خیابانی در قطر به نام شیخ‌احمد انصاری

حمیدرضا دهقانی‌، سفیر ایران در کشور قطر در صفحه‌ی اینستاگرامی خود از نامگذاری خیابانی در سوق واقف دوحه به نام شیخ‌احمد انصاری، نیک‌اندیش گراشی خبر داده است. او نوشته: «نام مرحوم انصاری البته قبل از اینجا در سوق واقف در دوحه در دل مردمان بسیاری به نیکی حک شده است.»

به گزارش پندری، سفیر ایران شب گذشته، ۱۸ دی ۱۴۰۰، این خبر را به همراه یک یادداشت در صفحه‌ی اینستاگرامی خود منتشر کرده است.

یادداشت دهقانی‌، سفیر ایران در قطر:
نامگذاری خیابانی در سوق واقف به نام مرحوم شیخ احمد انصاری اقدام ارزشمندی از سوی بزرگان قطر است. نام مرحوم انصاری البته قبل از اینجا، در سوق واقف در دوحه، در دل مردمان بسیاری به نیکی حک شده است. وقتی ذکر خیر او و سنت حسنه و سیره نیکوی او را می‌شنوم، یاد متقین وصف شده در خطبه همام یا متقین توسط امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌افتم. همه مردمی که او را می‌شناسند اعم از ایرانی و قطری از او به نیکی تعریف می‌کنند و هنوز بعد از سال‌ها که از رحلت او می‌گذرد، ایشان را چون جان دوست دارند. کمک‌های او البته منحصر به مردم در دوحه و قطر نبوده و تا برخی روستاهای کشورمان ادامه دارد. خیرات و مبرات او چونان صدقه جاریه ادامه دارد. طوبی‌له و حسن مآب از جناب عابد عزیز بابت این پیشنهاد هم سپاسگزارم.»

از صفحه‌ی اینستاگرامی سفیر ایران

شیخ‌احمد انصاری، نیک‌اندیش گراشی، ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ در شیراز از دار فانی را وداع گفت. شیخ‌احمد در قطر دفن شده است. درباره‌ی شیخ‌احمد انصاری در ویکی‌پدیا بخوانید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6308

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: