غیب‌شدن سطل‌های زباله در محلات

چند روزی است سطل زباله‌های شهرداری از برخی محلات گراش جمع‌آوری شده و زباله‌ها و پسماند‌های شهری جای این سطل زباله‌ها را در کنار خیابان و روی زمین، گرفته‌اند.

شهرک ایمان و مسکن طلاب اولین محلاتی بودند که سطل زباله در آنجا جمع‌آوری شد تا در پی آن شاهد اعتراض اهالی آن محل به این اقدام شهرداری باشیم.

محسن حسن‌زاده، روابط عمومی شهرداری گراش در گفت‌و‌گو با پندری: به جهت ساماندهی وضعیت جمع‌آوری پسماند‌های شهری و جلوگیری از وضعیت غیر بهداشتی و ایجاد نظم در نحوه جمع‌آوری زباله‌ها اقدام به جمع‌آوری سطل‌های سطح شهر کرده‌ایم. هدف اصلی از این کار، فرهنگ‌سازی و نظم در کار است. نیرو‌های خدماتی شهرداری هفته‌ای حداقل سه بار به درب منازل مراجعه و زباله‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. پس دیگر نیازی به دوباره‌کاری و هزینه اضافی برای تهیه سطل‌ و جمع‌آوری زباله‌های آن نیست. لذا از مردم تقاضا داریم ضمن تفکیک پسکاند‌ها از منازل، زباله‌های خود را به موقع و راس ساعت تعیین شده درب منازل گذاشته تا توسط خدمات شهری جمع‌آوری گردد.

حسن‌زاده افزود: بهداشت سطل‌ها و بوی بد ناشی از انباشت زباله‌ها خصوصا در فصل تابستان و نیز افزایش زباله‌گرد‌ها از معضلات شهر به شمار می‌رود. درخصوص ساماندهی زباله‌گرد‌ها و حل این معضل نیز شهرداری گراش اقداماتی انجام داده است. شرکت خدماتی شهرداری که برای زباله‌گردها در حال فعالیت است، وسیله‌ی نقلیه‌ی آن‌ها را کدگذاری کرده است. علت آن‌ هم این است که این افراد شناسایی شوند و اگر خلافی یا خطایی از آن‌ها سر زد قابل کنترل باشند.

او همچنین اضافه کرد: معضل دیگر این شیوه جمع‌آوری زباله، افزایش سگ‌های ول‌گرد اطراف این سطل‌ها در سطح شهر به دلیل در دسترس بودن مواد غذایی کافی می‌باشد. که این امر باعث نازیبا شدن چهره‌ی شهر و فضای شهری گراش شده‌است. شهرداری گراش آماده شنیدن و پذیرش پیشنهادات سازنده شهروندان در جهت اجرای هرچه بهتر این طرح و کمک به ایجاد شهری زیبا می‌باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2240

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: