پهلوان مقاومت به یاران شهیدش پیوست

حاج مهدی نیساری، سردار و جانباز دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت(ع) شامگاه جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با شب ۲۱ رمضان، در سن ۵۸ سالگی درگذشت و به یاران شهیدش پیوست. 

به گزارش پندری، حاج مهدی نیساری جانباز ۵۵ درصد، از حدود ۴ سال قبل به دلیل اثرات شیمایی دوران دفاع مقدس دچار بیماری شده بود.

وی پایه‌گذار و فرمانده گردان زرهی تیپ ۳۳ المهدی(عج) در دوران دفاع مقدس است. تیپ ۳۳ المهدی(عج) و لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس، دو یگان اصلی اعزام رزمندگان گراش به جبهه بودند. تیپ ۳۳ هوابرد المهدی(عج) بعد از دوران دفاع مقدس، یگان مخصوص نیروی زمینی سپاه در جنوب کشور به‌شمار می‌رود و در جهرم مستقر است. نیساری یکی از فرماندهان این تیپ بود و بسیاری از دوره‌های تخصصی هوابرد را گذرانده بود.

همچنین او تنها فرد ایرانی بود که برای شناسایی پیکر شهید محسن حججی به یکی از مقرهای داعش رفت. عملیاتی که گفته می‌شود حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله از بیروت آن را رصد می‌کردند و پس این بود که سیدحسن نصرالله به نیساری لقب پهلوان مقاومت داده بود. این روایت در کتاب «سربلند» حاوی خاطراتی از شهید حججی ذکر شده است.

علی رمضان‌پور، سرپرست بنیاد شهید گراش در گفت‌وگو با پندری از انجام هماهنگی برای تشییع باشکوه پیکر این سردار و جانباز دفاع مقدس خبر داد و گفت زمان تشییع به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7727

۴ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: