حاج اسدالله؛ معروف اما ناشناخته!

عبدالعلی صلاحی: حاج‌اسدالله دهباشی گراشی، یک شخصیت ویژه و جامع‌الاطراف داشته است.

بعد از فروریختن بخشی از سقف برکه‌ی بزرگ حاج‌اسدالله دهباشی، صحبت‌های فراوانی پیرامون خود برکه و عدم توجه به به آن مطرح شد.(بخوانید) اما شاید از شخصیتِ واقفِ این برکه غفلت شده باشد. عبدالعلی صلاحی در ده دقیقه، شخصیت حاج‌اسدالله دهباشی گراشی را به عنوان یکی از مشاهیر منطقه، توضیح داده است. این فیلم توسط رسانه‌ی دیدار و کهن‌پارسیان تنظیم شده است.
محمد جعفر رزاقیان ـ رسانه دیدار:
▫️از مدت‌ها پیش تصمیم داشتیم تا در رسانه دیدار و با حضور استاد صلاحی برنامه‌ای برای شناخت مشاهیر منطقه داشته باشیم‌. اما به دلیل کثرت برنامه‌ها این کار به تعویق می‌افتاد. تا اکنون که توانستیم این کار را شروع کنیم و اولین برنامه خود را به «حاج‌اسدالله دهباشی گراشی» اختصاص داده‌ایم.

▫️بر این باور هستیم که یکی از مهمترین دلایل معضلات و بحران‌های منطقه، عدم شناخت بزرگان و عدم آگاهی از سیره و مسیرهای موفقی است که آن‌ها در زمینه‌های گوناگون طی کرده‌اند.

▫️بزرگان ما میراث ارزشمندی از تجربه، حکمت و دانش را برای ما باقی گذاشته‌اند و ما در بی‌توجهی و توهم اینکه تاریخ انقضای آن‌ها فرارسیده است و آن‌ها هیچ ارتباطی به دنیای امروزمان ندارند، به آن‌ها پشت کرده‌ایم و بر این فریب افتاده‌ایم که راه توسعه از مسیر دیگری می‌گذرد.

فیلم کامل و باکیفیت را در صفحه آپارات دیدار ببینید.

فایل صوتی صحبت‌های عبدالعلی صلاحی را بشنوید:

تیزر این فیلم را ببینید:

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=6487

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: