همه برای ارتقا گراش تلاش کنید

دکتر جواد قناعتی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری فارس، مهمان ویژه نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گراش بود. او ضمن پیگیری دغدغه‌های مطرح شده گفت: «اصول و راهبردمان در جلسه معارفه فرماندار که حضور داشتیم این بود که همه برای ارتقای گراش تلاش کنید.»

دکتر قناعتی، مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری فارس در صحبت‌های خود گفت: «مباحثی که در حوزه کاری بنده است ان‌شاالله خودم دنبال خواهم کرد و مباحثی که مربوط به سایر حوزه‌ها است هم دنبال می‌کنیم و آقای فرماندار تشریف داشته باشند که نتیجه‌اش را داشته باشیم.»
او گفت: «اصول و راهبردمان در جلسه معارفه فرماندار که حضور داشتیم یک راهبرد را عرض کردم، اینکه همه برای ارتقا گراش تلاش کنید. اصحاب رسانه هم در این جلسه هستند بعضی از این مباحث نیاز به انعکاس رسانه‌ای ندارد اما درددلی می‌خواهم حرف بزنم. کشور در مدت بیش از سه ماه است درگیر عظیم‌ترین جنگ ترکیبی و شناختی شده. عظیم‌تربن جنگی که در طول تاریخ بی‌سابقه است و به قول حضرت آقا مهندسی دقیق داشتند اما محاسبه‌شان اشتباه بود و شکست خوردند. پاره‌های تن‌مان در گیر شدند. بچه‌های جوان و نوجوان‌مان درگیر شدند. من دوست داشتم نوجوان‌ها را هم در این جلسه ببینم. دیروز خدمت عزیزان در خنج و اوز بودم امروز گراش و لار حرف‌هایی از زبان بچه‌های‌مان شنیدم که تلنگری است برای خود ما. جنگ شناختی است در موردش تحقیق کنید. همه الحمدالله اهل علم و فضل و ادب هستید. بنده شاگرد همه‌ی شما هستم من یک تعبیری را مثال بزنم درددلی می‌خواهم عرض کنم. خط‌کشی‌های راست و چپ، اصلاح‌طلب و اصولگرا، باحجاب و بی‌حجاب این‌ها را اصلا قبول نداریم. این فرموده‌ی سید مقاومت است حاج.قاسم عزیزمان بوده، اگر پیرو این راه هستیم.»

مدیرکل سیاسی استانداری اضافه کرد: «اگر من قناعتی ادعای پاسداری از انقلاب را دارم و می‌گویم رهرو حاج قاسم هستم، حاج قاسم چه‌ می‌گوید؟ این راست است این چپ یا این باحجاب و این بی‌حجاب، این اصولگرا و این اصلاح‌طلب، پس چه کسی را نگه داشته‌ایم برای خودمان؟ چه کسی را داریم نگه می‌داریم؟ الان یک زلزله مثل زلزله بم آمده الان بچه‌هامان زیر آوارند بعد ما درگیر چی شدیم؟ اعتقادات بچه‌هامون را بردند. من از شما سئوال می‌کنم: در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها مشکلی ندارید؟ در بین خودمان بعضی از مذهبی‌ها وقتی باهاشون حرف می‌زنیم دست‌هاشون را بردند بالا چون مسلح به سلاح تبیین نشدند و علم این قضیه را ندارند. نمی‌توانند جوابگوی ابهامات باشند. سعه صدرمون هم کم شده جوان و نوجوان ما می‌آید می‌خواهد که بالا تا پایین را بشوید. اشکال ندارد. من قناعتی اگر ادعای پاسداری از انقلاب و سربازی نظام را دارم درددلی عرض میکنم این نکته را بروم در جمع جوان ها و نوجوان ها بنشینم حرف بزنند‌. توهین بکنند، باشد اینها بچه های ما هستند دشمن که نیستند دشمن می‌خواهد اینها را ببرد اما کور خوانده این حرف این حرف سردار عزیزمون حاج‌حسین سلامی فرمانده کل سپاه عرض می‌کنم. ای دشمن‌ها ، صهیونیست‌ها باهمین بچه‌ها با همین دهه هشتادی‌ها می‌آییم به جنگ شما و با همین‌ها شما را شکست می دهیم.»

او گفت: «یکجایی ضعف داشتیم که ضربه خوردیم از نسل جوان و نوجوانمان غافل شدیم خدا وکیلی نشدیم؟ در خانه‌هایمان از بچه‌هایمان غافل نشدیم؟ آیا سعه صدر داشتیم بنشینیم پای صحبت‌های بچه هایمان یا صرف اینکه اینها نمی‌فهمند رها شده‌اند؟ سه سال آموزش مجازی و کرونا، شبکه های مجازی و اجتماعی در دست بچه ها چی بر سر جوان های ما آورده؟ وقتی خودم از ابتدای جوانی محقق و پژوهشگر بودم، در حوره سیاسی کار کردم، جوان‌ترین بخشدار، جوان ترین معاون فرماندار و فرماندار، جوان ترین فرمانده سپاه بودم، امروز اینستاگرام را باز می‌کردم در این سه ماه عصبی می‌شدم. خودم می دانم این ها دروغ است، دارند چیکار می کنند با بچه‌های ما ذهن بچه های ما را دزدیده‌اند بچه های ما زیر آوار هستند ما گرفتار چی شدیم؟ اگر دلمان برای نظام و انقلاب می سوزد این مسیر ادامه‌دار است این قطار مسیرش را ادامه می‌دهد. قناعتی اینجا آزمون خودش را پس می‌دهد برای حفظ نظام و انقلاب دارد چکار میکند؟ برای حفظ دینش چیکار می‌خواهد بکند مگر نمی‌گویند اگر جنگ می شد می رفتیم امروز جنگ است جنگ همش به سلاح و این ها نیست. امروز جنگ شناختی است برای اینکه تبیین کنیم مگر شعار نمی‌دهیم وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد؟ مگر نفرمودند جهاد تبیین؟ از خودم سئوال می کنم: رفتم یکی از شهرستان ها برای یادبود شهید سلیمانی یکی از جمع سئوال پرسید جمع همه بچه های انقلابی گفت اگر پیرو حاج قاسم هستیم سَلَمنا در رشته حقوق می‌گوییم هرکس ادعایی کرد باید برایش دلیل بیاورد.»

قناعتی اضافه کرد: «سه ماه و خورده‌ای کشور درگیر عظیم ترین جنگ بود، ولی فقیه نائب بر حق امام زمان(عج) خط مقدم بود دیده بان بود من قناعتی با چند جوان نشستم حرفاشون را بشنوم رگ گردنم هم باد نکند بزنم در دهان این‌ها فکر کنم معاند هستند دشمن هستند شاید به بدترین شکل ممکن بگویند ولی بشنوم بچه‌هایمان را تخلیه کنیم بعد باهاشون حرف بزنیم. یکسری نقدها وارد است من مسئول اشتباه کردم یکجاهایی ابهام در ذهن بچه‌هامون گذاشتند. چون دشمن خوراک سر سفره بچه هامون گذاشته. فکر و ذهنشان را مشغول این قضیه کرده. دیشب خدمت آقای انصاری بودیم اوز. این نکته را عرض کردم گفتم یک نشانه بخواهم برای بحث جنگ شناختی بدهم این است که حاج قاسم سلیمانی شخصیت بین المللی ماست. کسی است که در دنیا ایشان را می‌شناسند نه تنها جبهه مقاومت در آمریکا سیاه‌پوست‌ها برایش مراسم گرفتند. ایشان چند سال قبل از شهادتش بولد رسانه.ای شد و محدودیت‌های رسانه‌ای برداشته شد که تصاویر ایشان رسانه‌ای شود شهادت ایشان بمب خبری در رسانه بود چند سال هم تا الان ادامه دار بوده است تا الان مه دارم خدمت‌تونون عرض می کنم. چیزی نزدیک ۱۵_۱۶ میلیون عنوان خبری از حاج قاسم سلیمانی عزیز تولید شده اما ظرف ۱۰ روز اول از مرگ یک دختری از این مملکت مرحوم خانم مهسا امینی ۵۰ میلیون خبر تولید شده. عددها و شخصیت ها را باهم مقایسه کنید وقتی می خواهم مثال بزنم این حرف را می‌زنم. در جمع دانشجوها کلاس ما ۲۰ دقیقه اش آزاد است هرکس هر جیزی خواست بگوید. عرضه من استاد باشد بتوانم دفاع کنم دختری که روز اول کشف حجاب کرده بود امروز که آخر ترم است و درسش تمام شده و نمره‌اش را گرفته می‌گوید ما را خانواده شهید می‌برید من و امثال من کم کاری کردیم بچه ها که تقصیری ندارند ذاتشان پاک است.»

مدیر کل تقسیمات استاندارد گفت: «مثال می‌زنم یک دروازه با یک دروازه بان در آن در نظر بگیرید یک توپ هم در نقطه پنالتی گذاشتیم چند درصد احتمال دارد گل بشود؟ ۵۰ درصد. احتمال دارد گل بشود ۵۰ درصد. احتمال دارد بگیرد اگر همزمان از دو نقطه شوت کنیم چی؟ همزمان از ۱۰ نقطه یا ۱۰۰ نقطه شوت کنیم چی؟ ذهن جوان و نوجوان ما این دروازه است ۵۰ میلیون عنوان خبر در ۱۰ روز انواع و اقسام خبرهای دروغ را بیایند پمپاژ کنند در ذهن جوان‌های ما مگر چیزی ازش باقی می‌ماند؟ بچه هایمان را گرفتار این نگاه نکنیم آن دختری که کشف حجاب کرده ، آن پسری که رفته دست به اسپری شده و شعار می نویسد اعتقادش این نیست والله من و امثال من کم کاری کردیم. تورو خدا اولین چیزی که مهم است سرمایه انسانی است همه این چیز هایی که گفتید سلمنا آن چیزی که در دسترس من است دنبال میکنم. نمی‌خواهم به آنها بپردازم چون برایم مهم بود. نخبگان گراش نشستند ولی خواهش می‌کنم چپی راستی اصلاح طلب و اصول گرا اهل هر عقیده و فکری هستید روی چشم من جا دارید اما دارند سرمایه هایمان را می‌برند.»

مدیرکل سیاسی استانداری فارس در ادامه صحبت‌های خود گفت: «این کار را به عنوان یک موضوع اساسی در نظر بگیرید. جلسه بذارید بچه ها بشینند. چند نفر از ماها رفتیم در جمع دانشجوها نشستیم حرف‌هایشان را بشنویم فحش هاشون هم بشنویم؟ سلمنا توی جمع دانش‌آموزان هم برویم نترسیم در یک جلسه داستانی در دانشگاه شیراز پیش آمد. ورود سه تا نیروی امنیتی را داشتیم بچه‌های نیروی امنیتی نمی‌دانستند وارد کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز سر میدان نمازی شدند که خودش داستانی شد. داستانی که پنج شنبه ظهر اتفاق افتاد پنج شنبه شب داشتیم دنبال می‌کردیم کف خیابان. موضوع داشتیم ۲۶ آبان حدود ساعت ۲۳:۳۰ شب پنج شنبه مصاحبه من رفت بالا که بنده با ایرنا مصاحبه کردم. با پروتال خبری استانداری که من عذر‌خواهی کردم رسما. بعدها بچه‌هایی که شاید تفکرشان با من متفاوت بود یک دانشجویی داشتم به من پیام داد که فلانی اولین مسئول هستی که در استان فارس عذر خواهی کردی واقعاً نمی‌دانستم باید از این موضوع خوشحال باشم که اولین نفر بودم یا ناراحت باشم و سرم را بندازم پایین و بگویم یعنی در استان فارس تا حالا مشکلی پیش نیامده کسی خبط و خطایی نکرده این موضوع که تازه تقصیر من نبود ولی وظیفه خود دانستم بیایم از محضر دانشگاه و دانشجوها عذر خواهی کنم.»

قناعتی گفت: «موضوع جمع نشد شنبه آقای موذنی رئیس دانشگاه با من تماس گرفت، این دانشجویان معترض می‌خواهند جلسه‌ای بگذارند آن بیانیه و مصاحبه من آب روی آتش بود به قول خودشان ولی این آتش هنوز خاموش نشده بود. دشمن در صدد بود فضای دانشگاه را بهم بریزد. پاشنه آشیل مسائل سیاسی مان بود گفتم اشکال نداره جلسه چیه؟ پرسش و پاسخ. مجوز دادیم که بگذارید نیاز به من نیست گفتن می‌خواهند شما هم باشید. گفتم اشکال ندارد منم می آیم گفتند شرط دیگری هم دارندکه نیروی حراستی نباشد گفتم باشد نیروی حراستی هم نباشد. وارد دانشگاه شیراز شدیم تالار فجر حدود ۲۰۰ نفر دانشجو جلو در بودند فکر کردم هنوز در سالن را باز نکردند ولی سالن کیپ کیپ بود. تمام صندلی هایش پربود. جاهای خالی هم دانشجو ایستاده بود. دختر و پسر همه هم یک طیف جلسات مناظره معمولا دو طرفه است اما همه یک طرف و یک گروه بودند اشکال ندارد. بچه های ما هستند با شعار بی شرف بی شرف از ما استقبال شد. رفتیم در جمع بچه ها، وارد جلسه شدیم. ما سه نفر بودیم و۷۰۰ نفر یک تفکر، دعوت کردند رفتیم بالا نشستیم چهار ساعت نشسته بودیم هرچی خواستند گفتند توهین کردند شعارهای تندی دادند بعضی جاها بی‌ادبی‌های تند کردند حالا بگذریم…»

قناعتی به موضوع انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: «موضوع انتخابات از دو ماه پیش کلید خورده. بنده هم به عنوان دبیر ستاد انتخابات جانشین رئیس ستاد انتخابات استان در بحثی که در اداره کل سیاسی داریم وظیفه مان است که آسیب‌شناسی کنیم مسائل و مشکلات دوره های قبل را و هم در بعد ایجاد شور و نشاط سیاسی و تقویت مشارکت مردم. و از آن طرف بررسی آسیب های دوره های گذشته در ابعاد مختلف دنبال کنم. ستاد فرمانداری را مورد ارزیابی و بررسی قرار بدهیم که ماموریت ما در این دو روزی که هم خنج بودیم هم اوز امروز تا ظهر گراش هستیم و بعد از ظهر لار هستیم و فردا جویم.»

او به محدوده هم اشاره کرد: «در بحث محدوده اختلافی هم به لار و هم به گراش اعلام شده بود هیچ گونه فعالیتی در حوزه اختلافی نداشته باشند. بحث تقسیمات کشوری درموردش تصمیم گرفته شود. شنیدم تحرکاتی وجود داشته که هم اینجا تذکر دادم و هم بعد از ظهر در لار تذکر می دهم وارد نشوند تا تصمیم نهایی باحضور مسئولین مربوطه ان‌شا‌الله گرفته شود و طعم شیرین در کام مردم داشته باشیم.»

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10855

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: