حرکت شهرداری برای اصلاح بلوارهای شهر

پندری: اصلاح دوربرگردان‌های بلوار شهدا یکی از مسائل مورد بحث چند سال اخیر بوده است. از جدیدترین اقدام شهرداری در جهت اصلاح این بلوار، می‌توان به مسدود شدن تقاطع خیابان عاشورا و کربلا و همچنین احداث دو تقاطع جدید در این بلوار اشاره کرد.

محسن حسن‌زاده، مسئول روابط عمومی شهرداری گراش در خصوص اصلاحات معابر گراش می گوید: اصلاح هندسی بلوارهای شهدا، سعادت و خلیج فارس، سال ٩٨ در شورای ترافیک شهرستان تصویب و اجرای آن به عهده شهرداری گذاشته شد. اصلاحات لازم با ارائه چند طرح از سوی یکی از مهندسان شهرسازی ارائه و در شورای کمیته فنی طی چند جلسه بررسی شد. در نهایت تصمیم گرفته شد اصلاحاتی در دوربرگردان‌ها صورت گیرد و همچنین فرعی‌هایی که در طرح تفکیکی مُهر ماده ۱۱ شهرسازی باید بسته باشد ولی در عمل باز هستند، مسدود شوند.

حسن‌زاده همچنین درباره اصلاحات بلوار شهدا نیز گفت: در بلوار شهدا، تقاطع خیابان عاشورا و کربلا چندماه پیش بسته شد. با توجه به استاندارد‌های ترافیکی، دوربرگردان‌ها باید حداقل ۱۵۰متر با دوربرگردان فاصله داشته باشند. به همین دلیل، ١۵٠متر پایین‌تر یک دوربرگردان جدید احداث شد. همچنین قرار است یک چپ‌گردِ یک‌طرفه روبروی هلال‌احمر باز شود تا خودروها بتوانند فقط از باند جنوبی به باند شمالی (به طرف مسکن مهر) دور بزنند. برای ایمن‌سازی و جلوگیری از بروز خطرات انجام شده است نیز عرض رفوژ در دوربرگردان‌ها را اصلاح و کم کردیم.

اصلاح بلوار شهدا

حسن‌زاده درخصوص اصلاح میدان شهید برزگران نیز اشاره کرد: اصلاح بلوار سعادت و خلیج فارس نیز به اصلاح میدان شهید برزگران که یک مسئله اساسی و بغرنج است، موکول شده است. بلوار شهید سعادت با توجه وجود کندرو، نیاز به اصلاحاتی دارد. به عنوان مثال تقاطع روبروی مدرسه شادروان شیبانی که مستقیما از تندرو به درِ مدرسه باز می‌شود، باید مسدود و به جای دیگر منتقل شود. در موضوع اصلاح میدان شهید برزگران (شهرداری) نیز سال ۹۸ با مشاوری برای اجرای طرح اصلاح این میدان، قرارداد بستیم. طرح‌های اصلاحی از قبیل احداث روگذر و یا زیرگذر در شورای ترافیک استان به تصویب نرسید و موضوع بلاتکلیف ماند. در آخرین اقدام، شهرداری یک طرح هم‌سطح برای اصلاح این میدان ارائه کرده که منتظر جواب شورای ترافیک استان هستیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1926

۱ نظر

  • آسفالتش هم درست کنید بخدا
    آسفالت اول گراش که از سمت لار میای روبه رو بلوار حافظ
    اصلا هماهتگی بین اداره‌ها نیست هرکز میاد برا خودش زمین‌و میکنه خب هماهنگی شه تا آسفالتا شهر داغون نشه خرج آسفالت خودش زیاده هی خرج تراشی نشه
    مدیریت صفر ):

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: