یک‌سال و نیم با کرونا

از ۴۲۸۶۳ تست انجام شده در گراش، ۸۳۷۴ نفر گراشی یعنی ۱۵ درصد جمعیت کل شهرستان تا به امروز به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این بین ۶۶ نفر فوت شده و دیگر در بین ما نیستند. با تزریق دو دز واکسن به ۹۷۰۹ نفر در گراش، حدود 25 درصد شهروندان بالای 18 سال شهرستان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش پندری اولین خبر کرونایی گراش، تکذیب یک شایعه بود. ۸ اسفند ۹۸، انتشار تصویری از حضور یک نیروی اورژانس گراش با لباس مخصوص، روبروی درمانگاه شماره یک، به شایعات دامن زد. روابط عمومی دانشکده خیلی زود این خبر را تکذیب کرد.

چهار روز بعد از این شایعه، اولین مبتلای کرونا به شهر همسایه، لار رسید. همان روز از بیمارستان گراش خبر رسید که ۵ تست انجام شده و جواب همه‌ی تست‌ها منفی است.

سه روز بعد، این آرامشِ جواب‌های «منفی» شکسته شد و روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی، حضور قطعیِ مهمان ناخوانده را تأیید کرد؛ جواب دو تست از گراش مثبت شد. از آن روز ۱۸ ماه، بیش از گذشته است؛ یکسال و نیم.

رفته رفته آمارها سیاه‌تر شدند. رکورد‌های سیاهی زده شد که به عنوان روز‌های تلخ در ذهن تاریخی مردم ثبت خواهد شد.

حال پس از گذشت ١٨ماه، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آماری از ابتدای شیوع کرونا در گراش تا دیروز، ۱۹ شهریورماه منتشر کرده است.

در آخرین آمار کرونا که روابط عمومی علوم پزشکی منتشر کرده، از ۴۲۸۶۳ تست(بومی و غیربومی) انجام شده در گراش، ۸۳۷۴ نفر گراشی یعنی ۱۵ درصد جمعیت کل شهرستان تا به امروز به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این بین ۶۶ نفر فوت شده و دیگر در بین ما نیستند.

از روند واکسیناسیون در گراش، می‌توان روی خوش آمارهای کرونایی یاد کرد. تا ١٩ شهریورماه ١۴٠٠، ٢۵۴۵۴ دز واکسن تزریق شده است.

با تزریق دو دز واکسن به ۹۷۰۹ نفر در گراش، حدود۲۵ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال شهرستان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

دو روز پیش، ۱۹شهریور بود که دانشکده علوم پزشکی، نداتشن هیچ بستری در بخش کرونا را اعلام کرد. خبری که یک روز دیگر نیز تمدید شده است.

دانشکده علوم پزشکی گراش از پیشتازان روند واکسیناسیون در کشور است و ۱۰ شهریور به عنوان رتبه یک واکسیناسیون روستایی افراد بالای ۱۸ سال در کشور معرفی شد. البته رتبه چهارم کشوری واکسیناسیون نیز در کارنامه‌ی علوم پزشکی گراش دیده می‌شود.

در حال حاضر نیز واکسناسیون ۳۰‌ساله‌ها، دانشجویان و خانواده‌های کادر درمان در حال انجام است و روند رو‌به‌رشدی را شاهد هستیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4784

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: