شهر بدون رسانه پیر می‌شود

در این سال‌ها نه‌تنها رسانه‌ها در گراش هیچ پناهگاهی نداشتند، بلکه دیوارشان کوتاه‌تر از هرکس دیگری بود و می‌شد بی‌امان به آن‌ها فشار وارد کرد، بی‌آنکه کسی اخمی به صورت بیاورد.

مهدی وفائی‌فرد ـ سردبیر پندری: شفافیت گوهر گمشده‌ی جامعه‌ی امروز ماست. آن‌جا که مردم در جریان امور قرار گرفتند، فساد کم‌رنگ شد و هرجا مردم نامحرم شدند، مفسدان قدرت یافتند.

در این میان آنچه می‌تواند روز به روز بر شفافیت امور جامعه بیافزاید، گردش آزاد اطلاعات توسط رسانه‌هاست.

در جلسات تحریریه‌ی پندری بارها به همکاران گفته‌ام که کار رسانه، سخت‌ترین نوع کار فرهنگی است؛ یک کار حساس، دقیق و شبانه‌روزی. رسانه‌ها برخلاف آن‌چه تصور می‌شود، ابتدا خود در معرض قضاوت مردم و مسئولین هستند و همین کار را سخت و پیچیده می‌کند.

به نظرم هیچ رسانه‌ای در این سال‌ها بدون اشتباه نبوده، و مگر می‌شود یک کار مداوم و شبانه‌روزی بی هیچ لغزشی پیش برود؟

برای ما گریزی از فعالیت رسانه‌ای نیست. گام در مسیری سخت و حساس گذاشته‌ایم، اما این را رسالتی بر دوش خود می‌دانیم و تا آن‌جا که در توان‌مان بوده سعی کرده‌ایم متعهد و صادق باشیم.

اما در این سال‌ها نه‌تنها رسانه‌ها در گراش هیچ پناهگاهی نداشتند، بلکه دیوارشان کوتاه‌تر از هرکس دیگری بود و می‌شد بی‌امان به آن‌ها فشار وارد کرد، بی‌آنکه کسی اخمی به صورت بیاورد.

روزی برای ما در پندری بدون طی روال قانونی حکم جلب صادر شد و وقتی دیگر، روزنامه‌ی پاره‌پاره شده‌ی آینه‌ی گراش را درون پاکت برای سردبیرش ارسال کردند؛ امروز هم نوبت به رسانه‌ای دیگر رسیده است.

ما با همکاران‌مان در گریشنا در بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم‌فکر نیستیم. آن‌ها که مخاطب حرفه‌ای رسانه‌های گراش هستند حتما بارها شاهد نقدهای مستقیم و غیرمستقیم این دو رسانه به یکدیگر بوده‌اند.

اما در کنار همه‌ی نقدهایی که به این رسانه داریم، هیچ‌گاه ـ نه فقط در حوزه رسانه، بلکه در تمامی عرصه‌های فرهنگی ـ برخورد چکشی را اثرگذار نمی‌دانیم و معتقدیم اگر امروز ما در مقابل فشارهایی که به رسانه‌های مستقل وارد می‌شود سکوت کنیم، در آینده از فرهنگ انتقاد و آزادی بیان چیزی جز یک آرزو باقی نخواهد ماند.

کلام را با سخنی از امیر بیان حضرت علی(ع) کوتاه می‌کنم که هر آن‌چه باید گفت را ایشان گفته‌اند. درود خدا بر او، فرمود: ابزار ریاست، داشتن سعه‌ی صدر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1075

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: