ده درصد خانوارهای گراش زیر پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد گراش می‌گوید ۱۴۰۰ خانوار در شهرستان گراش زیر پوشش این نهاد هستند؛ این مقدار یعنی نزدیک به ۱۰ درصد خانوارهای گراش.

شهرستان گراش طبق آخرین سرشماری در سال نود و پنج، ۱۵۱۵۵ خانوار و ۵۳۹۰۷ نفر جمعیت دارد. بر این اساس، اگر افزایش تعداد خانوارها در سال‌های اخیر را در نظر نگیریم، ۹.۲ درصد از خانوارهای شهرستان گراش زیر پوشش کمیته امداد هستند.

رییس کمیته امداد گراش

روابط عمومی کمیته امداد گراش، به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد، گزارشی از فعالیت‌های ۱۲ ماهه‌ی خود را منتشر کرده است.

نادر افشار، رئیس کمیته امداد گراش امروز، ۱۴ اسفندماه، در گفتگویی خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان گراش تعداد ۱۴۰۰ خانوار را تحت پوشش دارد که شامل ۷۴۳ خانوار مددجوی روستایی و ۶۵۷ خانوار مددجوی شهری می‌باشد.

وی میزان پرداخت مستمری سال جاری به این تعداد خانوارهای معزز را مبلغی بیش از ۴۰ میلیارد ریال دانست و افزود: در سال جاری به همت خیرین امداد و مراکز نیکوکاری حضرت ولی عصر(عج) گراش و صاحب الزمان(عج) ارد بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در سرفصل‌های گوناگون مشارکت‌های مردمی نظیر زکات واجب و مستحب، صدقات، طرح اکرام ایتام و محسنین، جهیزیه، عمران، درمان، اطعام، افطاری، وجوه امانی و شرعی، مناسبت‌های ملی و مذهبی و… بوده که در جهت خدمات رسانی به این ولی‌نعمتان جامعه اسلامی هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد گراش گفت: شهرستان گراش دارای بیش از ۵۰۰۰ مشترک صنادیق است که صدقات جمع‌آوری شده در بخش‌های مختلف مانند درمان، مسکن، جهیزیه، تامین لوازم ضروری، تامین شهریه و … هزینه می‌گردد. ضمن اینکه صنادیق کوچک صدقات در حوزه شهری گراش و ارد به مراکز نیکوکاری فعال در این دو شهر واگذار شده تا پس از تخلیه وجوه حاصله در بین نیازمندان این مناطق توزیع گردد.

وی افزود: مردم شهرستان گراش طی سال جاری بیش از ۱۵ میلیارد صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

افشار با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «من و کسی که یتیمی را سرپرستی کند، با هم در بهشت خواهیم بود.» بیان کرد: طرح اکرام ایتام که از نیمه دوم سال ۱۳۷۹ از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به اجرا درآمد موجب شد تا حمایت ایتام به نیکوکاران و حامیان علاقه‌مند واگذار شود.

ایشان افزود: در حال حاضر ۳۵۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین این شهرستان توسط ۱۴۷۳ خیر و حامی نیکوکار حمایت می‌شوند و کمک‌های حامیان از طریق سامانه اکرام، مستقیم به حساب ایتام و محسنین نیازمند واریز و پیامک آن نیز برای شخص حامی ارسال می‌شود. این حامیان بزرگوار و نیک اندیش طی ۱۲ ماهه سال جاری بیش از ۲۳ میلیارد ریال به ایتام و خانواده محسنین کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مردم این شهرستان طی ۱۲ ماهه سال حدود ۲۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد دو برابری می‌باشیم.

افشار درباره مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری به عنوان دفاتر پیشخوان این نهاد مقدس و در قالب یک کمیته امداد مردمی و محله‌ای فعالیت نموده و در حال حاضر دارای ۲ مرکزی نیکوکاری شامل مرکز نیکوکاری ولی عصر(عج) گراش و صاحب الزمان(عج) ارد در سرفصل‌های اشتغال، جهیزیه، فرهنگی، مشاوره و معیشتی در این شهرستان مشغول به فعالیت بوده و بخش عمد‌ه‌ای از بار فعالیت‌های امدادی و خدمات‌رسان این نهاد مقدس توسط این مراکز صورت می‌پذیرد. در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری این اداره جمع آوری و در سرفصل‌های مختلف امدادی و حمایتی در بین مددجویان و نیازمندان شهرستان توزیع گردیده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2421

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: