امام جمعه گراش:

افزایش چندبرابری اجاره اثرات شوم دارد / اجاره‌بهای سنگین از بزرگ‌ترین منکرهاست

امام جمعه شهرستان گراش در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ به موضوع افزایش اجاره‌بها در گراش اشاره کرد و گفت: «بنده در همین هفته گذشته به برخی اصناف سر زدم و تماس‌های تلفنی زیادی دریافت کردم که آقایی که اهل کار خیر است و اهل حساب سال است، با بالا بردن اجاره مغازه و مسکن خون مردم را می‌مکد.»

 

 

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور در ادامه به این موضوع اشاره کرد و گفت: «یک موضوع مهم در خصوص سود حرام و وضعیت بازار و اجاره‌ها عرض بکنم. پیامبر اکرم به جناب سلمان در یک حدیث نورانی فرمودند: کار به جایی می‌رسد که معروف منکر و منکر معروف می‌شود، نه اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشود نه، الان یکی از انکر منکرات در مسئله زندگی مردم اجاره‌بهای سنگین مسکن و مغازه است و آثار شومی که به آن مرتبط است.»

امام جمعه شهرستان گراش ادامه داد: «بنده در همین هفته گذشته به برخی اصناف سر زدم و تماس‌های تلفنی زیادی دریافت کردم که آقایی که اهل کار خیر است و اهل حساب سال است، با بالا بردن اجاره مغازه و مسکن خون مردم را می‌مکد.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور گفت: «همین آقا در همین نماز جمعه مرتب شرکت می‌کند، این حرف‌ها را هم می‌شنود، خُب آن کسی که یک مرتبه اجاره را دو سه برابر یا حتی هفت یا هشت برابر می‌کند، بعد مدعی اجرای عدالت هم می شود شما نمی‌گویید آنن جنس باید به چند برابر به فروش برسد؟»

او در ادامه گفت: «چرا اینقدر بی‌انصافی؟ یکی از علما به یک کسی گفته بود در کسب و کار انصاف را رعایت کن. گفت باشد قطعاً آن نگرفت. فرمود برگرد: همین قدر بدان که کوفیان در حق امام حسین با بی‌انصافی او را شهید کردند. حالا واأسفا که به اسم کار خیر و خیر مرکزی دینی این کار را بکند. اهل خیری که این جور رفتار بکنند به تعبیر امام صادق عمل بدون تقوا دارند والسلام.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11922

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: