گراش در یک‌قدمی وضعیت قرمز

وضعیت گراش نارنجی شد تا پای محدودیت‌ها دوباره به شهر باز شود. محدودیت‌هایی مثل تعطیلی کامل باشگاه‌های ورزشی، سینما و تئاتر، گیم‌نت‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، نمازهای جمعه و جماعت و ... .

به گزارش پندری، وضعیت گراش بار دیگر نارنجی شد و در وضعیت «پرخطر» قرار گرفت تا بار دیگر پای محدودیت‌ها به شهر باز شود.

نرم‌افزار ماسک، وضعیت همه‌ی شهرستان‌های جنوبی فارس، شامل گراش، لارستان، اوز، خنج، لامرد و مهر را از شنبه، ۲ اسفند ۹۹ نارنجی اعلام کرد.

دانشکده علوم پزشکی گراش پیش از ظهر امروز، جمعه اول اسفند، اعلام کرد اکنون ۱۳ نفر در بخش کرونا بستری هستند که ۱۰ نفر از آن‌ها بومی هستند.

طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی کرونا، در این شرایط، محدودیت‌های جدیدی باید اعمال شوند.

محدودیت‌های اصناف در این وضعیت شامل گروه‌های ۳ و ۴ می‌شود. این گروه‌ها شامل باشگاه‌های ورزشی، سینما و تئاتر، گیم‌نت‌ها و … هستند که باید به طور کامل تعطیل شوند.

در ادارات دولتی حضور کارکنان باید به نصف کاهش پیدا کنند. کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار نیز تا یک‌سوم خواهد بود. همچنین ماموریت‌های غیرضروری لغو شده و برگزاری جلسات با رعایت الزامات حضور در فضای سربسته با حضور حداکثر ۲۰ نفر امکان‌پذیر است.

در وضعیت نارنجی همه‌ی فعالیت‌های آموزشی نیز باید تعطیل شوند. مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشمول این بند هستند.

همچنین در این وضعیت همه‌ی مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های آیینی و مذهبی، نماز‌های جمعه و جماعت و مساجد نیز به طور کامل تعطیل هستند.

محدودیت‌های وضعیت نارنجی شامل مقرارت عبور و مرور نیز می‌شود. ورود خودروهای شخصی با پلاک بومیِ شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است. ورود خودروهای شخصی غیر بومی نیز به شهرهای نارنجی ممنوع خواهد بود. تخلف از این محدودیت‌های تردد جریمه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی در پی دارد.

دستورالعمل ستاد کرونا محدودیت‌های شبانه نیز در نظر گرفته است و عبور و مرور خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد ممنوع خواهد بود. برای تخلف از این بند نیز جریمه‌ی ۲۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2331

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: