برداشت ۲۰۰ تن پلاستیک از زمین‌های کشاورزی گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش پیش‌بینی کرد امسال بیش از ۲۰۰ تُن ضایعات پلاستیکی از ۱۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت در گراش جمع‌آوری شود.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گراش امسال به کشت صیفی‌جات به روش زیر پلاستیک اختصاص یافته است. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار کیلوگرم ضایعات پلاستیکی پس از برداشت محصولات صیفی از زمین‌های کشاورزی شهرستان جمع‌آوری شود.

حسن مرادی همچنین افزود: کشت زیر پلاستیک با هدف استفاده بهینه از آب، کاهش احتمال سرمازدگی و تولید محصول نوبرانه درابتدای فصل بهار در سالیان اخیر بین کشاورزان رواج یافته است. به منظور صیانت از منابع ملی آب و خاک، حفظ سلامت و بهداشت عمومی و همچنین جلوگیری از کاهش ارزش کیفی اراضی کشاورزی، به مالکین اراضی و کشاورزان همچون سال‌های پیش در قالب بنر و اطلاعیه ترویجی به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمع آوری و انتقال این ضایعات به مراکز بازیافت راهکاری مناسب است، اما برای جلوگیری از روند آلودگی پلاستیک‌ها در طبیعت باید بیشتر از کشت‌های نشا که در گلخانه‌ها و با آبیاری‌های تحت فشار عمل آورده شده استفاده نمود.

مرادی در پایان گفت: شهرستان گراش با داشتن یک واحد گلخانه تولید نشا یک هکتاری و ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون نشا انواع صیفی‌جات یکی از قطب‌های های تولید نشا در جنوب استان فارس است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=3322

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: