مدارس از یکشنبه حضوری می‌شود/ واکسیناسیون برای معلمان ضروری، برای دانش‌آموزان نه

بعد از دو سال آموزش مجازی در سایه‌ی کرونا، بالاخره مدیریت آموزش و پرورش گراش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده «آموزش و پرورش گراش نیز همزمان با سراسر كشور کلیه مدارس را در تمامی مقاطع تحصیلی از روز يكشنبه، ١٤ فروردین ١٤٠١ به صورت کاملا حضوری بازگشايی می‌نماید.»

به گزارش پندری، در اطلاعیه‌ی آموزش و پرورش آمده: «هیچگونه قید و شرطی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه نیست اما واکسیناسیون عوامل آموزشی و اجرایی مدارس الزامی است.»

دیگر بخش‌های مهم این اطلاعیه آمده است: «در رعایت پروتکل‌های ایمنی، زدن ماسک توسط همه دانش‌آموزان و همکاران و تهویه فضا الزامی است و دیگر ملاک فاصله‌گذاری فیزیکی( ۱.۵متر و…) و گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در کلاس مطرح نمی‌باشد.»

«حضور غیاب دانش‌آموزان و همچنین عوامل آموزشی و اجرایی مدارس روزانه بطور مرتب و مستمر انجام و با هرگونه فیبت غیرموجه برابر مقررات و آیین‌نامه اجرایی مدارس برخورد خواهد شد.»

«هر مدرسه در شیفت/نوبت آموزشی خود برنامه هفتگی رسمی و عادی خود را با چینش زمان استاندارد هر زنگ در دوره دنبال خواهد نمود.»

ابلاغیه‌ی آموزش و پرورش گراش به مدارس را از اینجا دریافت کنید.

اطلاعیه مدیریت آموزش و پرورش گراش:

دانش‌آموزان و اولیاء محترم

با سلام
اینک که دو سال از فعالیت های مدارس در دوران کرونا می گذرد ، آموزش و پرورش با دستاوردی کارشناسانه شاهد تاثیراتی منفی از اجرای آموزش های غیر حضوری بوده است.
یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش ارائه آموزش های عمیق و کاربردی، پرداختن به مهارتهای زندگی و تحقق تعلیم و تربیت چند ساحتی است ، که این امر در آموزش های غیر حضوری به شکلی که مورد انتظار بوده محقق نشده است.
نظر به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ششم فروردین ١۴٠١ مبنی بر آغاز فعالیت های آموزشی تمامی مدارس کشور از ١۴ فروردین به شیوه *کاملا حضوری* ، فرصتی دست داد تا آموزش و پرورش شهرستان گراش نیز همزمان با سراسر کشور کلیه مدارس را در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از دولتی و غیر دولتی ، از روز یکشنبه مورخ ١۴٠١/۰۱/١۴ بصورت *کاملا حضوری* بازگشایی نماید.

ضمن تقدیر و تشکر از همراهی شما اولیاء و دانش آموزان عزیز چند نکته عنوان می گردد:

✔️ دستورالعمل اجرایی بازگشایی ۱۴ فروردین به تمامی مدارس شهرستان ابلاغ شده است.

✔️ بازرسان استانی و شهرستانی به صورت برنامه ریزی شده روند فعالیت مدارس را رصد خواهند نمود.

✔️ استفاده از ماسک و تهویه مناسب دو اصل مهم در فعالیت پیش رو می باشد.

✔️ کلیه مدارس شهرستان آمادگی کامل جهت بازگشایی مجدد مدارس را دارند.

✔️ از این تاریخ ، تدریس روزانه مدارس به صورت کاملا حضوری بوده و از فضای مجازی تنها به صورت مکمل فعالیت مدارس استفاده می گردد.

✔️ هر چند که قید و شرطی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدرسه نیست اما تاکید می گردد یکی از راه های مصون ماندن از این بیماری ، انجام و تکمیل دوره های واکسیناسیون می باشد.

✔️ با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با روزهای فعالیت آموزشی مدارس، تنظیم ساعت خواب دانش آموزان در یادگیری و حضور با نشاط در کلاس درس موثر خواهد بود.

✔️ خواهشمند است دانش آموزان و اولیاء محترم مغلوب جوسازی های افراد غیر دلسوز که دنبال برنامه هایی خاص هستند نشوند و سرنوشت خود را به دست آنان نسپارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7421

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: