مراجع تقلید با برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین ‘مخالف نیستند’

امام جمعه گراش در تماس تلفنی با دفتر مراجع عظام تقلید، نظر ایشان درباره برگزاری و حضور در برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین را مورد پرسش قرار داده است. حضرات آیات خامنه‌ای و مکارم شیرازی نسبت به اجرای این برنامه مخالفتی نشان نداده‌اند.

دو روز پیش، انتشار مطلبی با عنوان «مراجع تقلید با شبیه‌سازی پیاده‌روی اربعین موافق نیستند» بحث‌های داغی را به دنبال داشت.

متن کامل یادداشتی که حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش در اختیار پندری قرار داده است را در ادامه بخوانید:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ، السَّلامُ عَلَیٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ.

ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و آرزوی قبولی زیارات و عزادرای های همشهریان ارجمند ، لازم دانستم در خصوص پیاده‌روی جاماندگان اربعین آنچه که از دفاتر مراجع معظم تقلید ، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) و حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) شخصا سوال کردم را به اطلاع عموم مردم ولایتمدار و شهیدپرورشهرستان گراش برسانم .

۱- نظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) در خصوص پیاده روی جاماندگان براساس ارتباط تلفنی با دفتر معظم له نه موافق و نه مخالف می باشند ، لذا این امر به معنای عدم شرکت در برنامه پیاده روی جاماندگان اربعین نمی باشد.

۲- در تماس با حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اکرمی (دام عزه) از ارکان دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته ) مبنی بر اعلام استفتاء و مخالفت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) با پیاده روی جاماندگان اربعین این مطلب را تکذیب فرمودند و تاکید داشتند چون تعظیم شعائر می باشد لازم و ضروری است ، و این نوع از پیاده روی نمی تواند برنامه پیاده روی اربعین در عتبات را تحت الشعاع قرار دهد .
( مزید اطلاع که این سؤال را به صورت اختصاصی با عنوان موضوع مطرح شده در شهرستان گراش و بنا به تقاضای حقیر به محضر معظّم له بیان شده )
۴- ممکن است برخی علمای دین و کارشناسان مذهبی نظر متفاوتی داشته باشند ولی در مسائل شرعی حجت مراجع معظم تقلید می باشند .
۴- تاکید می گردد ؛ پیاده روی از مسیر شهر گراش به سمت روستای کنار زیارت صرفا یک مسیر معمولی و عادی است و هر گونه تقدّس سازی براساس گفته ها در این روستا به دلیل اینکه هیچگونه سندیت قطعی ندارد ، کاملا اشتباه است ، در غیر اینصورت بدعت و خلاف شرع می باشد .
۵- هرچند وحدت در تمام جلسات و برنامه های ملی ، مذهبی و اجتماعی باید محور باشد ولی به دلیل برنامه ریزی انجام شده در دو برنامه اعلام شده ، امت حزب الله شهرستان گراش را به شرکت در هر دربرنامه دعوت می نمایم. والسلام علی عباد الله الصالحین.
سید محمدباقر بخشایش پور
امام جمعه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گراش
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ صفر ۱۴۴۴ هجری

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9818

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: