توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک/ پیگیری راه‌اندازی اورژانس اجتماعی/ ارتقای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، با همراهی جعفر یوسفی، مشاور جدیدش در حوزه اقتصادی و اشتغال، ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، با سه حضور در شیراز سه دیدار استانی داشته است. بهزیستی، صندوق کارآفرینی و امید و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقاصد فرماندار در مرکز استان بوده است.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، با همراهی جعفر یوسفی، مشاور جدیدش در حوزه اقتصادی و اشتغال، ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، با سه حضور در شیراز سه دیدار استانی داشته است. بهزیستی، صندوق کارآفرینی و امید و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقاصد فرماندار در مرکز استان بوده است.

دیدار اول؛ راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید در گراش

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار پر اولین دیدار خود با سجاد پارسائیان مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس دیدار کرده است.

فرماندار گراش در این دیدار از مدیر عامل صندوق کارآفرنی امید در استان فارس ورود جدی تر و قوی تر این صندوق در راستای کارآفرینی، اشتغال و تولید را خواستار شد و گفت: بسترهای لازم برای راه اندازی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان گراش فراهم است و به عنوان یک دغدغه جدی نیاز است این مهم در دستور کار قرار گیرد.

محمود طاهرزاده با تاکید بر رفع موانع بر سر راه کارآفرینان در شهرستان، اظهار داشت: ضروریست در حوزه شهرستان گراش با ورود جدی صندوق، حمایت از کارآفرینی و اشتغال قوت گیرد و بسته های حمایتی با اختصاص اعتبارات ویژه به جوانان کارآفرین و جویای کار معرفی شود تا زمینه اشتغال نو و فرصت های شغلی جدید برای این منطقه که با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کند فراهم شود.

وی با اشاره به پتانسیل سرمایه گذاری در شهرستان گراش، اضافه کرد: توانمندی جوانان در حوزه مهارت آموزی و کسب و کار  و همچنین ظرفیت های ایجاد اشتغال در مجموعه‌هایی همچون صندوق کارآفرینی امید باید مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان تامین شود.

فرماندار گراش در ادامه با ابراز گلایه از عدم راه اندازی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان و ایجاد فرصت های شغلی برابر، خاطر نشان ساخت: میزان اشتغال ایجاد شده با تسهیلات این صندوق در شهرستان نامطلوب است و باید روند توسعه این مرکز  در شهرستان لمس شود و در این خصوص، فرمانداری نیز صندوق را همراهی خواهد کرد.

وی همچنین برای آگاهی از ظرفیت و پتانسیل شهرستان و رفع موانع پیش رو از مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید دعوت کرد تا به شهرستان گراش سفر کند.

سجاد پارسائیان مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس در این دیدار با ارائه گزارشی از صندوق، گفت: امکان پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال در قالب تفاهم نامه های امضا شده با جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد برکت،تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی فراهم شده است و ما این آمادگی را داریم که با تعامل امورات مربوطه را به پیش ببریم.

وی افزود: با عنایت به اینکه پیگیری‌های مقرر شده ظرفیت پرداخت تسهیلات به ۴ برابر افزایش یابد تلاش می‌کنیم با اولویت طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام در حوزه اشتغال نقش آفرینی موثر داشته باشیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس همچنین نسبت به بازدید و رفع بخشی مشکلات و پیگیری مطالبات فرماندار قول مساعدت داد.

دیدار دوم؛ راه‌اندازی اورژانس اجتماعی

فرماندار با محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی استان نیز دیدار و گفت‌وگو داشته است.

راه اندازی اورژانس اجتماعی، ارتقاء نمایندگی بهزیستی به اداره، تامین نیروی انسانی و تشکیل چارت سازمانی اداره، تکمیل و تجهیز ساختمان خیر ساز بهزیستی، تخصیص اعتبارات اشتغال زایی مدد جویان، تخصیص اعتبارات جهت ترمیم و کمک به نیازمندان تحت پوشش، مسکن مددجویی، راه اندازی مرکز حرفه آموزی دختران معلول ذهنی بالای ۱۴ سال، راه اندازی مراکز مثبت زندگی در بخش و روستا از جمله موارد مورد پیگیری فرماندار گراش در این دیدار بود.

فرماندار گراش در این دیدار با اشاره به  وضعیت آسیب‌های اجتماعی در گراش، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب های جامعه نقش کلیدی دارد و با توجه به محرومیت منطقه، گراش در معرض بروز آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های متعدد قرار دارد که ضرورت راه اندازی این پایگاه در شهرستان را دوچندان می‌کند.

محمود طاهرزاده بر تقویت زیرساخت های بهزیستی برای ارایه خدمات بهتر به مردم شهرستان تاکید کرد و افزود: دولت سیزهم با رویکرد جهادی وارد شده و تصمیم دارد تا گام های مثبت و ارزنده ای به نفع مردم برداشته شود، دردهای مزمن در گذشته ایجاد شده که برای درمان این دردها به کار جهادی و شبانه روزی نیاز داریم.

وی ارتقاء ادارات و نهادهای دولتی را یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان گراش عنوان کرد و گفت: بهزیستی گراش چارت تشکیلاتی یک اداره را ندارد و لازم است که این وضعیت ارتقا یابد تا مردم نیازمند و کم‌توان این شهرستان بیشتر از خدمات این سازمان حمایتی منتفع شوند.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی استان فارس در این دیدار از حمایت های همه جانبه فرماندار گراش  در کمک به حل مسائل جامعه هدف و گروه های تحت پوشش تشکر و قدردانی کرد.

وی در این دیدار که با حضور علیرضا بال افکن معاون اشتغال، مسکن و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی و سعید سلیمانی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گراش بود نسبت به رفع بخشی از مشکلات و مطالبات مردم گراش در حوزه بهزیستی قول مساعدت و پیگیری را داد.

دیدار سوم؛ ارتقای اداره کار

ارتقاء نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره، رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و تشکیل چارت سازمانی، تامین ساختمان اداری، امکانات و تجهیزات و خودرو از جمله مواردی بود که فرماندار در این دیدار مطرح و خواستار پیگیری آن شد.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در این دیدار خواستار مستقل شدن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان شد و گفت: شهرستان گراش با یک دهه سابقه شهرستانی هنوز برخی ادارات آن مستقل نیستند و به صورت نمایندگی با کمبود امکانات و تجهیزات اداره می‌شوند.

وی افزود: اولویت دولت سیزدهم رفع دغدغه و مشکلات مردم است و در این راستا مسئولین باید با کار جهادی در خدمت گذاری به مردم تلاش کنند.

در این دیدار که با حضور سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گراش بود، وضعیت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید ناصر حسینی معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این دیدار نسبت به پیگیری موضوعات مطرح شده قول مساعدت داد.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10500

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: