ورزش‌های همگانی می‌گوید: «ھدف از برگزاری لیگ تندرستی، افزایش آمادگی جسمانی، بالا بردن فعالیت بدنی و کاهش کم‌تحرکی، توسعه ورزش همگانی و مخصوصا ایجاد شادی و نشاط برای دانش آموزان، خانواده‌ها و دیگر ارگان‌ها در ایام کرونا است.»

او ادامه می‌دهد: «با گذشت ۲ هفته از لیگ تندرستی ما توانستیم با همکاری مدرسه قمری و باشگاه ورزشی فروزان رتبه چهارم را برای شهرستان کسب کنیم. در صورتی که این امتیاز برای شهرستانی که این همه باشگاه، هیات ورزشی و مدارس فعال دارد، کافی نیست. گراش در لیگ تندرستی سال قبل بدون همکاری هیچ ارگانی فقط با فعالیت چند باشگاه بانوان موفق به کسب مقام دوم استان شد.»

نظامی می‌گوید: «برای هفته سوم لیگ تندرستی با همکاری آقای محسن افشار و آقای یعقوب وفایی‌فرد، کارشناس تربیت‌بدنی آ.پ به صورت جدی‌تر فعالیت را شروع کردیم.»

نظامی ادامه می‌دهد: «در شروع هفته سوم، چند باشگاه دیگر از جمله باشگاه هندبال، باشگاه تکواندو، باشگاه نینجاو، باشگاه کونگ‌فو، باشگاه سوارکاری و همچنین چند مدرسه‌ی دیگر از جمله مدرسه فرهنگ، مدرسه سیدالشهدا(ع)، مدرسه امام حسن عسکری(ع) و امام محمد باقر(ع) برای شرکت در لیگ تندرستی اعلام آمادگ کرده‌اند.»

نظامی می‌گوید: «ما امسال مورد حمایت شورای شهر قرار گرفته‌ایم. رئیس شورا، آقای علیرضا دانشور قول داده‌اند که از ۳ مدرسه برتر، ۳ باشگاه برتر، اعضای فعال در اجرای لیگ و چند شرکت کننده برتر در لیگ در اختتامیه لیگ تندرستی تجلیل کنند.»

نظامی در پایان می‌گوید: «در همه شهرستان‌های دیگر، همه هیئات، ورزشکاران، مربیان و حتی دیگر ارگان‌ها از جمله نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و ورزشی هلال‌احمر و نیروهای آتشنشانی برای بالا بردن امتیاز شهرستان‌شان همکاری می‌کنند. ولی گراش چون اداره‌ی ورزش و جوانان بدون رئیس است، خیلی اهمیت داده نمی‌شود.»

 لیگ تندرستی در گراش حمایت می‌شود

محسن افشار عضو کیسیون ورزش شورای شهر و یکی از گزینه‌های معرفی شده برای تصدیِ ریاست اداره ورزش و جوانان گراش می‌گوید: «گراش به همت هیات ورزش‌های همگانی برای شور و نشاط کودکان و آشنایی آن‌ها با لیگ تندرستی، آمادگی جسمانی بیشتر و بالا بردن امتیاز شهرستان گراش، کلاس آموزشی رایگان استعدادیابی کودکان در سه رشته ورزشی فیتنس، آمادگی جسمانی و دو و میدانی را در سالن ورزشی الزهرا(س) در دو سانس جداگانه دختران و پسران به مربی‌گری خانم نظامی به صورت رایگان برگزار می‌کند. این کلاس‌ها از هفته چهارم لیگ تندرستی شروع می‌شود.»

او می‌گوید: «شورای شهر، مؤسسه خیریه آل‌فرج و شباب‌البرکه، تربیت بدنی آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی از لیگ تندرستی، با هدف نهادینه شدن ورزش در خانواده‌ها و جامعه حمایت خود شان را از این لیگ اعلام کرده‌اند.»

محسن افشار می‌گوید: «از طرف مؤسسه خیریه آل‌فرج و شباب‌البرکه در پایان لیگ تندرستی، از بین تمامی شرکت‌کنندگان در لیگ تندرستی به ۵۰ نفر به قید قرعه جوایز نفیس اهدا می‌شود.»

مدارس به کمک لیگ تندرستی بیایند

یعقوب وفایی فرد کارشناس تربیت بدنی آ.پ گراش نیز می‌گوید: «برای آمادگی شرکت در این لیگ به همه مدارس نامه ارسال شده است و دانش آموزان رده سنی مشخص شده را به کلاس رایگان استعداد یابی فیتنس، آمادگی جسمانی و دو و میدانی جهت فعالیت در لیگ تندرستی معرفی می‌کنیم. تا شاهد رتبه بهتر شهرستان گراش در استان و کشور باشیم.»

او می‌گوید: «ما برای مدارس و معلمان برتر در لیگ تندرستی نیز امتیازاتی در نظر گرفته‌ایم و از آن‌ها در روز اختتامیه به همراه دیگر ارگان‌ها تجلیل می‌کنیم.»

اسماعیل فروزان رئیس هیات همگانی شهرستان گراش ضمن تشکر از حامیان و ارگان‌های حامی لیگ تندرستی گفت: «در کنار فعالیت مدارس و باشگاه‌ها باید خانواده‌ها را هم بیشتر با لیگ تندرستی آشنا کنیم تا شاهد استقبال بیشتری در لیگ تندرستی باشیم.»

جزئیات برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی و استعدیابی، به زودی منتشر می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5509

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: