گرانی، انتخابات و آن‌ها که آزمون پس‌داده‌اند

در حالیکه نزدیک به یک ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده، ابوالفضل غلامی، فعال فرهنگی اجتماعی از گران‌ شدن گوشت و مرغ گریزی زده به رای‌دادن یا ندادن. او در پایان کنایه‌ای نیز به برخی نامزدها زده و نوشته: «در منطقه ما کسانی سودای قدرت دارند که آزمون خود را پس داده‌اند و شریک در افتضاح دهه ۹۰ هستند.»

ابوالفضل غلامی، فعال فرهنگی اجتماعی گراش:

گوشت را دیده‌ای که چقدر گران شده است؟ مرغ را چطور، می‌بینی که دارد بال بال می‌زند تا به اوج آسمان‌ها برسد! از زمین و ماشین و دیگر چیزها که دیگر نگو! خیلی چیزها دیگر آرزو شده است. خب چطور توقع داری صندوق‌ها پر از رای شوند؟ آیا بجا نیست که بخاطر این گرانی‌ها و در اعتراض به حاکمیت در انتخابات شرکت نکنیم؟ قدری که فکر می‌کنم می‌گویم آیا با شرکت نکردن در انتخابات این گرانی‌ها حل می شود؟ و آیا با رای ندادن من، می توانم اعتراضم را به گوش حاکمیت برسانم؟ پاسخ چیست؟

کنجکاو که می‌شوم می‌یابم که گرانی مانند بیماری است، آیا ما می‌توانیم در اعتراض به بیماری، به پزشک مراجعه نکنیم و دارو نخوریم؟ طبیعتا خیر؛ باید به پزشک مراجعه کرد و دارو را خورد تا بیماری مداوا شود. اینجا نیز چنین است و صندوق رای دوای این بیماری است، که می‌توان با انتخاب شایستگان این گرانی را برطرف نمود.

از سوی دیگر قصد من از اعتراض چیست؟ آیا این نیست که مسئولان بی‌خاصیت را از اریکه قدرت به زیر بکشم؟ باید گفت که انتخابات دقیقا همین کار را می‌کند و شما می‌توانید آن مسئولی که انقلابی عمل نمی‌کند را به پایین بکشید‌ و آن کسی را که شایسته است به قدرت برسانید.

شاید بگویی اینها همه‌شان یکی هستند، می پرسم آیا اینها با آن پسر همسایه‌ای که با هم زندگی می گ‌کنید و از جیک و پیک هم با خبر هستید و ممکن است نماینده مجلس شود، هم یکی است؟ اینها یکی نیستند و مسئولین هم یکی از خودمان هستند، بلکه این ذات قدرت است که انسان‌ها را ممکن است تغییر دهد پس باید کسی را انتخاب کنیم که وقتی به قدرت رسید هیچ تغییری در او ایجاد نشود. قدری هم تقصیر خود ما نیز است که در برخی زمان‌ها کسانی را انتخاب کرده‌ایم که شایسته نبوده‌اند و باید چندین دوره درست انتخاب کنیم تا آن کوتاهی‌ها بر طرف شود.

از کجا بدانیم کسی را که انتخاب می‌کنیم وقتی به مسئولیت رسید تغییری در او ایجاد نمی شود؟ از روش و منش زندگی او و از چگونه فکر کردن او پیداست، اگر شیفته قدرت نیست و سودای خدمت دارد، اگر امیدش به خارج نیست و به بازوی داخلی تکیه دارد، اگر دیدگاهش با امام جامعه تنظیم است این خوب است، هرچند معصوم نیست والا خرابی به بار می‌آورد. ملاک این نیست که خوب حرف بزند و حتما سابقه داشته باشد و به قولا خرش همه جا برود، ملاک این است که انقلابی باشد که هر جا انقلابی عمل شده است کشور پیشرفت کرده است مانند صنایع نظامی و هرجا بر خلاف آن عمل شده است یا پیشرفت نداشته‌ایم یا کمتر پیشرفت کرده‌ایم مانند اقتصاد.

در این دوره‌ای که آتش توپ خانه دشمن، انتخابات را هدف گرفته و در منطقه ما کسانی سودای قدرت دارند که آزمون خود را پس داده‌اند و شریک در افتضاح دهه ۹۰ هستند، لازم فوری است نه تنها خودمان بلکه هر کسی را که می شناسیم و کسانی که شبهه دارند را، با صحبت کردن و قانع کردن ایشان، بدون تعصب و با وحدت کلمه دعوت به حضور در انتخابات و انتخاب شایسته کنیم و حماسه پرشوری را رقم زنیم که اگر نکنیم و آنچه که نباید، اتفاق افتاد مسئولیتش بر عهده من و شماست.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13101

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: