مدال‌آوری در سکوتِ مسئولین

مهدی یحیایی، رئیس هیات تنیس روی میز گراش در یادداشتی کوتاه از مسئولین شهرستان گراش انتقاد کرده که چرا بابت مقام‌آوری بازیکنان تنیس‌ روی میز در سطح کشوری و استانی‌ بی‌تفاوت هستند و حتی پیام تبریکی نمی‌فرستند.

یحیایی در پایان یادداشت نوشته:

مسئولان سخت مشغول خدمت هستند و فرصت کافی برای این مجال در دست ندارند؛ این تنها دلیل محتملی است که به ذهنم می‌رسد.

پنج مدال آخر تنیس روی میز گراش:

🥉مقام سوم نونهالان کشور

🥈مقام دوم هوپس کشور

🎖راه‌یابی به دسته برتر جوانان کشور

🥈نایب‌قهرمانی در مسابقات شهرستان‌های فارس

🥈نایب‌قهرمانی دانش‌آموزی استان

 

یادداشت مهدی یحیایی:

با بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک شروع می‌کنم: «همواره از آنان (به‌عنوان تشویق) ستایش کن و کارهای مهمی که انجام داده‌اند برشمار، زیرا یادآوری کارهای ارزشمند آنان، شجاعان را (به سمت تلاش بیشتر) برمی‌انگیزاند و ترسوها را به تلاش وا می‌دارد، انْ‌شاءَاللّٰه.»

متاسفانه بی‌تفاوتی مسئولان شهر گراش در قبال موفقیت‌های مهم کسب‌شده در حوزه ورزش (حداقل در رشته تنیس روی میز) مرا به تعجب وامی‌دارد.

به‌عنوان مثال امسال شاهد چندین نوبت افتخارآفرینی ورزشکاران تنیس روی میز گراش در سطح قهرمانی کشور بوده‌ایم. ورزشکارانی که بدون توقع نسبت به حمایت مالی، نصب بنر و حمایت‌های دیگر افتخار آفریده‌اند. ازطرفی مسئولین شهرستان حتی از ارسال یک پیام خشک و خالی دریغ کردند.

دقت داشته باشید که عرضم عام است و نهاد و ارگان خاصی مورد خطابم نیست.

اما چرا مسئولین دربرابر این دستاوردها سکوت کرده‌اند؟

چند دلیل ممکن است که احتمال آن‌ها را بررسی می‌کنم.

الف؛ شائبه بی‌خبری مسئولان: با توجه به انتشار خبر این موفقیت‌ها توسط اصحاب رسانه در پلتفرم‌های مختلف، شائبه بی‌خبری مسئولان محلی از اعراب ندارد.

ب؛ مسئولان ما اهل پیام دادن نیستند: این دلیل رد می‌شود چراکه الی ماشالله مناسبت در تقویم وجود دارد و الی ماشالله پیام صادر می‌گردد و بارها شاهد بوده‌ایم.

ج؛ اهمیت این مقام‌ها و دستاوردها برای مسئولان ما قابل درک نیست: این دلیل هم بعید است چراکه وقتی یک نوجوان یا جوان گراشی در یک کشور هشتادو‌پنج میلیونی و بعضا در شرایط نابرابر سخت‌افزاری و‌ نرم‌افزاری به مصاف برترین‌های کشور رفته و روی سکوی قهرمانی می‌ایستد، بر همگان واضح‌ است چه کار بزرگی صورت داده است.

د؛ مسئول عزیز ما فکر می‌کند که یک تبریک یا تقدیر برای ورزشکار چندان اهمیتی ندارد: شخصا با سابقه‌ی ورزشی سی‌ساله عرض می‌کنم که اتفاقا این حمایت‌ها بسیار تاثیرگذار است و طبق فرمایش مولا علی (ع) باعث انگیزه مضاعف در شخص و سایرین می‌گردد.

ه؛ مسئولان سخت مشغول خدمت هستند و فرصت کافی برای این مجال در دست ندارند: این تنها دلیل محتملی است که به ذهنم می‌رسد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13341

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: