تاکسی‌های زرد به گراش آمدند

بعد از افزایش‌های دو هزار تومانی قیمت تاکسی‌های درون‌شهری، شورای شهر، از آغاز به کار تاکسی‌های خطی در گراش خبر دادند. این تاکسی‌ها در دو مسیرِ میدان شهید برزگران تا شیخ‌عبدالله و از شیخ‌عبدالله تا بیمارستان شروع شده. قیمت هر کورس دو هزار تومان می‌باشد.

سعید جعفری، سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با پندری گفت: «برخی‌ها به قیمت ۸ هزار تومان تاکسی اعتراض داشتند (خبر در پندری). در واقع این هزینه را برای مسیرهای کوتاه زیاد می‌دانستند. مثلا از خیابان آبیاری می‌خواهند برود خیابان بسیج، هشت تومن باید هزینه تاکسی بدهد. ما آمدیم تاکسی‌های زرد را راه‌اندازی کردیم. از ۷ تا ۱۳ و از ۱۵ تا ۲۰ ساعت کار این تاکسی‌هاست. »

او در خصوص فعالیت این مدل تاکسی‌ها گفت: «این تاکسی‌ها به صورت کورسی فعالیت می‌کنند. مثل شهرهای دیگر. مسیرش هم از شهرداری(میدان شهید برگزران) شروع می‌شود، می‌رود تا شیخ‌عبدالله با ۲ هزار تومان. از شیخ‌عبدالله هم تا بیمارستان، ۲ هزار تومان. در واقع کسی که مسیرش داخل شهر است و می‌خواهد از شهرداری برود بیمارستان، به جای ۸ هزار تومان، با نصف قیمت یعنی ۴ هزار تومان می‌تواند برود. ولی دیگه باید کنار خیابان باشد. البته این تاکسی‌ها بین‌راهی هم مسافر می‌زنند.»

سخنگوی شورا ادامه داد: «ما فعلا خط کمربندی نداریم. چون فعلا ۶ تا ۷ نفر از رانندگان اعلام آمادگی کرده‌اند. و بعد از اینکه تعداد راننده‌ها و ماشین‌ها بیشتر شد، از مسیرهای فرعی مثل از دانشگاه، مسکن‌مهر، خیابان آبیاری و بسیج به داخل شهر هم راه‌اندازی خواهد شد.»

سعید جعفری ضمن اشاره به سابقه‌ی این طرح و عدم استقبال مردم، گفت: «ما برای اجرای این طرح به حمایت مردم نیز نیاز داریم. وقتی ما دو هزار تومان هزینه تاکسی را بالا بردیم، مردم اعتراض کردند. ولی به فکر آن راننده نیستند که با ۶ هزار تومان باید قطعات و اصطحلاک و بنزین و غیره تهیه کند.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=5629

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: