دانشور یک‌سال دیگر رئیس شورا ماند / خورشیدی و جعفری: توافق سال گذشته چیز دیگری بود

در انتخاب هیات رئیسه سال دوم شورای ششم شهر گراش، علیرضا دانشور به عنوان رئیس، علی بیضایی به عنوان نائب رئیس و ناصر دلخوش به عنوان منشی انتخاب شدند. خورشیدی و جعفری با استناد به توافق سال گذشته، به این انتخابات اعتراض و صورتجلسه را امضا نکردند.

به گزارش پندری، جلسه انتخاب هیات رئیسه سال دوم شورای شهر گراش، صبح امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در صحن شورا برگزار شد. انتخاباتی که با حاشیه و جنجال همراه بود.

هر پنج عضو شورا به همراه طاهره فروزش به عنوان نماینده فرماندار و خبرنگاران در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه سعید جعفری و علیرضا دانشور نامزد ریاست شورا شدند و در نهایت علیرضا دانشور ۳ رای و سعید جعفری ۲ رای را کسب کردند. براساس صحبت اعضا در صحن شورا، دانشور، دلخوش و بیضایی به دانشور و جعفری و خورشیدی به جعفری رای دادند.

همچنین بیضایی تنها نامزد نائب رئیس و دلخوش تنها نامزد منشی بودند که هر کدام با ۳ رای در مقابل ۲ رای سفید و باطله به این سمت انتخاب شدند.

طبق توافقی که سال گذشته اعضای شورا با حضور حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس داشتند، قرار بود ریاست شورا در ۴ سال فعالیت، به ترتیب بین چهار عضو شورا (دانشور، جعفری، دلخوش و خورشیدی) دست به دست شود. (چرخشی بودن سمت‌ها در شورا را در پندری بخوانید.) خورشیدی و جعفری با استناد به این توافق، نسبت به این رای‌گیری اعتراض و از امضای صورتجلسه خودداری کردند. خورشیدی در این زمینه گفت: بنده در شورایی که به عهد خود وفا نکند نمی‌مانم.

فروزش در تماس تلفنی با کارشناس امور شوراهای استانداری فارس نسبت به این موضوع استعلام کرد. زارعی کارشناس امور شوراهای استانداری گفت: «اگر دو سوم اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند، جلسه علنی است و اگر اعضا در زمان انتخابات در جلسه حضور داشته‌‌اند این موضوع کفایت می‌کند.»

طاهره فروزش، نماینده فرماندار، در آغاز جلسه با بیان اینکه ۱۳ مرداد که امروز باشد زمان فعالیت هیات رئیسه سال اول به پایان می‌رسد گفت: باید انتخابات هیات رئیسه سال دوم شورا را برگزار کنیم تا فعالیت شورا مختل نشود. یعنی اگر این فرصت بگذرد و انتخاب هیات رئیسه انجام نشود شورا قفل می‌شود.»

علیرضا دانشور، رئیس سال اول شورای ششم، در ابتدا گفت: «بنده با جمع‌بندی موارد مختلف و پیگیری‌هایی که در یکسال گذشته انجام شده، اعلام آمادگی می‌کنم برای سال دوم نیز نامزد ریاست شورا شوم.»

اما سعید جعفری، نفر دوم شورای ششم، که طبق توافق انتخابات سال اول، قرار بود امسال او رئیس باشد، در صحبت‌های خود گفت: «پارسال یک تعهدنامه در دفتر آقای حسین‌زاده و با حضور ایشان و آقایان یوسفی و محمودی، روسای دفتر گراش و تهران امضا کردیم و توافق کردیم و رسانه‌ای هم شد. قرار شد چون ادعای شورای جوان داریم و می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های این شورا استفاده شود و نیروسازی و مدیریتی هم انجام شود، تعهد کردیم طی سال اول تا چهارم به ترتیب آقای دانشور، بنده، آقای دلخوش و آقای خورشیدی ریاست شورا را به عهده بگیرند. آقای بیضایی هم از همان موقع گفتند اصلا دنبال نامزدی ریاست نیستند.»

جعفری گفت: «تنها مصوبه‌ای که با انتخاب ۳ به ۲ رای آورد انتخاب شهردار بود که طبیعی هم هست و بقیه مصوبات با حداکثر آرا به تصویب رسیده است. خواهش می‌کنیم برای ماندن این اتحاد و همدلی و اینکه قضیه شورای پنجم تکرار نشود، پای عهد خودمان باشیم. ما که به عنوان شورای جوان هستیم، ممکن است مردم بگویند نه باتجربه‌ها و نه جوانان نتوانستند به توافق برسند و این برای مردم دلسردی می‌آورد.»

نوبت به خورشیدی رسید. او گفت: «ما قضایایی داشتیم که دیگران باعث اختلاف شورا شدند. من با توجه به آیه صریح قرآن که می‌فرماید «اوفو بعهدکم» تاکید می‌کنم به عهد خود وفا کنید. من از آقای دانشور که مثل برادر من است، درخواست می‌کنم از نامزدی ریاست شورا کناره‌گیری کند.»

پاسخ دانشور به خورشیدی اینگونه بود: «بنده اینطور نیست که احساساتی شده باشم. من در دوره انتخابات مستقل وارد شدم و الان هم مستقل هستم و علی‌رغم تایید حرف دوستان و امضای آن تعهدنامه، خود را نامزد ریاست می‌کنم. این جلسه را مناسب بحث درباره چرایی این موضوع نمی‌دانم و بعداً به این موضوع خواهم پرداخت.»

جعفری در جواب دانشور گفت: «موکول کردن بحث به آینده درست نیست. آن زمان تعهد کردیم و برای شهرمان وارد شورا شدیم. ما برای انتخاب هیات رئیسه توافق کردیم و بعد از اینکه انتخابات برگزار شد فایده‌ای ندارد.»

خورشیدی صحبت‌های جعفری را ادامه داد: «رسانه‌ها از طرف من این را بنویسند ـ البته دوستان بدشان هم نمی‌آید من این حرف را بزنم ـ بنده اگر به عهد و پیمان وفا نشود من در این شورا نمی‌مانم.»

در زمان انتخاب نائب رئیس، طبق توافق سال گذشته باید این سمت به دلخوش می‌رسید. دلخوش در این باره گفت: «ما عهد و پیمانی در مقابل قرآن داشتیم که صلاح مردم را در نظر بگیریم، برای همین بنده خودم را نامزد نائب رئیسی نمی‌دانم.»

بیضایی که طبق توافق شانسی برای ریاست شورا در چهار سال نداشت گفت: «چون کسی نمانده است من نامزد نائب رئیسی می‌شوم. هریک از دوستان بپذیرند نائب رئیس شوند، من کناره‌گیری کرده و به آن‌ها رای می‌دهم.»

در پایان رای‌گیری، سعید جعفری و مصطفی خورشیدی از امضای صورتجلسه انتخاب هیات رئیسه سال دوم شورای ششم امتناع کردند. لحظاتی بعد هم ابتدا خورشیدی و سپس جعفری جلسه را ترک کردند.

پس از این، فروزش، نماینده فرماندار در این جلسه به درخواست خبرنگاران و سه عضو شورا، در تماس تلفنی با کارشناس امور شوراهای استانداری فارس نسبت به تاثیر عدم امضای صورتجلسه توسط دو عضو استعلام کرد. زارعی، کارشناس امور شوراهای استانداری گفت: اگر دو سوم اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند، جلسه علنی است و اگر در زمان انتخابات در جلسه حضور داشته‌‌اند این موضوع کفایت می‌کند.

دانشور در پایان جلسه در پاسخ به این سوال که چرا به توافق سال گذشته پایبند نبودید، گفت: «اول اینکه رفتن به دفتر آقای نماینده به پیشنهاد آقای خورشیدی بود. قرار بود آنجا جلسه مشورتی باشد نه اینکه به این توافق برسیم. بعد از ۲ ساعت بحث در جلسه به آن توافق رسیدیم و همه متعهد شدند که در یکسال پیش رو پا به رکاب و همراه شورا باشند. شما لیست حضور و غیاب‌ها را ببینید. آقای خورشیدی شما در یکسال کجای شورا بودید؟ شما یکسال وقت داشتی بار از روی دوش شورا بردارید، اما برعکس شد.»

او اضافه کرد: «ما هر سه سال گدشته تعهد دادیم و امضا کردیم، اما بعد از گذشت یکسال نسبت به اعضا شناخت ایجاد شده است. من در یکسال دیده‌ام اعضا چگونه با من همکاری کرده‌اند. آقای دلخوش و بیضایی در یکسال پا به رکاب شورا بوده‌اند و من گفتم شما نامزد ریاست شوید، حتی خواهش کردم، اما نپذیرفتند. ما یکسال صبوری کرده‌ایم، اما الان احساس می‌کنیم زیر دین رای مردم هستیم. ناگفته‌هایی داریم که جای گفتنش نیست. اما دوستان از آیه قرآن و وفای به عهد می‌گویند. ما باید در طی یک سال به این وفای به عهد عمل کنیم. آقای خورشیدی مگر شما تا الان در شورا بوده‌اند که الان تهدید به استعفا می‌کنید؟»

در ادامه ناصر دلخوش هم در پاسخ به این سوال اینگونه گفت: «ما برای تک‌تک اعضای شورا احترام قائلیم و معتقدیم هرکدام از افراد شورا منتخب و نماینده مردم و دلسوز هستند. اما در حوزه مسئولیت، ما در یکسال گذشته موضوع را رصد کردیم و فعالیت کاری و اداری عزیزان را می‌دیدیم. در یکسال اخیر دیدیم آقای دانشور الحق والانصاف به جهت وقت گذاشتن و حضور در جلسات و غیره عملکرد بهتری داشتند، همجنین دانشکده علوم پزشکی به عنوان محل کار ایشان هم همکاری بسیار خوبی با ایشان داشتند. اما بعضی دوستان برای مرخصی ساعتی از محل کار خود هم با مشکل مواجه بودند. ما در کار سایر ادارات دخالت نمی‌کنیم؛ شاید به دلیل کمبود نیرو یا هر چیز دیگری باشد، اما آقای دانشور با این مشکل مواجه نبودند. اگر شخص دیگری را انتخاب می‌کردیم، شاید آن اداره همکاری لازم را برای پیگیری امورات در شهر، استان و تهران را انجام نمی‌داد. برای همین انتخابات امروز را با در نظر گرفتن جمیع شرایط برگزار کردیم. با توجه به اینکه دیگر اعضا هم وقت بیشتر دارند، من حتی نایب رئیسی را هم به عهده آقای بیضایی گذاشتم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9418

۲ نظر

  • جناب مصطفی خورشیدی دیگر انتخاب با شما نیست که بمانید یا بروید بر اساس قانون و غیبت قریب به ۵۰ جلسه ای شما در طی یک سال عملا شما معزولید و به زودی حکمتان ابلاغ میشود انشالله و اقای جعفری هم چون یارشان که شما باشید را دیگر ندارد بهتر که به عنوان عضو خدمتگذار ملت شریف باشند من متعجبم از برخی افراد که نمایندگی و حق و حقوق یک شهر را به دوش میکشند و بجای خدمت همچنان در حال جناح گیری و لجبازی بچه گانه سرنوشت یک شهر را به بازی گرفته اید بس است دیگر بروید و پرونده اتان را بیش از این سنگین نکنید

  • یک سال تمام جناب خورشیدی و جعفری به شورا و شهر نزدیک نشدند به امید اینکه همچین روزی سکان ریاست را بدست بگیرند ما فقط یک هفته است اسم و تصویر و پیام ایشان را در گروها میبینیم

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: