برق روستای تنگ خور و خلیلی تقویت شد

پنجشنبه، ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، در سفر یک روزه فرماندار گراش به بخش مرکزی دو طرح برق‌رسانی و تقوت افت ولتاژ برق در روستای تنگ خور و خلیلی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، مجید غلام‌پور فرماندار گراش در آیین بهره برداری از این پروژه گفت: برق رسانی به روستای هدف گردشگری تنگ خور به میمنت چهل وسومین بهار آزادی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: ۵/۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۱/۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و همچنین یک دستگاه ترانسفورماتور و ۱۴۹ اصله پایه در این طرح نصب شده است.

مجید غلام‌پور از رفع افت ولتاژ برق در روستای خلیلی با نصب اتو ترانس خبر داد و افزود: با افزایش تعداد مشترکین در حوزه‌های مختلف، بخشی از روستای خلیلی با افت ولتاژ برق مواجه بود که با نصب این دستگاه مشکل برق ۶۰۰ خانوار روستایی در خلیلی رفع خواهد شد. وی اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

فرماندار گراش با اشاره به ظرفیت‌ و توانمندی روستای تنگ خور در حوزه طبیعت گردی افزود: زیرساخت‌های روستای تنگ خور با هدف توسعه گردشگری و رونق بوم‌گردی تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی در بخش مرکزی با هدف اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد، افزود: راه اندازی واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری ضروری است و متقاضیان در این مناطق حمایت می‌شوند.

فرماندار گراش محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی از رهاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: خدمات ارائه شده به روستاها با هدف توسعه مناطق کم برخوردار از افتخارات درخشان نظام جمهوری اسلامی در طول این ۴۳ سال است.

غلام‌پور با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و بیان خدمات نظام اسلامی به مردم، افزود: با وحدت و همدلی موجود در شهرستان، کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در حال اجراست که باید با رویکرد توسعه متوازن ادامه داشته باشد.

فرماندار گراش از مهندس قائدی رئیس اداره برق بیرم به جهت توسعه زیرساخت‌های برق در روستای خلیلی و تنگ خور تقدیر کرد و افزود: خدمات رسانی برق و آب… به روستاهای بالای ۲۰ خانوار یکی از سیاست های نظام برای محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است.

عابدین ابولی بخشدار مرکزی گراش گفت: برق رسانی به روستای تنگ خور در راستای برق رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام گرفته است و طبق سرشماری سال ۹۵، در این روستا ۳۳ خانوار از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6834

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: