ابتکاری برای چرخش پست‌های شورا

یکی از چالش‌های شورای پنجم، انتخاب رئیس شورا بود. در آن دوره خورشیدی بیشترین رای را کسب کرده بود، اما برخلاف دوره‌های گذشته ریاست به او نرسید. حالا اعضای شورای ششم این موضوع را با چرخشی کردن سمت‌ها حل کرده‌اند.

به گزارش پندری، اولین جلسه‌ی رسمی شورای ششم پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، برگزار و با آرای اعضا، پست‌های اعضای شورا مشخص شد.

نکته مهم در انتخاب هیات رئیسه شورا چرخشی بودن پست‌های شورا در طول چهار سال شورا بود. جعفری، سخنگوی سال اول شورا می‌گوید: این تصمیم با هدف مدیریت بهتر شورا، جلوگیری از تمرکز قدرت و پدید آمدن مشکلاتی که در گذشته شاهد آن بودیم، اتخاذ شد.

سعید جعفری که در انتخابات سال اول شورای ششم به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده بود، به پندری گفت: «منتخبان شورای شهر گراش در روزهای گذشته جلسات متعددی برگزار کردند و بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها و محلات به عمل آوردند تا با آغاز به کار رسمی شورا مشکلات و مسائل مردم به طور جدی پیگیری شود.»

سخنگوی شورا می‌گوید: «همچنین برای اینکه این مسائل و مشکلات با هماهنگی و تقسیم کار بهتر بین اعضای شورا پیگیری شود، تصمیم گرفته شد از نظر مشورتی مهندس حسین‌زاده نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که قرار است این شورا و دیگر شوراها بازوی مشورتی ایشان در آینده باشند، استفاده شود.»

او ادامه داد: «از این رو به درخواست اعضای شورا جلسه‌ای با حضور ایشان، ابوالحسن محمودی رئیس دفتر تهران و جعفر یوسفی رئیس دفتر گراش، برگزار و در نهایت برای اینکه تمام اعضا نقش موثر و برابر در مدیریت امور داشته باشند و از توانمندی و ظرفیت همه افراد نیز به طور مناسب استفاده شود، با بزرگ‌منشی و بزرگواری اعضای شورای ششم تصمیم گرفته شد مسئولیت‌های شورا در هر سال تغییر یابد و شورا به صورت چرخشی اداره شود. این مسئولیت‌ها شامل رئیس، نایب‌رئیس، دبیر، خزانه‌دار و سخنگوست.»

جعفری افزود: «این تصمیم با هدف مدیریت بهتر شورا، بهره‌گیری از ایده‌ها و نظرات مختلف در پیگیری برنامه‌ها و حل مسائل و جلوگیری از تمرکز قدرت و پدید آمدن مشکلاتی که در گذشته شاهد آن بودیم، اتخاذ شد و خللی در پیگیری برنامه‌ها و تغییری در رویکردهای کلان به وجود نخواهد آورد؛ چرا که سیاست‌ها و راهبردها توسط جمع شورا و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان و کارشناسان و نظرسنجی از مردم تدوین خواهد شد.»

او در پایان گفت: «امید است با همیاری مردم و با چرخش مدیریتی شاهد رونق شهر و اعتلای نام گراش باشیم.»

سعید جعفری می‌گوید: «پیشنهاد این طرح با آقای حاج‌مصطفی خورشیدی بوده در اولین جلسه منتخبین در ۳۰ خرداد و با پذیرش و استقبال همه اعضا صورت گرفته است که در جلسه با جناب حسین زاده آن را به تثبیت رساندیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4144

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: