جشنی برای معلم‌ها


همایش بزرگداشت روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه، صبح ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از فرهنگیان در سالن اجتماعات شوری برگزار شد. مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گراش، میزبان معلم‌ها بودند.

در جشن روز معلم گراش چه گذشت؟

تلاوت قرآن توسط مجتبی شیروان، از مدرسه مهرآوران
پخش سرود جمهوری اسلامی

مجری: فریبرز رئیسیان


کلیپ ۱: قاب‌هایی از مدارس گراش در سال ۱۴۰۲

سخنرانی دکتر فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش

کلیپ ۲: گزارشی از نشست شورای معاونین آموزش و پرورش گراش با فرهنگیان بازنشسته

سخنرانی ابراهیم مهروری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گراش

کلیپ ۳: عکس‌های قدیمی از فرهنگیان گراش

اجرای موسیقی سنتی زنده با نوازندگی فروتن و درویشی

کلیپ ۴: یادی از فرهنگیان درگذشته در سال ۱۴۰۱

سخنرانی حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه شهرستان گراش

تقدیر از زوج‌های فرهنگی که در سال ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند

اهدایی از طرف شهرداری و شورای شهر: سفر مشهد

یک هدیه نیز از طرف ستاد ازدواج آسان گراش

کلیپ ۵: مصاحبه با برخی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش

کلیپ ۶: مصاحبه با ۳ معلم نمونه شهرستان گراش

تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گراش

رونمایی از نقاشی آنلایی هنرجویان هنرستان امیرکبیر

تجلیل از هنرجویان هنرستان امیرکبیر

پذیرایی ناهار: در حسینیه چهارده معصوم

بادکنک‌آرایی سن سالن شوری: انجمن مدرسه قمری

گل‌ریزان بر سر معلمان: دانش‌آموزان مدرسه قمری

معلمان نمونه امسال را بشناسید

امسال سه معلم به عنوان معلمان نمونه شهرستانی در گراش معرفی شدند.


از مقطع ابتدایی:

حکمت‌اله خدامی، آموزگار پایه ششم

از دبستان وارث انصاری


از مقطع متوسطه اول:
خدیجه رحیمی، دبیر علوم تجربی
از دبیرستان نرجس‌خاتون و پژوهشسرا

از مقطع متوسطه دوم:
حوریه فرهادی، دبیر ریاضی
از دبیرستان امام رضا گراش

جوایز اهدا شده به معلمان نمونه:
جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس همایش

سفر مشهد: اهدایی از طرف شهرداری و شورای شهر گراش

سخنران‌های همایش روز معلم چه گفتند؟

همایش روز معلم در گراش سه سخنرانی کوتاه داشت. محمدعلی فرجی، مدیر آموزش و پرورش، ابراهیم مهروری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه شهرستان گراش، سه سخنرانیِ کوتاه در این همایش داشتتد. رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز از کلنگ‌زنی باشگاه فرهنگیان گراش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سخنران‌های مراسم چه گفتند؟

به گزارش هفت‌برکه، محمدعلی فرجی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گراش اولین سخنران این مراسم بود او با خیر مقدم به حاضرین از مجمع خیرین مدرسه‌ساز که امسال میزبان برنامه بود تشکر کرد و گفت: «امروز با یاد و خاطره‌ی شهید مطهری دور هم جمع شد‌ه‌ایم. تقدیر ویژه دارم از مجمع‌خیرین مدرسه‌ساز و شورای اسلامی شهر که امسال میزبان برنامه روز معلم شدند.»

او در ادامه رو به سوی معلمین گفت:«همه می‌توانیم انتقاد کنیم اما همه توان اصلاح ندارند. وظیفه‌ی اصلاح روی دوش معلمین است. شاگردان را طوری پرورش دهید که در کنار انتقاد، توان اصلاح داشته باشند.»

او با بیان این که برای همه معلمین تقدیرنامه استانی از اداره کل صادر می‌شود، گفت:«به پاس زحمات شما معلمین تقدیرنامه‎‌هایی از اداره کل صادر می‌شود. دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز قول دادند که هفته‌ی آینده نشستی را با شما معلمین عزیز داشته باشد. از او ممنون هستیم که درد و دل‌های مردم جنوب را به مرکز انتقال می‌دهند.»

امراالله مهروری، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز با تبریک هفته معلم گفت: «آموزش و پرورش وظیفه‌ی سازندگی هر جامعه را برعهده دارد و زیربنای این سازندگی معلمین هستند. اما هر چقدر منزلت معلمین بالاتر برود در مقابل مسئولیت آن‌ها بیشتر می‌شود. آن‌ها هم مسئولیت سازندگی خودشان را برعهده دارند و هم دیگران و کار آن‌ها این است که زنجیرهایی که در مسیر پیشرفت و حرکت دانش‌آموزان مانع ایجاد کرده است را پاره کنند.»

او با بیان این که با ورود فرجی، آموزش و پرورش شهرستان گراش تغییرات مثبتی داشته است، ادامه داد: «در مجمع خیرین مدرسه‌ساز امسال افتخار این را داریم که در حدی ناقابل میزبان شما باشیم. با ورود فرجی به اداره به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان گراش این اداره حرکت‌های خوبی داشته است که تداوم آن نیاز به حمایت و همراهی دارد. در طول این مدت او هر زمان ندایی داده است ما اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کنارش بودیم.»

مهروری داشتن باشگاه فرهنگیان را یکی از الزامات آموزش و پروزش شهرستان گراش دانست و گفت: «این یک ضعف است که با وجود داشتن این تعداد از فرهنگیان هنوز باشگاه فرهنگیان نداریم. در جلسه‌ای که داشتیم آقای حسین‌زاده پذیرفتند که قطعه زمینی برای ساخت این مجموعه تعیین شود که شورای اسلامی شهر زمینی را شناسایی کردند  و قرار بر این است که با کمک و حمایت خیرین در آینده کلنگ مجموعه باشگاه فرهنگیان که حق شما است به زمین زده شود.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور، امام جمعه گراش نیز با اشاره به سخنی از خمینی(ره) که معلمی شغل انبیا است، گفت:«این کلام امام، دو بعد را نشان می‌دهد، بعد توصیفی که نشان از جایگاه معلم است و بعد تکلیفی که تکلیف هدایت دانش‌آموزان نیز برعهده شما است. یک عکس‌العمل مناسب معلم می‌تواند یک خانواده را نجات دهد و بهترین باقیات و صالحات برای شما که در جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارید، باشد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11675

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: