چارچار؛ چالشی برای اطلاعات بومی

مسابقه ی اطلاعات عمومی چارچار با رویکرد پرسش درباره گراش و به زبان گراشی از ۳۰ مهر تا ۱۵ بهمن برگزار خواهد شد. «ایجاد نشاط و سرگرمی میان مردم» و «توجه به پاسداشت زبان گراشی و تشویق غیرمستقیم به حفظ زبان مادری» از اهداف این برنامه عنوان شده است. این برنامه در خانه‌ی قدیمی «چهل‌پسین» برگزار می‌شود.

به گزارش پندری، مهدی عالمی از عوامل برگزار کننده‌‌ی این مسابقه در گفت‌وگو با پندری گفت: «دنیای امروز مملو از برنامه‌های سرگرمی است، برخی از برنامه‌ها با هدف ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و نشاط‌آور در میان اعضای جامعه به بهبود شرایط کنونی کمک می‌نمایند. امروزه گسترش فضای مجازی و رشد روز افزون ابزارهای سرگرمی، مخاطبان را با دنیایی از انتخاب مواجه نموده و همچنین بیماری کرونا امید و شادابی را در جامعه تحت تاثیر قرار داده است.»

او افزود: «ما در قالب گروه چارچار باور داریم می‌توانیم همزمان با سرگرمی، از مدت زمان اختصاص داده شده بطور مفید نیز استفاده نماییم و لحظات شاد و امید بخش را به جامعه تقدیم کنیم. به همین دلیل با توجه به پیشینه برگزاری مسابقات اطلاعات عمومی در شهر گراش و نوستالژی این مسابقات در اذهان عمومی مردم با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی در میان خانواده‌ها، سعی داریم با تعریف اهداف و رویکردهای جدید مسابقه اطلاعات عمومی چارچار را در قالب بروز شده برگزار نماییم.»

عالمی هدف از برگزاری این مسابقه را اینگونه توضیح داد: «ایجاد نشاط و سرگرمی میان مردم با توجه به نیاز مبرم جامعه به شادی در وضعیت کنونی امروز، توجه به پاسداشت زبان گراشی و تشویق غیرمستقیم به حفظ زبان مادری، یادآوری، انتقال و آموزش اطلاعات عمومی، واکاوی و یادآوری تاریخچه گراش و منطقه، تلاشی برای پاسخ به ابهامات تاریخی، ایجاد پلتفرمی برای برگزاری مشابه این مسابقه در جمع‌های خانوادگی از اهداف این برنامه است.»

عالمی در خصوص جزئیات این برنامه گفت: «این مسابقه به صورت حضوری و بدون حضور تماشاگر ضبط و در فضای مجازی پخش خواهد شد. سوالات به صورت‌های مختلف شامل متنی، صوتی و تصویری خواهد بود که جزییات، نحوه اجرا و امتیازبندی در مسابقه به اطلاع خواهد رسید.»

او در خصوص گروه‌بندی‌ها هم اضافه کرد: «هر گروه شامل یک نفر سرگروه و دو عضو خواهد بود. سرگروه می‌تواند به انتخاب خود دو نفر را معرفی کند. با توجه به تنوع سوالات پیشنهاد می‌شود اعضای گروه از طیف‌های مختلف سنی انتخاب شوند تا بتوانند به سوالات بیشتری پاسخ دهند. همچنین امکان حضور به صورت خانوادگی وجود دارد.»

مرحله مقدماتی در تاریخ‌های ۳۰ مهر، ۱۴ آبان، ۲۸ آبان و ۱۲ آذرماه برگزار خوهد شد. مرحله نیمه نهایی در تاریخهای ۱۰ و ۲۴ دی‌ماه و مرحله نهایی در ۸ بهمن اجرا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت شرکت حداکثر تا دهم مهرماه، نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس را به شماره واتساپ زیر ارسال کنند.

Wa.me/989927266025
📲اسماعیل بلبلی
Wa.me/989171821407
📲مهدی عالمی

 

اولین مرحله از مسابقه‌ی اطلاعات عمومی با عنوان محلی «چارچار»، یکشنبه ۲۵ مهرماه در اقامت بومگردیِ «چهل‌پسین» برگزار شد.

در این مرحله از مسابقه گروه‌های شرکت‌کننده به ۲۵ سوال کتبی پاسخ دادند.

به گفته‌ی عوامل برگزاری، به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کنندگان این مرحله نوعی مسابقه‌ی پیش‌مقدماتی است که ۱۶ گروه برگزیده، به مرحله‌ی اصلی مسابقه راه پیدا می‌کنند.

البته هنوز ثبت‌نام ادامه دارد و در هفته‌ی آینده، یک بار دیگر آزمونِ سطح‌سنجی و پیش‌مقدماتی برای گروه‌هایی که هنوز آزمون نداده‌اند یا جدید ثبت‌نام می‌کنند، برگزار می‌شود.

برگزار کنندگان چارچار کلیپی را از اولین مرحله‌ی مسابقه تهیه و با برخی از شرکت‌کنندگان نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: