هدف این واگذاری فتنه و نزاع است

واگذاری زمینی در گراش، برای یک طرح گردشگری توسط دستگاه‌های لارستان در زمین‌های پشت پلیس راه، موجی از اعتراض را در گراش به دنبال داشته است.

(خبر را اینجا بخوانید) این اعتراض‌ها به تربیون نماز جمعه هم رسید. جایی که حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش گفت: «با وجود اراضی ملی مستعد در سایر نقاط شهرستان لارستان، انتخاب این نقطه که محل اختلاف است و تعیین تکلیف نشده، معلوم هست هدفی جز فتنه و اختلاف و نزاع پشت آن نیست.»

به گزارش پندری، به نقل از روابط عمومی نماز جمعه گراش، امام جمعه گراش در بخشی از خطبه‌ی دوم نماز جمعه روز ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، گفت: «یک موضوع مهم در خصوص مسائل شهرستان، همین تخلف واگذاری زمین در اراضی ملی تنگ لاغر آن هم در محدوده شهرستان گراش است. قبلا هم در مسئله طرح مطالعاتی مسکن ملی همین‌جا عرض کردم الان هم عرض می‌کنم با وجود اراضی ملی مستعد در سایر نقاط شهرستان لارستان، انتخاب این نقطه که محل اختلاف است و تعیین تکلیف نشده، معلوم است هدفی جز فتنه و اختلاف و نزاع پشت آن نیست.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در ادامه گفت: «در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، دارید موانع امنیتی درست می‌کنید؟ واقعا یک بزرگی، یک مُصلحی، یک منادی وحدتی نیست که تذکر بدهد؟»

صحبت امام جمعه به اینجا که می‌رسد، سرو صدا و اعتراضات شدید و بلندِ خیلی از حضار باعث شد لحظاتی صدای خطیب جمعه به گوش نرسد.

امام جمعه حضار را فعلا به آرامش دعوت کرد و افزود: «بنده در جریان طرح مطالعاتی مسکن ملی هم به استاندار محترم شدیدا گلایه کردم. در این موضوع اما مفصل خدمت ایشان عرض کردم، این اقدامات وحدت‌شکن و فتنه‌انگیز اعتماد ما را به مسئولان استانی کم‌رنگ می‌کند. اگر برخی اخلاق را زیر پا بگذارند اینجا هم حرکت متقابل انجام خواهد شد. بنده از سازمان بازرسی مطالبه جدی دارم در برابر تخلف ادارات مربوطه در واگذاری زمین در محدوده شهرستان گراش با فوریت به مسئله ورود بکنند.»

حجت‌السلام بخشایش‌پور ادامه داد: «یک نکته هم به مسئولان خودمان در دو سال گذشته می‌گویم: شماها خواب بودید که از محدوده دفاع نکردید؟ هم شورای پنجم و هم سایر مسئولان. حالا با این قرار، نهضت ادامه دارد و به برکت این دولت برخی اسناد دارد رو می‌شود. احتمالاً باید منتظر بمانیم تا طرح‌های دیگر که از قبل برنامه‌ریزی شده بود خودشان را نشان بدهند. شورای تامین با قاطعیت از حق این شهرستان دفاع بکنند. بزرگان قوم علمای هر دو شهرستان ایثار کنند و به این بداخلاقی‌ها خاتمه بدهیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9470

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: