برخورد قانونی با تجمعات بالای ۱۵ نفر / تعداد افراد بستری به ۱۰۰ خواهد رسید

غلامپور فرماندار گراش، صبح امروز، 20 تیر 1400، مصوبات آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونایِ گراش را اعلام کرد. «حداکثر فعالیت اصناف تا ساعت۲۱:۳۰»، « برخورد قانونی با هر گونه تجمع بالای ۱۵ نفر»، «تمام آموزش‌ها به صورت مجازی»، «جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای بدون مجوز» و «منع تردد از 22 تا 3 و جریمه‌ی 200 هزار تومانی» از جمله تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا بوده است.

به گزارش پندری و به نقل از حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری، مجید غلامپور، فرماندار گراش در خصوص مصوبات ستاد کرونای گراش گفته: در موج جدید ویروس کرونا با گونه جهش یافته دلتا مواجهیم که افراد بیشتری را درگیر می‌کند و به مراتب مسری‌تر و خطرناک‌تر از گذشته است که برای عبور از این مرحله به همکاری و توجه ویژه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نیاز است.

غلامپور همچنین افزود: عادی انگاری شرایط در سطح جامعه و میان مردم به واقع معضل اصلی شیوع گسترده کرونا و همچنین از عوامل موثر در افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از همه گیری این ویروس است و اگر این روند عادی سازیها ادامه پیدا کند با توجه به ارائه گزارش دانشکده علوم پزشکی تعدادی بستری‌ها در روزهای آینده به ۱۰۰ نفر خواهد رسید. حفاظت از سلامتی و جان مردم در اولویت امور است و با متخطیان از قوانین کرونایی برخورد جدی می‌شود.

  • مطابق با وضعیت هشدار پرخطر (قرمز) و آغاز موج پنجم کرونا تفرجگاه‌ها و کلیه مراکز تفریحی و پارک‌ها به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و محدودیت‌هایی برای مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ اعمال خواهد شد.
  • کلیه فعالیت باشگاه‌های ورزشی که بر اساس آخرین تقسیم بندی ستاد ملی کرونا در گروه ۲ و ۳ قرار دارند ممنوع می باشد.
  • ساعت کار اصناف حداکثر تا ساعت۲۱:۳۰ می باشد و تنها مشاغل ضروری مانند داروخانه‌های شبانه روزی، مطب پزشکان متخصص، پمپ بنزین‌ها بعد از این ساعت مجاز به فعالیت هستند.
  • فعالیت رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، کبابی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا اطلاع ثانوی صرفاً به صورت بیرون‌بر مجاز است.
  • جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم دورهمی خانوادگی تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد و هر گونه تجمع بالای ۱۵ نفر صورت بگیرد غیرقانونی است و با آن برخورد خواهد شد. با توجه به ممنوعیت برگزاری تجمعات عروسی خدمات‌دهی صنوف مرتبط با آن از جمله تالارها و باغ‌های مجالس، آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها، مزون و سفره عقد و غیره به طور کل ممنوع است.
  • فعالیت حضوری تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل و آموزش‌ها باید از طریق فضای مجازی و به صورت غیر حضوری صورت پذیرد.
  • برپایی نماز جمعه و جماعت در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور حداکثر ۷۰ نفر و مدت زمان ۳۰ دقیقه مجاز می‌باشد. برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در فضای بسته ممنوع است.
  • منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ٣ بامداد در سطح شهر و اعمال قانون و جریمه ٢٠٠ هزار تومانی توسط گشت و کنترل پلیس راهور و دوربین‌های پایش تصویری اجرایی می‌شود.
  • کنترل تردد ورود و خروج خودروهای سواری غیربومی در محورهای مواصلاتی شهرستان و اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خودروهای بدون مجوز برقرار است.
  • بازرسی‌ها و نظارت بر اصناف شهرستان گراش به خصوص آشپزخانه‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی فرمانداری، معاونت بهداشت، اصناف، نیروی انتظامی، بسیج و اداره‌ صنعت و معدن و تجارت تشدید می‌شود.
  • اعزام کاروان‌های مسافرتی و زیارتی از مقصد شهر گراش ممنوع است.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3795

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: