مراسم تودیع و معارفه رئیس هلال احمر گراش با حضور مدیرکل

مراسم تودیع و معارفه رؤسای جمعیت هلال احمر شهرستان گراش با حضور مدیرکل هلال احمر فارس برگزار شد. محمد شکاری، کارمند و نجات‌گر جمعیت هلال احمر گراش سکان مدیریت این نهاد را برعهده گرفت.

به گزارش پندری، این مراسم صبح امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گراش برگزار شد.

طاهرزاده، فرماندار گراش، در این مراسم با بیان اینکه در سوانح و حوادث ذهن مردم به سمت هلال احمر می‌رود، گفت: «مردم حس خوبی نسبت به هلال احمر دارند. مردم معتقدند با حضور هلال احمر مشکلاتی که ناشی از سوانح به وجود می آیند، برطرف خواهد شد و مردم به این نهاد اعتماد دارند. از سویی هلال احمر با سمن‌ها سر و کار دارد و گروه‌های اجتماعی را به کمک می‌طلبد و آن زمانی که نیاز به حضور است از این ظرفیت استفاده می‌کند.»

فرماندار گراش اضافه کرد:«در سوی دیگر، موضوع پیشگیری وجود دارد که از مواردی است که هلال احمر با مدیریت خوب و باکیفیت در این موضوع نیز موفق بوده است. چند روز پیش بازدید از هلال احمر داشتیم. ظرفیت‌های خوبی را در هلال احمر گراش اعم از ساختمان و پرسنل، انبار، پایگاه امداد، ماشین‌آلات و تجهیزات دیدم.»

درخواست‌ها از مدیرکل از زبان فرماندار

طاهرزاده چند تقاضا نیز از مدیرکل هلال‌احمر فارس داشت و افزود:«با وجود ظرفیتی که در گراش و با توجه به پای کار بودن خیرین و نیروی انسانی وجود دارد، چند تقاضا از شما داریم. مناطق جنوبی استان فارس از مناطق زلزله‌خیز است. کیفیت امکانات و تجهیزاتی که در گراش است، گراش را به عنوان انبار امدادی جنوب قرار دهید. بحث بعدی به تجهیزات مربوط است. لازم است تجهیزات بیشتری در اختیار هلال احمر گراش قرار گیرد. ما یک تیم فوتبال هم داریم که به نام هلال احمر است و برای سال سوم در لیگ برتر جوانان کشور حضور دارد. بررسی کنید ببینیم چطور می‌شود از این تیم حمایت کرد. در پایان نیز با توجه به همه ظرفیت‌ها، ما به نیروی انسانی نیاز داریم. شما به ما این قول را هم داده‌اید و امیدواریم با صدور مجوزها گراش را هم مد نظر قرار دهید.

او در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای ریاست جدید هلال احمر گراش، از و خواست آمادگی دائمی و همیشگی برای حضور در بحث آموزش و هم در بحث حوادث را داشته باشند و گفت:«ما هم به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان هم در کنار ایشان هستیم و حمایت خواهیم کرد.»

خیرین، پشتوانه همیشگی هلال‌احمر گراش

دکتر درویشی مدیرکل هلال احمر فارس نیز در این جلسه گفت:«جمعیت هلال احمر سازمانی است که با مردم کار می‌کند، اگر اعضا و سمن‌ها نباشند این نهاد نمی‌تواند کار کند. در این نهاد تعداد کارکنان کم است اما داوطلبان زیاد هستند. در شهرستان گراش خیرین کمک‌های زیادی به هلال احمر کرده‌اند. خودروهای خوبی هم خریداری شد که ۲ تا خودروی را خیرین خریداری کردند. همین تیم فوتبال را هم خیرین زحمت می‌کشند و به هلال احمر کمک می‌کنند.»

او همچنین تشریح کرد:«کار در هلال احمر هم شیرین است و هم سخت و دشوار. ما اجازه نداریم حتی گوشی خودمان را خاموش کنیم. هلال احمر بازوی فرماندار است. فرماندار مدیر بحران شهرستان است. معمولا هلال احمر و دولت به نحوی با هم کار می‌کنند که بتوانند پاسخگو باشند. ولی همیشه همراه دولت بوده و به کمک دولت رفته است. هلال احمر هم یک سمت بزرگ است.»

مدیرکل هلال احمر فارس به اقدام به موقع هلال احمر گراش در کمک‌رسانی به زلزله زدگان چند روز پیش هرمزگان اشاره کرد و گفت:«در زلزله اخیر هرمزگان، از اولین شهرستان‌هایی که پای کار بود، همین شهرستان گراش بود. سرعت عملی که بچه‌های ما داشتند، قابل تقدیر است. تجهیزات و چادرها هم به موقع رسید، اقدام استان فارس در رسیدگی به وضع مردم هم آسیب‌دیده هم مناسب بود. هلال احمر و دولت گامی بر می‌دارد و خیرین هم کمک می‌کنند. با توجه به تجهیز انبار گراش به لیفتراک، نیاز است باکس‌پالت‌ تهیه شده و پس از آن ما آمادگی داریم انبار را از تجهیزات پر کنیم.»

درویشی گریزی به تیم فوتبال هلال احمر گراش نیز زد و در این خصوص گفت:«در این موضوع بحث خوابگاه را اینکه ما اسپانسر باشیم انجام شدنی است اما اینکه ما تیم داری کنیم سخت است چون بودجه ما انقباظی است. در بحث جذب امدادگران، ان‌شاءالله بتوانیم سهمیه خوبی برای شهرستان گراش بگیریم که بتوانند کمک‌های خود را افزایش دهند.»

او در پایان از اصغر شکاری، رئیس سابق و بازنشسته هلال احمر شهرستان اوز و پدر محمد شکاری، تقدیر و تشکر کرد و افزود:«من باید تشکر کنم از جناب (اصغر) شکاری بزرگ که پس از سال‌ها ایشان سال گذشته بازنشسته شدند. ایشان از رزمندگان جنگ تحمیلی هستند که سال‌ها در جمعیت هلال احمر زحمت کشیدند. در پایان هم تشکر کنم از جناب محسنی عزیز که فردی با اخلاق و پیگیر هستند. ایشان بارها در جذب کمک‌های خیرین به ما کمک کردند. قطعا ایشان از هلال احمر جدا نمی‌شوند و ان‌شاءالله از این به بعد هم باید از تجربه ایشان استفاده شود و همچنان داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستند. آقای شکاری یک جوان انقلابی و جهادی هستند که تجربه خدمت در هلال احمر داشتند و می‌توانند جمعیت را ارتقا دهند. ان‌شاءالله که ایشان هم موفق باشند و بتوانند خدمات خوبی را به مردم شهرستان و سایر مناطق داشته باشند.»

نیروهای خارج شده، بیشتر از نیروهای جذب شده‌اند

ناصر دلخوش، عضو شورای شهر و عضو شورای اداری هلال احمر گراش نیز دیگر سخنران این مراسم بود. او ضمن گله‌مندی از عدم جذب نیرو در چند سال اخیر گفت:« در بحث جذب نیروی انسانی، متاسفانه در این سال‌ها تعداد افرادی که از این جمعیت رفته‌اند، بیشتر از نیروهایی است که جذب شده‌اند. نیروهای زیادی از جمله آقای اصغر شکاری، آقای محسنی، خانم سعادت، آقای حسنی و … از مجموعه رفته یا بازنشسته شده‌اند، اما هیچ نیروی جایگزین نشده است. امیدواریم حضرتعالی نسبت به تامین نیروی انسانی جمعیت هلال احمر کراش نگاه ویژه‌ای داشته باشید.»

فرسوده، معاون فرماندار و مدیرعامل باشگاه ورزشی هلال احمر گراش نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ شهید گراشی هواپیمای ایرباس گفت:« من یک درخواست از شما آقای فرماندار دارم. در چند جلسه اخیر مراسم تکریم و معارفه عزیزان قدری کمرنگ شده است. با توجه به زحمتی که عزیزان در ۳۰ سال خدمت خود می‌کشند جا دارد مراسم باشکوه‌تری برگزار شود. در زمان ارتقای بخش به شهرستان ما دو پایگاه داشتیم، که یکی از آنها هلال احمر بود. که تمام مدارک و اسناد و دفتر ما آنجا بود. ما ۹ سال آنجا فعالیت می‌کردیم و کسی از این موضوع باخبر نبود.

محمدکاظم جعفری، معاون عمرانی فرماندار در این جلسه گفت:« ما تا حالا همکاری خوبی با آقای شکاری داشته‌ایم و امیدواریم از این به بعد هم این همکاری را ادامه دهیم. مسأله نیرویی دغدغه اصلی جمعیت هلال احمر گراش است که امیدواریم با مساعدت جناب مدیرکل این دغدغه رفع شود.»

حاج مهدی جعفری، از نجاتگران باسابقه هلال احمر:« در روستاها باید بحث تاسیس خانه‌های داوطلب و آموزش در اولویت باشد، اما در ادامه لازم است فضایی نیز برای تجهیزات در نظر گرفته شود. چرا که اگر نقطه‌ای بالای ۵۰ کیلومتر فاصله باشد، بیش از یک ساعت زمان برای حضور نیاز دارد. اما اگر برای نقاط زیرمجموعه این موضوع احیا شود بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.»

مشکلاتی در شهرستان، خیرین را پشیمان کرده است

غلامرضا محسنی، رئیس سابق جمعیت هلال احمر گراش نیز گفت:« سال ۷۲ بود که خدمت آقای حسنی رییس وقت جمعیت هلال احمر گراش رسیدیم. این نهاد یکی از معدود اداراتی بود که هنوز گراش بخش نبود اما این نهاد در آن تشکیل شده بود. من کارپرداز بیمارستان بودم که وارد هلال احمر شدم و در ساختمان روبه‌روی حسینیه اعظم طبقه دوم بانک صادرات مستقر شدیم درحالی که هیچ تجهیزاتی نداشت. در این سال‌ها موردی وجود ندارد، که هلال احمر در آن حادثه حضور پیدا نکرده باشد. این افتخاری برای این شهرستان است. در این مدت سعی کردیم شعبه فعال و پویایی داشته باشیم. افتخار میکنم بخشی از زندگی خودم را در جمعیت هلال احمر سپری کردم. اگر الان هم به آن موقع برگردم هم باز همین مسیر را انتخاب می‌کردم. و الان هم به عنوان داوطلب در کنار دوستان هستم.»

او در ادامه گفت:«ما از نظر فیزیکی، خودرویی یکی از بهترین اداراتی هستیم که در سطح شهرستان وجود دارد. ساختمان‌ها و بخشی از خودروها از سوی خیرین تامین شد و امسال نیز با پیگیری مهندس حسین‌زاده دو خودروی نجات و لیفتراک از سوی اداره کل هلال احمر به گراش اختصاص داده شد؛ هر چند نیاز است باز هم تقویت شود. اولین مهد قرآن و اولین مهد کودک مهدوی بین جمعیت‌های هلال احمر در گراش تاسیس شد. ما می‌خواستیم بحث توریست درمانی را با خیرین انجام دهیم و خیر هزینه یک تا ۴۰۰ تخت را تقبل کرده بود. اما مشکلی در شهرستان پیش آمد که این امر انجام نشد. برای بحث مجتمع ناباروری هم پیگیر بودیم که نشد، و صحبت‌هایی شد که متاسفانه خیر پشیمان شد. خیرین بحث ساخت خانه‌های هلال در ارد، خلیلی و فداغ را تقبل کرده بودند اما بحث زمین پیش آمد و هنوز زمین آن تامین نشده است.»

در پایان جلسه نوبت به رئیس جدید هلال احمر گراش رسید. محمد شکاری گفت:« من خیلی حرف زدن بلد نیستم و بیشتر سعی میکنم عمل کنم. در حال حاضر ما بیش از ۱۰۰ نفر امدادگر متخصص داریم که هر لحظه آماده حضور در حوادث را دارند. برای زلزله اخیر هرمزگان هم ما آمادگی داشتیم ۱۰۰ نفر نیروی متخصص را به منطقه اعزام کنیم. عزیزانی هم که بازنشسته شده‌اند برنامه داریم که به صورت هفتگی دیدار داشته باشیم تا از نظر و تجربه آن‌ها استفاده کنیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9059

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: