فاز دوم کتابخانه‌ی عظیمی افتتاح شد

با فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار دومین فاز از کتابخانه عظیمی با حضور مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس و مسئولین شهرستانی افتتاح شد. کتابخانه عظیمی با زیربنای هزار و هفتاد متر مربع و به همت بانی خیر، خانواده مرحوم حاج رضا عظیمی، ساخته شده است.

به گزارش پندری، سیما برزین، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گراش در آیین افتتاحیه این کتابخانه ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم حاج رضا عظیمی، بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید نمود. مهدی آیین‌افروز، رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر سخنرانان این برنامه بود. وی نیز به ارائه گزارش چگونگی اجرا و ساخت ساختمان کتابخانه پرداخت.

مهندس طاهرزاده، فرماندار شهرستان، با تاکید بر اینکه نقطه قوت گراش این است که مردم و خیرین همیشه پای این نظام و انقلاب بوده‌اند، افزود: «یکی از مصادیق کار خیر در حیطه فرهنگی همین است که خانواده عظیمی به شکل قابل تحسینی انجام داده‌اند. در دنیایی که تکنولوژی و فضای مجازی جای کتاب و کتابخانه را گرفته است، پرداختن به کتاب و کتابخوانی یک دغدغه اساسی است.»

مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس، دکتر منوچهری، نیز مهمان ویژه این برنامه بود. وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی باید سبب ترویج فرهنگ مطالعه گردد، افزود: «صحبت کردن در مورد کار خیر و خیرین در گراش همچون زیره به کرمان بردن است. کارهای خیری از این نوع تاثیر بلند مدت خواهد داشت. یکی از وظایف اهل فرهنگ ترویج کتاب و کتابخوانی است‌. این گرایش و استقبال مردم به کتاب و کتابخوانی است که خیرین را جهت حمایت و سرمایه‌گزاری در این راه دلگرم می‌سازد.»

قابل ذکر است کتابخانه عظیمی در دو طبقه و با قسمت‌هایی همچون منبع کتاب، قسمت منابع مرجع، سالن مطالعه آقایان و بانوان، سالن کودک طراحی و تجهیز گردیده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10254

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: