«پرچمدار» مثل هرسال؛ مملو از جمعیت، متنوع، پرشور

رویداد پرچمدار، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم عمار گراش، شامگاه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در گراش برگزار شد. در این رویداد، دکتر حسین‌حسین‌زاده، به پاس «تلاش برای توسعه متوازن در منطقه، عدالت‌محوری و جدیت در محرومیت‌زدایی» نشان زرین «پرچمدار» و حمایل پرچم ایران را دریافت کرد.

به گزارش پندری، جشنواره عمار گراش در ایستگاه چهاردهم خود با عنوان پرچمدار در حالی به کار خود پایان داد که سالن شیخ‌احمد انصاری گراش گنجایش بیش از ۵۰۰ نفر از علاقمندان را نداشت و برخی مردم ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

قدم اول: قاری خاص

برنامه مثل همه‌ی سال‌های گذشته رأس ساعت ۲۰ شروع شد. اما نکته قالب توجه آن قاری شروع کننده بود؛ غلامعباس ایزدی، پدر شهید احمد ایزدی برنامه را با آیاتی از سوره فجر شروع کرد. لازم به ذکر است که شهید احمد ایزدی از رزمندگان خوش‌خط و خوش‌صدا بوده است. پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و دعای الهی عظم‌البلا به یاد مردم مظلوم فلسطین، بخش‌های دیگر برنامه بود.

رونمایی از کلیپ «سلام بر گراش»

تیم برگزاری پرچمدار و تیم رسانه‌ای حنین کلیپی از جذابیت‌های ملی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی گراش با نام «سلام» آماده کرده بودند که پخش شد. به نظر می‌رسد این کلیپ بعد از انتشار عمومی پای‌ثابت برنامه‌ها و مراسم‌های گراش خواهد بود.

اکران «انگشتر» و «نوشابه مشکی»

تماشای فیلم‌های برتر جشنواره عمار از ویدئووال هجده متری در سالن آمفی‌تئاتر یکی از جذابیت‌های اختتامیه جشنواره عمار امسال بود. فیلم کوتاه «انگشتر»، برگرفته از روایتی از همسر شهید صیاد شیرازی و فیلم طنز «نوشابه مشکی»، دو فیلمی بود که در شب اختتامیه پرچمدار پخش شد.

به یاد جانباز پناهنده

پخش کلیپ «جانباز حسن؛ میهمان همیشگی بیمارستان‌ها» که مصاحبه‌ای بود با همسر و دختر جانباز مرحوم حسن پناهنده حاضرین در سالن را تحت تاثیر قرار داد و وقتی همسر، دختر و نوه‌ی مرحوم به روی سن دعوت شدند، ایستاده تشویق شدند. مسعود محسن‌زاده، پرچمدار سال گذشته جشنواره عمار، از خانواده جانباز پناهنده فانوس جشنواره عمار را به خانواده جانباز پناهنده تقدیم کرد.

استندآپ و سرود؛ مقدمه‌ای برای بخش‌های ویژه

مهدی داوودی، یکی از نفرات برگزیده خنداننده‌شو یکی از مهمانان جشنواره عمار امسال بود. او در دو آیتم ۱۰ دقیقه‌ای جو سالن را از اشک و غم به سمت طنز و خنده کشاند.

گروه سرود طاها از لار بخش دیگری از برنامه‌ی عمار چهاردهم را تشکیل می‌داد. احمدرضا خودکامه، دبیر اجرایی و مجری برنامه بعد از اجرای سرود طاها، در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «رویداد پرچمدار بعد از چهارده سال پا را فراتر از شهرستان گذاشته و به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کند. به دلیل برگزیده شدن این گروه سرود در برنامه تلویزیونی هماهنگ و سرود فجر ما از این گروه سرود تجلیل می‌کنیم‌» رضا بمانپور، جانباز اعصاب و روان، برای اهدای تندیس جشنواره به گروه سرود به روی سن دعوت شد.

ماندگاری شیخ‌ابوالفضل اسماعیلی در قلب مردم گراش

یکی از بخش‌های هر ساله جشنواره عمار گراش، معرفی و تجلیل از چهره ماندگار گراش است. چهره ماندگار گراش به فرد یا گروهی اطلاق می‌شود که در سال‌های متمادی خدمات و فعالیت‌های دلسوزانه‌ای را برای مردم گراش داشته باشد. مرحوم شیخ‌ابوالفضل اسماعیلی، به عنوان چهره ماندگار امسال جشنواره عمار سال ۱۴۰۲ معرفی شد. همسر، دختر، داماد و نوه‌های مرحوم اسماعیلی از قم و شیراز به مراسم دعوت شده بودند تا از آن‌ها تقدیر شود.

اما چه کسی قرار بود فانوس جشنواره را به خانواده مرحوم اسماعیلی تقدیم کند؟ حجت‌الاسلام حلاجی، امام جمعه اسبق گراش به دعوت جشنواره عمار از کاشان به گراش آمد تا به پاس خدمات صادقانه مرحوم اسماعیلی از خانواده او تقدیر کند. آخرین خطبه حلاجی در نماز جمعه ۱۱ سال پیش در گراش بود. او در این ۱۱ سال به گراش نیامده بود.

او صحبت‌های کوتاهی هم برای حاضرین داشت. حجت‌الاسلام حلاجی گفت: «تقدیر و تشکر می‌کنم از همه‌ی عوامل و دست‌اندرکاران این برنامه. حاج‌آقا اسماعیلی اسوه بود و هم مردم گراش اسوه هستند. کاش مرکز پژوهشی بود تا گراش را آن‌طور که بوده و هست به کل ایران معرفی می‌کرد.»

او یک خاطره هم از دیدار سال ۸۳ با مقام معظم رهبری تعریف کرد. او گفت: «سال ۸۳ دیدار رهبری بودیم. ایشان از من پرسیدند کجا مشغول هستید؟ گفتم: امام جمعه گراش هستم. ایشان سه مرتبه پشت سر هم گفتند گراش، گراش، گراش‌. این سه گراش رساتر از هر تعریفی بود.»

او در پایان گفت: «وقتی می‌خواستم امام جمعه گراش شوم، به مرحوم اسماعیلی گفتم اگر شما با من بیایی، می‌روم. اگر نیایی من هم نمی‌روم. او آنجا حوزه علمیه داشت. ولی بزرگواری کرد و آمد کمک‌حال من شدند.»

مطهره اسماعیلی، دختر شیخ‌ابوالفضل اسماعیلی نیز دقایقی کوتاه برای حاضرین صحبت کرد. او گفت: «اگر همراهی مردم گراش یا مرحوم پدرم نبود ایشان در کار فرهنگی موفق نبودند. ان‌شاءالله خصلت‌های خوب این شهر مثل قدرشناسی دیده می‌شود و باعث عزت و سربلندی گراش شود.»

پرچمدار ۱۴۰۲ چه کسی بود؟

پایان‌بخش برنامه‌ی عمار امسال معرفی پرچمدار یا چهره سال انقلاب گراش در سال ۱۴۰۲ بود. مجری از حضار خواست حدس بزنند کدام چهره یا گروه نشان زرین پرچمدار را دریافت خواهد کرد. پس از معرفی پرچمداران سال‌های گذشته جشنواره عمار، مجری اعلام کرد: «نشان زرین پرچمدار، به پاس ‘تلاش برای توسعه متوازن در منطقه، عدالت‌محوری و جدیت در محرومیت‌زدایی’ تقدیم می‌شود به دکتر حسین‌ حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم»

پیش از اینکه تشویق‌های حاضرین تمام شود، کلیپی با عنوان «پرچمدار ۱۴۰۲؛ فرزند گراش، پسر همسایه» پخش شد. پیش از پایان کلیپ تشویق مردم حاضر در سالن پیچید.

اما ابتدا تقدیرکننده از پرچمدار به روی سن دعوت شد. غلامحسین بنی‌‌اسدی، جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس برای اهدای نشان زرین پرچمدار و حمایل پرچم ایران به روی سن رفت. سپس مجری حسین‌زاده را برای دریافت نشان زرین دعوت کرد. او در میان سوت و تشویق ایستاده حاضرین به روی سن رفت و نشان پرچمدار و پرچم را دریافت کرد.

حسین‌زاده دقایقی را نیز با مردم صحبت کرد. او در ابتدا گفت: «تشکر می‌کنم از جوانان عزیزی که چندین سال است بی‌ریا و بدون چشم‌داشت روشنگری می‌کنند و من به نمایندگی از مردم از این عماریون جوان تشکر می‌‌کنم. پرچمدار اصلی ما آقا امام زمان(عج) است، امامین انقلاب هستند. در شهرستان گراش شیخ‌احمد انصاری‌ها، حاج‌مهدی نیساری‌ها و شهدای عزیز ما پرچمداران اصلی هستند. ما لیاقت این همه محبت شما مردم را نداریم. من چیزی جز شرمندگی ندارم و اینکه بنده را حلال بفرمایید. این حسن ختام دهه مبارک فجر با حلول ماه شعبان و اختتامیه جشنواره عمار برکت خاصی دارد.»

حسین‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راهپیمایی باشکوه مردم و امیدواری به تکرار حماسه در ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: «خدا می‌داند آنچه انجام شده خالصانه و صادقانه بوده و بین شهر و روستاها تفاوتی وجود نداشته واقعا.»

او در پایان صحبت‌های خود ضمن خداقوت و خسته‌نباشید به مسئولین دفاتر نماینده، اشعاری را در ستایش پدر و مادر خواند و گفت: «شب جمعه‌ی انتخابات من دو تا سه ساعت رفتم سر قبر پدرم و با او درد دل کردم و گفتم واقعا اگر به خیر و صلاح است این انتخاب صورت بگیرد. و اگر من نمی‌توانم این انتخاب صورت نگیرد.»

اما این پایان‌بخش برنامه‌ی عمار ۱۴۰۲ نبود. بیرون از سالن آمفی‌تئاتر، دانش‌آموزان مدرسه شادرام، سرود پرچم را اجرا کردند. همزمان به سرود، بچه‌های پایگاه امام سجاد آسمان را نورافشانی کردند.

عروسک‌های کانون پرورش فکری کمک‌حال جشن اصلی

باید نظم و ترتیب مراسم اصلی پرچمدار را مدیون زینب کوزلی و همکارانش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سالن دفاعیه، جشن ویژه‌ای را برای کودکان و نوجوانان برپا کردند.

عکس‌های سهیلا نوروزپور را ببینید:

عکس‌های حسین‌ وفایی‌فرد را ببینید:

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13170

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: